Welke fotoprinter?

10-02-2015 13:17 5 berichten
(Mocht ik een topic hierover gemist hebben, laat het me dan vooral weten. 10 minuten googelen leverde niets op.)



De oude printer krijgt steeds vaker kuren, dus het wordt tijd voor een nieuwe. En dan meteen eentje waarmee ik naast A4-documenten ook foto's kan afdrukken. Budget is max. +-150 euro. Ik dacht eerst aan de HP Photosmart, maar op de ene site waren er alleen maar positieve recensies en op een andere site alleen maar negatieve. Dat helpt mij dus ook niet... Wat is nou een goeie keuze? Jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat je voor 150 euro nooit een printer krijgt die echt mooie foto's afdrukt, dat je met afdrukken zit die niet tegen vocht kunnen, en dat je aan inkt en fotopapier net zoveel kwijt bent als wanneer je ze professioneel laat afdrukken.



Ik heb gewoon een zwart-wit laserprintertje gekocht. Voor de rest ga ik wel naar de winkel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb een Canon, die doet het leuk. Maar als ik echt mooie afdrukken wil laat ik het bij een fotospeciaalzaak doen.
Dat klinkt niet zo positief. In dat geval ga ik wel voor een printer voor alleen het gewone werk.
Ik heb een 'gewone' printer, een Canon van toch wel minstens 7 jaar oud. Hij drukt perfect af op fotopapier. Ik druk dus alles zelf af en breng nooit iets weg. Ik heb dan juist kans dat de kwaliteit minder is dan wanneer ik het zelf doe (geen grapje! Heel soms is het nodig dat ik de kleuren iets aanpas, maar dat heeft denk ik meer met schermcalibratie en de belichting van de foto te maken dan met de kwaliteit van de print)



Een tip is om beslist niet te bezuinigen op fotopapier. Ik koop alleen het fotopapier van Canon (Photo paper plus glossy II) Inktcartridges koop ik ook alleen van Canon.



Printer is een Canon Pixma IP4300, oud model dus. Geen idee wat hij destijds gekost heeft, maar als ik nu google op 'Canon Pixma' zijn de prijzen heel redelijk. Ook wel uiteenlopend (begint ver onder de ¤100, zag er ook bij voor ¤679, maar er zijn er ook van ¤180) dus het is goed om de specificaties door te nemen. Ik heb zojuist ontdekt dat je de prijsgeschiedenis van zulke producten kunt vinden op internet! Onze printer kostte dus rond de ¤100 (ongelooflijk maar waar!)



Misschien kun je in een winkel vragen of ze een voorbeeld print doen. Speciaalzaak of misschien levert Cool Blue wel zulke service (zij zijn erg service gericht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven