Entertainment alle pijlers

Koot en Bie

07-08-2008 16:20 144 berichten
Ach wat hebben ze veel mooie dingen gemaakt en wat kunnen we ze eindeloos citeren....

Koefnoen doet ze mij in ieder geval niet vergeten.

Wat zijn jouw Koot en Bie favorieten? Welke uitspraken gebruik jij in het dagelijks leven? Welke woorden hebben ze jou geleerd? Wat is jouw favoriete typetje?

Hier een sketch van de LP Hengstenbal; Mannen bellen....

Frans: Mmm... Agaath Bezemer...

[Nummer wordt gedraaid met een draaitelefoon]

Frans: Hallo...? Spreek ik met Agaath Bezemer...? Dag Agaath...! Met Frans...! Frans Plugge....! Nee, Plugge... Ja... Frans...! Zeg, hoe gaat het ermee...? Ga weg... Nee, dat wist ik niet... Maar hoe...? Zoooo....! Twee alweer...! Oh, meisjes...! Leuk...! Zeg Agaa...Ja, ja... Ja nou... Ja.. Zeg Agaa... Ja nou, vertel mij wat... [Lach] Ja, dat is het hè... Ja... Zeg... Ja, ja... Ja...O de bof, hè jakkie.... Ja, die van mij ook toen... Nee, twee jongens... Zeg Aga.. Zeg A.. Zeg Agaath, we hebben zo ontzettend veel bij te praten, zal ik, eh, kan het niet dat ik even bij je langskom, dat dat het beste is, dacht ik. Ik ben hier nu toch in de stad, dus dat we eve... O jeetje... En bel je wel op...? Oh, in bed, hè bah... Ja, het heerst weer hè...Zeg Agaath, dan eeh... Ja, ja... Ja, natuurlijk... Nee hoor... Okee Agaath... Ja, ja... Altijd...! Doen we...! Leuk...! Enneh, beterschap hè...! Nee, Frans, Frans Plugge.... Ja...! Precies...! Agaath, het beste...! Ja... Dag...! Kusje...!

[Hangt op]

Frans: Da’s dus niks... Even kijken... O ja, Julie...

[Draait nummer]

Frans: Twee, drie, zeven, een...

[Knipt met vingers]

Frans: Hello... Is det joe Dzjoelie...? Noo, diz iz mie, Frans... Frens... Well, ai was in jor taun toenait ent ai thought ai kif det littel Dzjoelie uh ring joe noo, det meebie wie ken doe dinner toenait or samting det wee...No, Fr... No, Frens... Frens Plugge...O jes, joe sjoet riemembur him... Jeees....Uh, uh jeer ukko ai met joe heer in dis taun, in de Mikmek... No, de Mikmek, de diskotek, de Mikmek... Jes, Frens vrom de Mikmek, det is mie...! No, de tol kaai joe dit de bump wiz, wiz de blek her... Bolt...? No, no, aim not bolt... Aif onlie ee radder haai voorhet... Wel, jor kirlfrent keef mie jor telefoonnumber den, ent ai thought èh.. Ai ring Dzjoelie toe sie if shie wil dinnur wiz mie toenait... Oo, ai sie... Yes, ai s... Hoe..? Eeehh...W-w-wel, of korz joe ken bring him, but eeehhmm w-w-wat taim is it Dzjoelie nou...? H-h-half past seven alreddie...? O dzjee, o dzjee... In det kees ai must heng up... Eeehhh... Adderwais... Y-y-yes.... Purheps u-u-u-unadder taim den... Okee den Dzjoelie, al de best... Ent, eeehh.., ai bles joe, okee? Baai baai, baai baai...

[Hangt op]

Frans: Da’s dus ook niks... Even kijken eh... Oh, eh, Wil, Wil... Twee, zes, vier, vijf, drie, een....

[Draait nummer]

Frans: Twee, zes, vier, vijf, drie, een...

Kom op nou, kom op nou....

Hallo, Willie ten Berge, dag Wil.....Je mag drie maal raden.... Nee....neee.... O God, nee... Ook niet, nee... Nee, bijna... Z’n broer... Frans. Frans Plugge... Had je niet gedacht hè? Of wel...? Nee, nee... Zeg Wil, hoe is het ermee? Zo... zohoo, da’s leuk. Die Willie.... Ja, en veel weg natuurlijk... Ja, zeg... Nou, leuk... Zeg... Ja,ja... Ja zo gaat dat hè... Zeg... zeg Wil, ik ben nu toevallig in de stad vanavond, weet je wat we doen Wil, ik kom effe langs. Ik sta hier vlakbij en ik sta overrrrr tien minuten voor je deur. Gaan we een happie eten samen. Waar ga je dan eten? Daar kom ik dan toch ook naar toe, kunnen we daarna misschien nog wat gaan dansen of zo in de Mik-Mek. Met wie...? Dorien! Dorien Heusse...? Ja nou... Ja nou... Die dikke meid van de verkeerde kant, die zich altijd Dorus liet noemen. O jarig vandaag... Hoe oud wordt die wel niet? Hè... hè? Nee niks Wil, maar...nee, nee...wat heb jij er dan mee te maken? Hoe bedoel je alles? O...ojee...o..o ja...jah. Ja, nee Wil, Wil? Wil? Nee...hal...Wil?...eh. Dag Wil, dag.

[Hangt telefoon op]

Frans: Wat een blunder...

[Draait nummer]

Frans: Hallo, schat.....Met mij ehh...Zeg schat, ehh...weet je wat ik doe... ik kommehh lekker naar huis, want ik heb een barstende koppijn. Liggen de kinderen er al in? Nou, geeft niet, maak maar wat, maak maar wat, ik heb niet veel trek. Ja....ben over een uurtje thuis, dag schat.
Alle reacties Link kopieren
Van Kooten & De Bie is helaas van voor mijn tijd, maar ik hoop ooit nog eens een dvd te scoren met hun materiaal!

Ze zijn echt geniaal, niets kan er aan tippen!

(alhoewel... de serie '30 minuten' van Arjan Ederveen is ook super! Die heb ik al op dvd :))
Met stip op één: Memien Holboog.

En Diana Charité (weet je wel weet je niet)

Moeder Carla en zoon Frank van Putten

De gezusters Jet en Koosje Veenendaal

Dr. Clavan, oosteuropa-deskundige
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Natuurlijk mogen burgmeester van der Vaart en Wethouder Hekking niet ontbreken: Rondje Juinen
En natuurlijk onze ''deskundige'' Dr Clavan:Groot-Rusland
Een van mijn favoriete sites: Simpelsite
Ik kan de betreffende tekst niet vinden....de scene tussen de groenteman en de Turk.

(Groenteman) Ah Mehmet, hoe is 't? Vrouwtje nog been au?

(de Turk) de gezondheidstoestand van mijn echtgenote laat momenteel niets te wensen over.....

(uit m'n hoofd hoor......!) :rolling:
Ja ''Beter laat'' die is geniaal, speciaal voor jou:

De groenteman en Mehmet
Leo X-D

Nou komp het nat

Mozeskriebel

Dames, heren ook

Who ist der bahnhof? Do ist der bahnhof
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
http://www.youtube.com/watch?v=y5ghFblbtjA

de allesvrezer over het 'vooronder' van barbie... en, maar, want, dus....
Prof. Dr. Ir. P. Akkermans! "Ik word nog steeds genoemd!"

http://nl.youtube.com/watch?v=zJqY2D1hnjM&feature=related

& Jet en Koosje inderdaad!!! :couple: (vooral Koosje!) "Gek hè?" "... en dergelijke"

http://nl.youtube.com/watch?v=rpYMrBYUXG8&feature=related
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
http://nl.youtube.com/watch?v=jwonxZQwtnA
Kneukfilm X-D
Scheurgras X-D

Ik heb die hele DVD serie, afgelopen winter hebben we menig avondje schaterend doorgebracht.

De speelfilm van Arie en Gé dat ze naar Spanje gaan, geweldig!
eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 16:23:

[afbeelding]

Een struikje peterselie in de oor'n, dan kun je morgen beter hoor'n.

Berendien uut Zalk, heerlijk!
Uut Wisp? Toch? Klazien kwam uut Zalk, Beer'ndien uut Wisp!
Ik wil lekkerrr rrrollebollen in een tent met een Geile Vriendin!

Maarja.... Ik heb geen Geile Vriendin.....

Ik heb alleen een Moederrrr.....
anoniem_24114 wijzigde dit bericht op 07-08-2008 17:59
Reden: vriendien? vriendin!
% gewijzigd
redlock schreef op 07 augustus 2008 @ 16:42:

Bonbonnetje!

Kees van Kooten als het vieze mannetje in een bonbonzaak.
:rofl: Die is echt te erg.
AgentL schreef op 07 augustus 2008 @ 17:03:

Van Kooten & De Bie is helaas van voor mijn tijd, maar ik hoop ooit nog eens een dvd te scoren met hun materiaal!

Ze zijn echt geniaal, niets kan er aan tippen!

(alhoewel... de serie '30 minuten' van Arjan Ederveen is ook super! Die heb ik al op dvd :))
Free Record Shop X-D
Prof Dr. E. Kipping Neerlandicus, die aan het einde altijd helemaal onder de pen zat.
Die vent met die pijp, dat ie maar doorpraat met die brandende pijp in z'n giechel,d at ie zelfs met pijp en al een coltrui aantrekt :rofl:
Java schreef op 07 augustus 2008 @ 17:00:

[...]

En als ik iets zeg in de trant van "Ik wil helemaal geen ...", dan voeg ik voor de gein wel eens toe: "Ik wil een lekkere ronde blonde jonge meid, om mee te rollebollen onder de kerstboom..." (Carla en Frank van Putten)

En ik zeg "poeze-bra" (De Vieze Man).

Leuk topic!

Wij ook hier, wij ook hier!! *springt op en neer* en dan met je kaken zo op elkaar geklemd en dán praten!

Carla van Putten is trouwens mijn all time favorite geloof ik. Dat ze af ging spreken met Harry Hogenmuts op de Eiffeltoren. Niet ónder de Eiffeltoren maar óp de Eiffeltoren.

En intussen zoekt Harry Hogenmuts een postorder bruidje uit whahahahahaa!

Of als het over een Stichting gaat, dan roepen mijn man en ik meteen met een wat schorrige stem 'Even op het plafond tikken en dan komt de Stichting naar beneden.....' (ik ben even de naam van die Stichting kwijt helaas, niet Stichting Morekop van Robbie en Koos maar die andere....hoe heet 'ie nou?!)
Poezewoes schreef op 07 augustus 2008 @ 17:03:

Met stip op één: Memien Holboog.

En Diana Charité (weet je wel weet je niet)

Moeder Carla en zoon Frank van Putten

De gezusters Jet en Koosje Veenendaal

Dr. Clavan, oosteuropa-deskundige

De zusjes.....ja. Ontroerend ook. Echt ik kan helemaal volschieten van die mannen.

Hoe heet zij ook weer, die met die schorre stem praat, die vrouw, de buurvrouw van Aad van der Naad.....

En de broers Temmes, als ze gaan overwinteren in Benidorm.

'en dan gaan der weer twee petas (pesetas) in het potje 'over'....'

Zó mooi!
Wij ook altijd, als we iets oubolligs aan het doen zijn, en dan met opeengeklemde kaken:

"Ik wil geen tegeltjes uitzoeken met mijn moeder, ik wil rollebollen in de sneeuw met een lekkere vriendin, maar ik heb geen lekkere vriendin, daar ben ik voor behandeld...."
zomerkind schreef op 07 augustus 2008 @ 17:56:

[...]

Uut Wisp? Toch? Klazien kwam uut Zalk, Beer'ndien uut Wisp!
Jij hebt helemaal gelijk Zomertje.....
En op het werk, als er een of andere positie nieuw bezet moet worden, op zń Akkermans:

"ja, de naam is gevallen, in de wandelgangen, de naam is genoemd, zogezegd"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven