Hoeveel spaargeld na uit huis gaan?

22-11-2007 15:36 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik ben aan het sparen om op mezelf te gaan, maar ik vraag me al een tijdje af wat nou een redelijk bedrag is aan spaargeld om op jezelf mee te gaan (of je nou gaat huren of kopen).



Ik wil naast geld voor inboedel, uitzet, schilderen, vloer leggen enz ook geld opzij leggen voor onvoorziene kosten als ik op mezelf zit zoals autokosten, extra energiekosten



Hoeveel spaargeld hadden jullie toen jullie uit huis gingen of in ieders geval een huis gingen kopen of huren?



Ik zat zelf te denken om ongeveer tot in ieders geval ¤ 14.000 te gaan sparen. Dat betekent dat ik nog ¤ 5.000 moet sparen, maar ik wil pas over een jaartje uit huis, dus dat denk ik wel te gaan redden op zich. Ik ben nu single en ik ga er maar vanuit dat ik alleen ga wonen.



Thanx :)
quote:Chantilly21 schreef op 17 februari 2015 @ 18:09:

[...]



Naar mijn idee is een huis nooit af, verandert smaak regelmatig en wat we nu mooi vinden, kunnen we over 2 of 5 jaar misschien wel verschrikkelijk vinden. Dat geldt toch voor iedereen? Het is niet alsof deze inrichting en dit huis het voor altijd is. De eettafel of de stoelen kunnen zo ingewisseld worden voor een ander, als we dat zouden willen. Ja, ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt. Ook voor onszelf trouwens, hoewel ik dat ergens ook wel weer jammer vind. Geen idee hoe ik dat precies moet uitleggen want ik ben er zelf bij zou je zeggen (en als ik wel een kast of bed zou willen kopen om er niet 5 maar 50 jaar mee te doen, zou dat ook mijn goed recht zijn immers...) maar het verbaast me zo (en ik mijzelf dus ook) dat je dus uitgekeken kan raken op stijl, smaken, kleuren, meubels en accessoires.
Alle reacties Link kopieren
Oke dit topic is al vreselijk oud maar ik vond hem omdat ik zocht op 'spaargeld bij uit huis gaan'. Maar serieus .. HOE kan het dat bijna niemand hier iets heeft gespaard? xd Ik ga binnenkort waarschijnlijk een huis huren (wel een eengezinswoning) maar ik zie het wat geld betreft nog niet echt zitten .. ik heb totaal geen problemen met tweedehands spullen en ik ga hier ook zeker niet kritisch over doen, maar er moet toch echt een vloer in komen, die moet gelegd worden etc. etc. Nou dan ben ik al door flink wat spaargeld heen denk ik xd.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op mijn 22e ging samenwonen in een klein huur huisje hadden we 10.000 GULDEN spaargeld en een complete uitzet, van die 10000 gulden hebben we ons huisje ingericht en een koelkast vriezer en wasmachine gekocht wel veel 2e hands gekregen, dat was in 1996, denk niet dat dat nu lukt voor 4500 euro
Toen ik echt op mijzelf ging had in zo'n 10.000 gulden en de hele uitzet bij elkaar gespaard.

Nu spaar ik nog steeds elke maand een vast bedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:janejanie schreef op 05 oktober 2015 @ 20:40:

Oke dit topic is al vreselijk oud maar ik vond hem omdat ik zocht op 'spaargeld bij uit huis gaan'. Maar serieus .. HOE kan het dat bijna niemand hier iets heeft gespaard? xd Ik ga binnenkort waarschijnlijk een huis huren (wel een eengezinswoning) maar ik zie het wat geld betreft nog niet echt zitten .. ik heb totaal geen problemen met tweedehands spullen en ik ga hier ook zeker niet kritisch over doen, maar er moet toch echt een vloer in komen, die moet gelegd worden etc. etc. Nou dan ben ik al door flink wat spaargeld heen denk ik xd.Het hangt er nogal vanaf wanneer en hoe je uit huis gaat, denk ik? Als je 17 of 18 bent en in een kamer in een studentenhuis gaat wonen, heb je ongeveer niets nodig. Aan inrichting koop je hooguit een pot verf en een stukje vloerzeil. Als je meteen een eengezinswoning gaat huren wil je waarschijnlijk wel iets netters.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Mijn toenmalige vriend en ik hadden samen ¤20.000 gespaard en hebben ons koophuis daar goed van opgeknapt en ingericht
Alle reacties Link kopieren
10 000 gulden is niet te vergelijken met nu. Verreken het dan ook met inflatie en zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Toen wij gingen samenwonen (22 jaar) had ik rond de 13.000 euro spaargeld, vriend had zelf niks, zijn ouders hadden al die jaren maandelijks iets gespaard en dat was rond de 2.000 euro. Daarvan heeft hij de tv, pc, stereo gekocht, van mijn geld de hele inboedel, uitzet had ik al veel, vooral gekregen met verjaardagen en kerst, ik geloof dat ik nog zo'n 7.000 euro overhield na die tijd (vloer lag al in het appartement en mochten we voor niks overnemen). Daarvan nog op vakantie geweest een een andere auto gekocht, daarna samen opnieuw begonnen met sparen.
Alle reacties Link kopieren
22 jaar en 13000 euro? Dat vind ik dan wel weer een hoop geld op die leeftijd.



Als je een typisch '10 euro per uur' bijbaantje hebt, en je werkt heel gedisciplineerd elke zaterdag en 3 weken in de zomer per jaar, dan verdien je ongeveer 5000 per jaar. Dan moet je dus 50% weten te sparen, vanaf je 17e! Misschien is dat inderdaad te doen als je thuiswoont. Ik bedenk ineens dat ik eigenlijk alleen maar uitwonende studenten in mijn vriendenkring had, wij hadden allemaal echt geen geld (meer) op onze 22e.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Tja, geen idee hoe ik het voor elkaar gekregen heb begonnen met iets spaargeld wat mijn ouders gespaard hadden (was denk ik een kleine 2.000 euro). En verder veel kunnen werken naast mijn studie (studie en rijbewijs betaald door ouders). Kon vaak 2 hele dagen en een avond, of 1 hele dag en 2 avonden werken naast mijn studie. Vakanties veel extra werken, als er zieken waren werd ik meestal als eerste gebeld omdat ik toch wel kwam werken

En ik woonde idd thuis! Dus dat scheelt een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn vriend en ik 6 jaar geleden gingen samen wonen, op ons 21e, hadden we samen 17000 euro gespaard. Daar ons huis flink van opgeknapt en nu bezig met de verkoop van ons huis om hopelijk naar een wat groter huis te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven