Vochtige kruipruimte-oplossing?

30-09-2009 21:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kruipruimte onder onze woning is vochtig. Het vocht slaat door naar de trapkast, meterkast en een beetje naar het toilet, waardoor het in die ruimtes vochtig en muffig ruikt.



Nu lees ik van alles wat je kan doen om dit probleem op te lossen. Kruipruimte laten isoleren, schelpen in de kruipruimte gooien en nog wat dingen.



Wie heeft dit probleem ook gehad en hoe heb je het opgelost?



Ik denk dat het het handigst is om wat bedrijven langs te laten komen voor een offerte, maar wat voor soort bedrijven bel je voor dit probleem? Iemand ergens goede (of juist slechte) ervaringen mee? En wat kost het ongeveer?
Schelpen, het is duur maar als je gaat berekenen wat je kosten zijn van vocht in muren dan is het de investering waard. Een wijk waar het water in de kruipruimtes staat zou ik niet voor kiezen en al helemaal niet met kinderen. Het is een broeinest van schimmels en dat is gewoon ongezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de prijs voor schelpen nog wel mee vallen, maar ik kan me niet voorstellen hoe dat gaat helpen bij echt een laag water.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook veel vocht, de vochtvreters vreten zich drie slagen in de rondte. Wij hebben extra ventilatiegaten gemaakt, dat helpt wel maar het is niet volledig opgelost. De vloer van de kelder daarentegen wel want die rotte vanzelf weg. We hebben nu een nieuwe vloer en die gaten dus. Het nadeel van schelpen o.i.d. lijkt me dat je er dan nooit meer in kan als er ergens iets gedaan moet worden, je kan moeilijk al die schelpen even opzij leggen.
Ik snap dus ook niet zo goed hoe schelpen dat moeten oplossen.

Een beetje vochtig ja, maar een laag water?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd!

Wij hebben precies hetzelfde probleem, oorzaak is stijgend grondwater. Ik heb nu in de kelderkast een ontvochtiger staan, dat werkt erg goed. Binnenkort willen we deze in de kruipruimte zetten.
Meer ervaringen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven