Even wat uitleg over slechte werking forum a.u.b.

17-02-2015 19:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste beheerders en moderatoren van dit forum, wat is er aan de hand? Het forum is traag, zééééér trááááág, om de haverklap krijg je de melding dat (ook al ben je al 30 minuten ingelogd) het forum "wegens overweldigende belangstelling even niet bereikbaar is" (Hoezo, ik wás toch al ingelogd, dus dat het dan voor nieuwe inloggers even niet bereikbaar is, à la, maar toch niet voor mensen die al een tijdje ingelogd zijn?). Ofwel je krijgt de gele helm dat het forum uit de lucht is vanwege onderhoud, maar 3 seconden later kun je dan gewoon weer inloggen...



Leg nou gewoon eens uit hoe dit zit. Zodat wij gewone mensjes het ook even snappen. En vooral: vertel nou eens even duidelijk wat er aan de hand is en wanneer dit écht opgelost zal zijn.



Hartelijk dank!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 17 februari 2015 @ 23:19:

Ik heb t al eens eerder gezegd en wol t gewoon graag nog een keer kwijt. Er wordt zooooveel minder gereageerd. Soms zitten er uren tussen reacties van toch best een populaire post. Voorheen kon ik t soms niet bijhouden als het Eem heftig onderwerp was.

Inderdaad ja. Tegenwoordig duurt het een poos voordat er een nieuwe reactie bij komt.



Vind het erg jammer en heel raar dat dit allemaal zo lang moet duren.

Het kost ook een hoop irritaties bij iedereen die hier zit.
Ik zie nog de kirrende berichten over het "nieuwe jasje". Om het op z'n plat te zeggen "hej 't al uh-heurd? Viva is uut zien nije jassie eh-skeurd".



*verveelmodus*
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik hoefde mij deze ochtend maar 4 keer opnieuw in te loggen, dat was gister nog 6 keer. Zit duidelijk verbetering in, ze doen echt wat met onze op- en aanmerkingen
Volgens mij is de cache functie nu eindelijk uitgeschakeld want de guru komt nooit meer langs bij mij. Maar dit is dus de reden dat die cache functie nodig was, want rechtstreeks communiceren met de database gaat dit forum niet erg goed af. Het is een huis van steen op een fundament van karton. Dan krijg je dit soort dingen. En met elke nieuwe post glijdt het meer af richting afgrond
Alle reacties Link kopieren
I.P.V. dat er een enkele sessie met de server wordt geopend per inlog ID waarover alle data communicatie verloopt, wordt er voor elk te laden object een aparte sessie met de server geopend. Hierdoor wordt de server overbelast vanwege de vele geopende verbindingen welke niet meer gesloten en opgeruimd worden. Na een tijdje loopt de server dan vast en wordt de inlog ID met al de daarbijbehorende massa aan openstaande sessies geforceerd afgesloten.



Is een kwestie van het hebben van slechte programmeurs. Aangezien dit soort zaken bij de alpha test altijd gemist worden omdat men dan niet de data en gebruikers heeft waar dit een zichtbaar probleem wordt, komt zo'n slecht stukje coderen er altijd wel doorheen "omdat het toch werkt".
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Om onverklaarbare redenen is het Vivaforum opeens superpopulair geworden...



Iedereen, echt iedereen die wat voorstelt wil erop. En tja, daar waren ze niet op berekend.



Aldus het Vivaforum.



Wie het gelooft mag zijn vinger opsteken.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Ma_Griffe schreef op 17 februari 2015 @ 21:01:

[...]





Viva krijgt veel geld voor iedereen die lid is van dit forum, of het werkt of niet, of leden posten of niet..

Je bent een nummer waar geld aan verdiend wordt Voor jou is het gratis dus niet zeuren, voor Viva is het een behoorlijke bron van inkomsten.

Oh en als je niet uit kunt loggen levert dat Viva nog meer geld op Hoe meer leden on-line hoe meer het oplevert.

Da´s 4 x! Het gaat bij jou ook lekker zie ik!

Maar is de ene dienst niet de andere waard? Als ik hen als lid geld oplever, mogen ze er wel tegenover stellen dat dit forum prettig is. Niet alleen maar halen, ook wat brengen!
Ik snap dat leden die zich ergeren aan de werking van het forum vinden dat ze beter behandeld zouden moeten worden. Maar het is gratis en dus sleept menigeen er dan bij dat VIVA op een of andere manier sloten geld zou verdienen aan mensen op dit forum. Als je als serieus blad een forum aanbiedt moet het gewoon werken, dat zou genoeg moeten zijn. Het feit dat het forum niet serieus wordt genomen zou al duidelijk moeten maken dat er amper tot niks op verdiend wordt. Ik zou een kip die gouden eieren legt ook goed graan voorschotelen en dat is hier niet echt aan de orde.



Maar over die sloten geld: vaste leden klikken volgens mij amper op de advertenties hier. Ik heb het nog nooit gedaan omdat de advertenties meestal volslagen irrelevant zijn. Maar wie doet dat wel eens? En heb je dan ook echt wat besteld? Want in de meeste gevallen zou VIVA pas dan geld aan je verdienen. Die mensen hebben dan misschien inderdaad wel recht van spreken.



Toen het forum een redesign kreeg en er advertenties in de topics kwamen te staan riepen hele volksstammen dat je dan toch gewoon een adblocker moest gebruiken. Die mensen hebben dus alvast geen recht van spreken



Die pay-per-click of pay-per-lead advertenties zijn het enige verdienmodel wat ik op dit forum zie, maar ik kan me vergissen.



Er zullen ook bezoekers komen die geen lid zijn van het forum, maar zoeken in Google op een onderwerp wat ze naar dit forum brengt en dan op een advertentie klikken. Het forum rankt soms vrij goed (al zal dat met deze performance problemen niet lang duren) dus op die manier zou je door content toe te voegen indirect meewerken aan potentiële inkomsten. Maar dan moet je ook nooit je OP weghalen vind ik



Kan iemand nog iets anders verzinnen? Want ik probeer dit brakke forum te rijmen met bergen geld
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat iemand heeft geprobeerd om zelf het wiel uit te vinden. Er is prima standaard-software voor forums, het enige wat je hoeft te doen is er een voorkant omheen te ontwerpen. Sterker nog, je kunt de hele achterkant inclusief servers, caches en backups gewoon inkopen. Maar hier hebben een stel programmeurs blijkbaar bedacht dat ze het zelf wel konden, of er werd gedacht dat dat goedkoper was.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik klikt wel eens op de advertenties, niet vrijwillig, maar per ongeluk.



Heb nu al tijden die add van een vergeten kind, die ik inmiddels al zo vaak heb gezien, dat ik me niet kan voorstellen dat ik hem ooit nog vergeet



Qua verdiensten, kan me niet voorstellen dat die topics van "experts" hier gratis zijn, heb het idee dat de bank, of wat er ook achter zat, daar wel voor betaald.



Hoor ook wel eens dat het forum als inspiratiebron voor het blad wordt gebruikt (lees het blad niet, dus dat kan ik niet bevestigen)



Maar hoe doen FOK en Bokt het dan?
Alle reacties Link kopieren
Fok! (en Tweakers, nog veel groter) leven van de advertenties. Bokt heeft een heel simpel phpbb forum dat waarschijnlijk door een stel vrijwilligers wordt gerund. Ik vermoed dat die zich niet druk maken om dure backups, uptime, enzovoorts.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Heb het net in het andere topic (vivaforum werkt beroerd) ook al genoemd: volgens mij was die laatste update helemaal niet nodig omdat 'er uit het jasje was gegroeid' maar enkel en alleen omdat er (noodgedwongen) voor een goedkopere versie is gekozen. Andere leverancier van de software, simpeler server. Etc...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Oh ja, het blad vullen met dingen die hier worden geplaatst. Daar had ik nog niet aan gedacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven