Haken - snap iets niet in patroon

19-08-2011 14:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haakwerk al 3x uitgehaald en snap het nog steeds niet. Iemand die me kan helpen?



Ik heb een "ring" van 6 vasten gemaakt. In het patroon staat nu:



Haak 2 vasten in iedere vaste (=12). Die snap ik, gedaan.

Daarna: Haak 2 vasten in iedere 2e vaste (=18).



Ik snap er niks van! Moet ik nu steeds de tweede vaste pakken (dus 1 overslaan) en er daar 2 vasten inhaken? Maar hoe kom ik dan op 18? Er zitten nu 12 "haakjes" in het rondje zeg maar, moet ik dan als ik aan het einde ben gewoon doortellen/ doorgaan tot ik er inderdaad 18 heb gedaan?



De volgende stap is namelijk haak 2vasten in iedere 3evaste (=24). Het wordt een bolletje/ dopje.



Ik hoop dat iemand het snapt!
Sorry, ik kan helemaal niet haken, maar ik moet zo vreselijk lachen om je vraag in combinatie met je avatar!

Alle reacties Link kopieren
In de eerste vaste haak je er 1, in de tweede vaste haak je er 2 en in derde vaste haak je er weer 1, dus steeds 1-2-1-2-1-2-1- etc, en dan heb je dus uiteindelijk 18 vasten gehaakt in de 12 vasten van je vorige rondje.



Snap je wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
Hehe.. ja sorry :p

Hij moest eens weten..
Alle reacties Link kopieren
Ooo ladyPhoxy dank je wel!!! Als dat het is snap ik het. Ga het meteen proberen!



*heelblij*



Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook graag haken en heb een haakboek met 200 heel leuke patronen, maar het boek staat vol fouten. Daar kwam ik gaandeweg achter (en heb nog niet eens alle patronen gedaan).



Ik moet dus vaak maar iets proberen en een beetje logica toepassen...



Probeer eens: 1v in de 1e vaste en 2v in de 2e vaste (dan wordt de volgende ronde: 1v in de 1e vaste, 1v in de 2e vaste en 2v in de 3e vaste). Kom je dan op de juiste aantallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ook pas 3 weken hoor, duurde even voordat ik die patronen snapte!

Wat ben je aan het haken als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad in 1e steek 1 vaste, in 2e steek 2 vasten, in 3e steek 1 vaste, in 4e steek 2 vasten and so on tot de 12e steek. Dan heb je in totaal een rondje van 18 steken. Ik hang een paperclip aan de start van een nieuwe ronde. Dat scheelt tellen.



Ben je een Amigurumi aan het haken? Wat voor een?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa het werkt! Dit is mijn eerste haakwerk, dus zit al uren heel gefrustreerd en het moet en zal me lukken



Het wordt een paddenstoel, rood met witte stippen. En dit wordt dus het "rode dopje". Hij is zo schattig! Dank dat ik weer verder kan!
Alle reacties Link kopieren
Een stuk verder opgeschoten maar nu het dopje weer smaller moet worden snap ik hem weer niet.



Er staat dan bv Haak elke 8e en 9e vaste samen.



Hoe doe ik dat? Insteken in de 8e, terugsteken door de 9e en dan de vaste maken? Het wordt dan zo'n lelijke knoop lijkt me.



Als iemand kan helpen; graag!
Heb je nog een oma die je kan helpen???
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas...
Alle reacties Link kopieren
Je naald in de 8e vaste steken, draad meenemen ( zoals je altijd doet) steek niet afmaken en dan door naar de 9e vaste, zelfde doen en dan de draad door alle lusjes halen. Lastig uitleggen...
Alle reacties Link kopieren
wat Kristin zegt, klopt helemaal: 1 lus op de naald, insteken in 8e vaste, omslaan, eerste lus doorhalen (2 lussen), insteken in 9e vaste, omslaan, eerste lus doorhalen (3 lussen), omslaan, alle drie de lussen doorhalen (1 lus). Succes met je paddenstoel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ballen verstand van haken, maar op youtube staan heel veel uitlegfilmpjes over de meest leuke/maffe/bizarre onderwerpen. Zie youtube.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap m, heel fijn, thanx voor de duidelijke uitleg! ..ook voor youtube, handig!
Alle reacties Link kopieren
Met onderstaand filmpje heb ik leren haken



http://www.youtube.com/watch?v=v7moLuvusww



Ok, mijn eerste octopus was gigantisch maar ondertussen lukt het me toch goed
Alle reacties Link kopieren
quote:coocoo schreef op zaterdag 20 augustus 2011 11:00 Ik snap m, heel fijn, thanx voor de duidelijke uitleg! ..ook voor youtube, handig!



Ook ik heb met youtube leren haken!

Inmiddels loopt de hele fam in de winter met "mijn" mutsen rond! Hihi..

Succes!!!
Even up:



wie kent de vertaling voor de engelse/amerikaanse afkorting:



bphdc??



Half double crochet is een half stokje

Ik dacht vervolgens: bp? Back pole? Achterste lus? Maar betekent pole wel lus??



Wie o wie???
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 27 december 2012 @ 14:59:

Even up:



wie kent de vertaling voor de engelse/amerikaanse afkorting:



bphdc??



Half double crochet is een half stokje

Ik dacht vervolgens: bp? Back pole? Achterste lus? Maar betekent pole wel lus??



Wie o wie???Ik kom er ook niet uit. Je kunt de vraag beter even in het haaktopic stellen.
Hihi, nu snap ik het ook!

Maar nu staat er: Haak elke v 2 aan 2 samen.

Wat moet ik nu dan doen?

1 x een vaste en dan de 2e vaste aan de volgende 2 vast maken?



En daarna staat er Haak nog 2 keer 2 v 2 aan 2 samen ...
anoniem_202725 wijzigde dit bericht op 24-06-2014 16:22
Reden: Aanvullinh
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YES zat met het zelfde probleem ben al heel de middag aan het sukkelen en heb het nu Dankjewel ALLEMAAL fijn dat er internet is :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven