Dilemma: Miele of Bosch wasmachine?

16-02-2015 22:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wasmachine heeft er de brui aan gegeven



Dus nu... op zoek naar een nieuwe. Aangezien we nu wel een echt goede wasmachine willen kopen (vorige was een LG, verkregen via overleden persoon) zijn we online aan het vergelijken gegaan. Nu twijfelen we momenteel tussen 2 merken/modellen:



Miele WDA 110: kieskeurig beoordeling 9,6 - prijs: 730 euro

Bosch WAS28444NL: kieskeurig beoordeling 9,5 - prijs: 609 euro



Graag jullie advies wat betreft de keuze tussen deze 2 modellen, welke zou jij kopen?!



Dankjulliewel!

Miele of Bosch, waar kies jij voor?

Totaal aantal stemmen: 32

Miele (75%)
Bosch (25%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 17 februari 2015 @ 09:27:

[...]



+1

Heb ooit een dure wasmachine gehad, met extra zware lagers, bleek na 5 jaar ook iets elektronisch kapot te zijn, reparatie zou ruim ¤ 300,-- kosten.

Nooit meer zo'n dure, daar koop ik 2 goedkope wasmachines voor!

Heb nu alweer een jaar of 7 een Whirlpool, kostte iets van ¤ 325,-- nooit problemen mee.



En vergeet niet dat modernere wasmachines steeds zuiniger omgaan met water en elektriciteit. Zit je met je dure Miele van 12 jaar oud, die twee keer zoveel water en stroom verbruikt .....





2x zoveel water is erg overdreven en stroom is mijn 15 jaar oude Miele echt veel zuiniger door simpel aan te sluiten op warm water.Ook dat iets meer water is niet erg komt de schoonmaakkwaliteiten van de machine ten goede.



Dan is wassen goedkoop en een machine voor 50 of 75 euro en wassen wij met 6 personen zo 10 jaar mee, koopje kan niet goedkoper
quote:Joyce48 schreef op 17 februari 2015 @ 09:27:

[...]



+1

Heb ooit een dure wasmachine gehad, met extra zware lagers, bleek na 5 jaar ook iets elektronisch kapot te zijn, reparatie zou ruim ¤ 300,-- kosten.

Nooit meer zo'n dure, daar koop ik 2 goedkope wasmachines voor!

Heb nu alweer een jaar of 7 een Whirlpool, kostte iets van ¤ 325,-- nooit problemen mee.



En vergeet niet dat modernere wasmachines steeds zuiniger omgaan met water en elektriciteit. Zit je met je dure Miele van 12 jaar oud, die twee keer zoveel water en stroom verbruikt .....Op een gegeven moment kan het natuurlijk niet zuiniger meer qua water. Met 0 liter kan je geen was doen nl en ik vind het verschil in verbruik niet opwegen tegen een extra keer een wasmachine naar zolder moeten tillen. Ik doe dat laatste het liefst zo min mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 februari 2015 @ 15:25:

[...]



Op een gegeven moment kan het natuurlijk niet zuiniger meer qua water. Met 0 liter kan je geen was doen nl en ik vind het verschil in verbruik niet opwegen tegen een extra keer een wasmachine naar zolder moeten tillen. Ik doe dat laatste het liefst zo min mogelijk.In het laatste geval moet je juist geen Miele kopen zijn allen bijna 100 kilo :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 februari 2015 @ 15:25:

[...]



Op een gegeven moment kan het natuurlijk niet zuiniger meer qua water. Met 0 liter kan je geen was doen nl en ik vind het verschil in verbruik niet opwegen tegen een extra keer een wasmachine naar zolder moeten tillen. Ik doe dat laatste het liefst zo min mogelijk.Dat doen de mannen die hem bezorgen en aansluiten toch? Mijn enige handeling is hen een kop koffie met koek serveren
quote:Joyce48 schreef op 17 februari 2015 @ 15:51:

[...]



Dat doen de mannen die hem bezorgen en aansluiten toch? Mijn enige handeling is hen een kop koffie met koek serveren Niet elke winkel heeft die service. Ik steun graag de lokale middenstand ipv een mediamarkt. Scheelt vaak ook nog in de kosten en afdingen is makkelijker. Maar dat heeft dan dus wel als "nadeel" dat je hem zelf omhoog moet tillen en dat doe ik dan dus graag zo min mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn 'witgoed' ook altijd bij de plaatselijke leverancier. Veel betere service (zoals uitleg na de installatie of zenders inregelen op de TV) en hier is thuis afleveren er gewoon bij inbegrepen gelukkig!
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 februari 2015 @ 16:10:

[...]



Niet elke winkel heeft die service. Ik steun graag de lokale middenstand ipv een mediamarkt. Scheelt vaak ook nog in de kosten en afdingen is makkelijker. Maar dat heeft dan dus wel als "nadeel" dat je hem zelf omhoog moet tillen en dat doe ik dan dus graag zo min mogelijk.Onze wasmachine werd door de lokale witgoedman wel degelijk naar boven getild, dus dat kan ook nog meevallen.
Ik ging hem zelf ophalen, dan word omhoog tillen lastig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb AEG, al 12 jaar en nog nooit reparatie gehad, maar deze machine was best duur. Gebruik zeer regelmatig gezin met 4. Bij mij zit wel een timer op. Kan soms handig zijn.

Zijn beide wel goed denk ik, Miele is wel best prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor Miele wasautomaat. Wij hebben ook een Miele (andere type) en die draait perfect. Nooit gezeur.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 17 februari 2015 @ 16:15:

Ik koop mijn 'witgoed' ook altijd bij de plaatselijke leverancier. Veel betere service (zoals uitleg na de installatie of zenders inregelen op de TV) en hier is thuis afleveren er gewoon bij inbegrepen gelukkig!Dit. In onze stad hebben wij zo'n leverancier die heel goed bekend staat om zijn service. Veel mensen hebben het over hem in positieve zin. Mond op mond reclame.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zijn genoeg andere goede merken, waarom specifiek die?
Alle reacties Link kopieren
Mond tot mond hoop ik toch zeker?
Alle reacties Link kopieren
Anders is de keuze helemaal reuze... maar om jullie even op de hoogte te stellen van de uiteindelijke keuze. We hebben niet 1 van deze 2 gekozen maar deze: Bosch WNAS324471. Mede o.b.v. veel goede online recensies en dat deze de beste koop 2014 was van de consumentenbond.
Alle reacties Link kopieren
quote:juffert22 schreef op 19 februari 2015 @ 18:12:

Anders is de keuze helemaal reuze... maar om jullie even op de hoogte te stellen van de uiteindelijke keuze. We hebben niet 1 van deze 2 gekozen maar deze: Bosch WNAS324471. Mede o.b.v. veel goede online recensies en dat deze de beste koop 2014 was van de consumentenbond.



Die Kieskeurigcijfers zeggen mij ook niets mensen strooien met hoge cijfers maar als iets niet deugt weten ze de site niet meer te vinden. Ook CB neem ik al vele jaren niet meer serieus en er wordt ook nooit op levensduur getest dus weet je nog niks.



Was zelf gegaan voor een Siemens in jouw geval net wat goedkoper,zelfde machine en service is net wat beter bij Siemens
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 16 februari 2015 @ 23:13:

Ik ga ook voor de Miele, die zijn niet kapot te krijgen en gaan zeker 20 jaar mee en dat red een Bosch bij lange na niet.Maar ja, na 20 jaar zijn de machines al veel zuiniger enzo, en dan zit je nog steeds met een energie en waterverslindende machine van 20 jaar..................
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 19 februari 2015 @ 19:19:

[...]



Maar ja, na 20 jaar zijn de machines al veel zuiniger enzo, en dan zit je nog steeds met een energie en waterverslindende machine van 20 jaar..................Valt best mee en die machines wassen ook echt goed schoon, en onze Miele van 15 jaar is echt veel zuiniger dan welke machine dan ook
Alle reacties Link kopieren
quote:juffert22 schreef op 19 februari 2015 @ 18:10:

Mond tot mond hoop ik toch zeker?





Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Zal k dat maar interpreteren als een vind-ik-leuk? :P (überhaupt ben ik voor een vind-ik-leuk knop op het forum )
Alle reacties Link kopieren
Moet je veel wassen draaien per week? Ik zou in jou geval voor de Bosch gaan. Puur persoonlijk. Ik heb ook een minder goede ervaring met Miele witgoed.

Alles langzamerhand vervangen voor Bosch en helemaal tervreden. 🌷🌷🌷

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven