BDSM, voor de liefhebbers - deel II
zaterdag 30 oktober 2010 om 00:08
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.
Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Wandering Spirits
Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.
Ter leeringh:
BDSM info Albany Power Exchange
Angelfire
Ter vermaeck:
www.bdsm-jongeren.net
www.bdsm-35.nl
www.collarme.com
En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.
Met dank aan Sprankelend voor de OP.
Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.
Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:
Wandering Spirits
Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.
Ter leeringh:
BDSM info Albany Power Exchange
Angelfire
Ter vermaeck:
www.bdsm-jongeren.net
www.bdsm-35.nl
www.collarme.com
En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM
Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.
Met dank aan Sprankelend voor de OP.
vrijdag 20 februari 2015 om 06:49
Ach ik was jonger dan Jaswo toen ik wist dat ik sub was. Slechts paar jaar ouder toen ik begon en meteen heel serieus. Kan niet zeggen dat ik er slechter van ben geworden.
Dus Jaswo gewoon lekker samen genieten en experimenteren.
@Jacq aangezien jij zo op zijn leeftijd zit ben ik nieuwsgierig. Had jij niet eerder willen weten dat je into-bdsm was. Op een moment dat je keuzes had kunnen maken die daar bij passen. Zonder dat het stiekem moet. Of vind je dit juist een fijne situatie?
Ohw en niet zo lomp bedoeld als het in deze context misschien klinkt. Ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Juist omdat ik zelf erg blij ben dat ik het jong wist en begon. Voordat ik in een vanilla relatie zou kunnen zitten. Misschien omdat dit voor mij veel verder gaat dan een beetje experimenteren, maar toch.
Dus Jaswo gewoon lekker samen genieten en experimenteren.
@Jacq aangezien jij zo op zijn leeftijd zit ben ik nieuwsgierig. Had jij niet eerder willen weten dat je into-bdsm was. Op een moment dat je keuzes had kunnen maken die daar bij passen. Zonder dat het stiekem moet. Of vind je dit juist een fijne situatie?
Ohw en niet zo lomp bedoeld als het in deze context misschien klinkt. Ben ik oprecht nieuwsgierig naar. Juist omdat ik zelf erg blij ben dat ik het jong wist en begon. Voordat ik in een vanilla relatie zou kunnen zitten. Misschien omdat dit voor mij veel verder gaat dan een beetje experimenteren, maar toch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 20 februari 2015 om 08:02
Het leven gaat zoals het gaat, ik wist toen op mijn 16e echt niet van bdsm af hoor, wist wel dat ik het geil vond om onderdanig te zijn en voerde achteraf gezien ookal opdrachtjes uit. Pas echt bdsm is bij mij ook pas 10 jaar later gekomen, en weet nu wat ik miste in die jarenlange vanille relatie die gelukkig over is
vrijdag 20 februari 2015 om 08:07
vrijdag 20 februari 2015 om 08:16
Niet dat dit perse voor Jaswo en zijn vriendin ook zo hoeft te zijn, maar als we het wel zo is alleen maar fijn om het nu al te ontdekken. En als het gewoon voor de lol kinki kloten en experimenteren is, niks mis met lolmaken eb dingen uitproberen ongeacht welke leeftijd je hebt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 20 februari 2015 om 09:15
Het leven gaat zoals het gaat inderdaad, lessen die je moet leren bla bla.
Ik had het gewoon eerder willen weten. Dat had me veel tijd gescheeld de ik nu heb besteed aan het opbouwen van iets met iemand die niet bij me paste en ik niet bij hem. Als ik anders dan alleen met de geijkte "als jij nee zegt is het nee" was voorgelicht over consent had het heel anders kunnen lopen.
Neemt niet weg dat er meer remmende factoren zijn geweest in mijn puberteit, maar voorlichting had veel kunnen doen.
Ik had het gewoon eerder willen weten. Dat had me veel tijd gescheeld de ik nu heb besteed aan het opbouwen van iets met iemand die niet bij me paste en ik niet bij hem. Als ik anders dan alleen met de geijkte "als jij nee zegt is het nee" was voorgelicht over consent had het heel anders kunnen lopen.
Neemt niet weg dat er meer remmende factoren zijn geweest in mijn puberteit, maar voorlichting had veel kunnen doen.
vrijdag 20 februari 2015 om 09:21
quote:jacq47 schreef op 20 februari 2015 @ 01:40:
[...]
Mn vriendinnetje ..zit 300 km verderop..hoe vind je die
Volgens mij woont de jouwe onder hetzelfde dak als jij als ik het goed begrepen heb.
Glyce, wat voor voorlichting had je willen hebben? Ik weet niet of je zelf kinderen hebt maar in mijn opvoeding naar mijn kinderen toe speelt iets als bdsm totaal geen rol. Ik vind dat eerlijk gezegd ook te heftig, te confronterend. Wiens taak was het geweest om jou voor te lichten?
[...]
Mn vriendinnetje ..zit 300 km verderop..hoe vind je die
Volgens mij woont de jouwe onder hetzelfde dak als jij als ik het goed begrepen heb.
Glyce, wat voor voorlichting had je willen hebben? Ik weet niet of je zelf kinderen hebt maar in mijn opvoeding naar mijn kinderen toe speelt iets als bdsm totaal geen rol. Ik vind dat eerlijk gezegd ook te heftig, te confronterend. Wiens taak was het geweest om jou voor te lichten?
vrijdag 20 februari 2015 om 09:32
Bdsm voorlichting dat lijkt me te ver gaan. En achteraf denken had ik het maar eerder geweten en ik heb tijd verspild lijkt me vrij nutteloos. Je kunt het toch niet veranderen. Ik denk ook wel eens waarom heb ik die lange relatie gehad met die ex, maar dar heeft ook goeie dingen gehad, weet nu veel beter wat ik wil
vrijdag 20 februari 2015 om 09:33
In mijn opvoeding, en dan heb ik het niet alleen over mijn ouders maar ook de omgeving waarin ik ben opgegroeid, is heel erg gehamerd op het klassieke beeld van een jongen en een meisje die elkaar leren kennen tijdens het stappen en na wat jaartjes verkering gaan samenwonen, dan trouwen, dan kinderen krijgen. Liefde voor hetzelfde geslacht was geen optie. Iemand die veel jonger of ouder is ook niet. Een relatie waarin je als meisje je man niet onder de duim hebt ook niet. Liefde voor meer dan 1 persoon ook niet.
Er zijn zoveel mogelijkheden die ik, voor mijn gevoel door de kortzichtigheid van mijn omgeving, pas veel later ontdekt heb.
Ik zou mijn kinderen in alle mogelijkheden willen voorlichten en niet een bepaalde richting op duwen. Waarbij BDSM niet als zodanig aan bod hoeft te komen in geuren en kleuren, maar wel de consensual non-consent als concept.
Er zijn zoveel mogelijkheden die ik, voor mijn gevoel door de kortzichtigheid van mijn omgeving, pas veel later ontdekt heb.
Ik zou mijn kinderen in alle mogelijkheden willen voorlichten en niet een bepaalde richting op duwen. Waarbij BDSM niet als zodanig aan bod hoeft te komen in geuren en kleuren, maar wel de consensual non-consent als concept.
vrijdag 20 februari 2015 om 09:38
Ik denk dat je onderschat hoe onveilig dat voor kinderen is Glyce. Het feit dat er iets is als seks en dat ze daar ooit iets mee "moeten" is heftig genoeg. Ik beantwoord alle vragen, ze kennen homofilie, ze weten dat ze geen roomse moeder hebben en dat er zelfs mensen zijn die aan dierenliefde doen maar wijzer dan dat ga ik ze echt niet maken. Als ouder draag je ook de verantwoordelijkheid om af te bakenen, zaken veilig te houden. Gelukkig heb ik geen conservatieve omgeving, ik kom uit een zeer ruimdenkend gezin, dat scheelt wellicht.
En mochten ze er ooit naar vragen dan krijgen ze netjes op alles antwoord.
En mochten ze er ooit naar vragen dan krijgen ze netjes op alles antwoord.
vrijdag 20 februari 2015 om 09:50
quote:FruitAppel schreef op 20 februari 2015 @ 09:42:
Straks denken kinderen of tieners nog dat bdsm moet of zo.
Als dat je conclusie is van wat ik schrijf dan breng ik echt het tegenovergestelde over van wat ik wil zeggen.
Ik wil mijn kinderen juist meegeven dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen de klassieke jongetje meisje opzet.
Straks denken kinderen of tieners nog dat bdsm moet of zo.
Als dat je conclusie is van wat ik schrijf dan breng ik echt het tegenovergestelde over van wat ik wil zeggen.
Ik wil mijn kinderen juist meegeven dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen de klassieke jongetje meisje opzet.
vrijdag 20 februari 2015 om 10:02
quote:glyce schreef op 20 februari 2015 @ 09:46:
Dan ga je er vanuit dat de optie tot iets vragen open is. Dat is niet altijd zo. Zelf alles uit moeten vinden vond ik heel heftig, en onveilig ook eigenlijk.
Ja klopt. Jij en ik hebben een totaal ander referentiekader schijnbaar. Ik gun elk kind een omgeving waarin ze in alle vrijheid en onbevangenheid vragen mogen stellen en op hun niveau antwoorden krijgen.
Niks mogen vragen en binnen de grenzen moeten opereren, gesteld door anderen kan bijzonder beklemmend en daardoor ook weer onveilig voelen. Eens.
Dan ga je er vanuit dat de optie tot iets vragen open is. Dat is niet altijd zo. Zelf alles uit moeten vinden vond ik heel heftig, en onveilig ook eigenlijk.
Ja klopt. Jij en ik hebben een totaal ander referentiekader schijnbaar. Ik gun elk kind een omgeving waarin ze in alle vrijheid en onbevangenheid vragen mogen stellen en op hun niveau antwoorden krijgen.
Niks mogen vragen en binnen de grenzen moeten opereren, gesteld door anderen kan bijzonder beklemmend en daardoor ook weer onveilig voelen. Eens.