externe hd kaduuk, data recovery?

08-07-2012 16:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met datarecovery? Mijn externe HD is kaduuk. De partitie is wel zichtbaar (aldus een computer man) maar hij kon hem niet herstellen. Hij raadde mij datarecovery aan.



Het gaat mij alleen maar om de foto's die erop staan, de rest niet.



Wie heeft er hier ervaring mee en wie weet aan wat voor een kostenplaatje ik dan moet denken .. Heb al wat gegoogled maar daar werd ik niet wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
Het is een duur grapje, hier worden prijzen genoemd...



Balen hoor voor je!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
heb je hem al in een desktop gehangen?

waarom is die stuk?

gevallen, steeds los gekoppeld zonder verwijderen in windows te kiezen?



data recover kan je zeker 1000 euro kosten.



maar eigen fout, belangrijke data zet je op een nas raid 1 en op een paar kopjes op verschillende locaties
Alle reacties Link kopieren
quote:999999999 schreef op 08 juli 2012 @ 16:26:

heb je hem al in een desktop gehangen?

waarom is die stuk?

gevallen, steeds los gekoppeld zonder verwijderen in windows te kiezen?



data recover kan je zeker 1000 euro kosten.



maar eigen fout, belangrijke data zet je op een nas raid 1 en op een paar kopjes op verschillende locaties



Wat een onzin, een extra kopie oké, daar kan ik inkomen.



Maar echt niet heel NL gaat aan een NAS hoor en al helemaal geen RAID 1.
Alle reacties Link kopieren
hij is niet gevallen.. hij is nooit zomaar afgekoppeld.. hij werd gebruikt als externe backup.. Hij is gewoon... stuk... Niets meer en niets minder..



En ja.. hij heeft uiteraard aan de desktop gehangen.. hoe kan ik anders weten dat hij stuk is ? Hij gaat aan.. en je ziet hem heeel even en dan verder niets meer..



En voor mijn documenten en foto's gaat ik echt geen NAS etc. neerzetten..



En extra kopieen tja.. je gaat er niet vanuit dat je externe hd zo snel stuk is..





En
Alle reacties Link kopieren
dus het was maar een back-up?

dan heb je het origineel toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelvla schreef op 08 juli 2012 @ 16:44:

[...]





Wat een onzin, een extra kopie oké, daar kan ik inkomen.



Maar echt niet heel NL gaat aan een NAS hoor en al helemaal geen RAID 1.

tja ik geef om mijn foto's.



je hoeft ook geen nas te nemen, je kunt ook gratis online opslag nemen, een betaalde en 2 kopjes op schijven.



als je niet wilt betalen of moeite wil doen moet je ook niet janken als het fout gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:999999999 schreef op 08 juli 2012 @ 17:20:

dus het was maar een back-up?

dan heb je het origineel toch?



Jawel, maar ik heb er ook dingen opstaan die ik alleen daarop heb staan.. mijn pc's hebben niet oneindig veel ruimte..



enne.. ik jank niet. . ik baal.. is dat zo raar.. ik wil gewoon mijn foto's terug.. that's all.. de rest wat er op staat boeit me niet zo..
Alle reacties Link kopieren
je kunt een identieke schijf kopen en het moederbordje wat erop zit overzetten.

als je veel geluk hebt zit daar de fout in.



anders moet je hem idd opsturen en dan moet je rekenen op 1000 tot 1200 euro
Alle reacties Link kopieren
deze schijven zijn er niet meer zag ik na fiks zoeken .. mmm.. in de vriezer dan maar



nee zonder gekheid..



ik heb er geld voor over hoor.. het gaat me om de foto's.. ik vermoed zo 30 gb max..



Het zou de kop kunnen zijn zei de computer man..
Alle reacties Link kopieren
de kop is als hij draaiend valt.

als je hem dan weer aanzet dan hoor je hem opspinnen en tikken.



spint die op?



in de diepvries werkt alleen als de koppen door een val verschoven zijn.
Alle reacties Link kopieren
zoek op marktplaats en tweeakters naar een 2e hands schijf.

het is een externe schijf dus je moet zoeken op het type schijf in de casing.



en in het vervolg kopietjes maken en iig een schijf bij een goede vriend of familie lid neerzetten.



kijk ook eens op adrive, fratis 50 gb online storage.
Alle reacties Link kopieren
hij tikt niet.. je voelt als je hem aanzet dat hij wel draait.. maar geen rare geluiden.. Hij is ook niet gevallen .
Hij is gewoon niet meer benaderbaar. Kan je nog prima de data eraf halen. Alleen voor een leek wordt dat moeilijk. Beetje IT'er heeft dat zo voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een externe disk die het niet meer deed.



Binnenin bleek een SATA disk te zitten die ik rechtstreeks in de PC gehangen heb.. niks aan de hand.. alle data er nog op..



Er bestaan programma die van een schijf met een beschadiging in het opstart deel nog wel data kunnen afhalen, maar het is een hoop gedoe. Voor een leek bijna niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
hij (de schijf) hangt nu aan mijn laptop... via via kreeg ik een programma .. geinstalleerd en toen zag hij hem wél .. ik kan het niet doen via de verkenner zeg maar.. Hij is de schijf nu aan het analyseren.. duuuuuurrrtt laaaangg.. maar dan herstelt hij sectors ? En dan maar hopen dat eea terug te halen is.. We wachten af..
Tot ziens en bedankt voor je spam.
Alle reacties Link kopieren
illegaal programma downloaden, kost je niks
Never give up the fight !
Alle reacties Link kopieren
Toen onze externe harddisk kapot ging, hebben we 'm naar een computerwinkel gebracht. Die konden de meeste bestanden bewaren en hebben 'm gereanimeerd. Dat is zeker 5 jaar terug en sindsdien is dezelfde harddisk nog niet weer kapot gegaan. De foto's hebben we nu wel op twee verschillende harddisks opgeslagen, voor het geval dat.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven