De pil en sabbelen

21-02-2015 09:38 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben nog niet zo'n ervaren pilgebruiker dus stel ik mijn vraag hier maar.



Ik slik de pil dus, maar er ging vanmorgen iets mis. Hij schoof tijdens het slikken achter mijn kiezen. Dusja met veel wringen kwam hij er weer achter vandaag maar de pil voelde wel ietsje zachter aan. Ik hem daarna ik een keer doorgeslikt niet doorgebeten ofzo maar vraag mij nu het volgende af:

Mijn vraag is nu moet ik een nieuwe innemen omdat sabbelen de pil een verminderde werking geeft?

En zoja kan je zomaar een tweede vlak na de andere innemen?



Help me:)
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 21 februari 2015 @ 10:37:

Liefdebloem, neem er gewoon nog eentje voor de zekerheid. Je hebt hem ook weer uit je mond gehaald, een deel is aan je vingers blijven hangen en een deel al in je mond opgelost. Hup, nog eentje en niet langer over teuten. Die pil haal je wel uit je reservestrip. Anders klopt je huidige strip niet meer.kan dat absoluut geen kwaad? En ik neem er dan een uit mijn reservestrip dan maak ik de rest van de strip gewoon af dat kan gewoon?
Ik zou voor de zekerheid een pil uit je reservestrip pakken. Een pil extra kan geen kwaad, een baby omdat je hoopte dat het wel goed zou komen wel. Beter safe than sorry.
Alle reacties Link kopieren
Kan geen kwaad en je moet de rest van je strip inderdaad gewoon afmaken.
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 10:43:

[...]





kan dat absoluut geen kwaad? En ik neem er dan een uit mijn reservestrip dan maak ik de rest van de strip gewoon af dat kan gewoon?

Ja, dat kan gewoon.



Als het goed is wordt dat zelfs aangeraden in de bijsluiter bij soortgelijke situaties. Ik zeg soortgelijk want over gesabbel staat er niks in.
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 09:47:

[...]





Ik zeg toch al dat ik geen ervaren pilgebruiker ben. Dit is allemaal nieuw voor mij en vraag gewoon een vraag.Ik slik hem zelfs zonder water. Gaat altijd goed. (Tot nu toe,ahum)
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 21 februari 2015 @ 10:48:

[...]





Ik slik hem zelfs zonder water. Gaat altijd goed. (Tot nu toe,ahum)Oke even een vraagje sorry hoor ik weet hier echt nog niet zoveel van af. Als ik er een extra inneem (heb jij dat ook wel eens gedaan?) wat gebeurd er dan als beiden pillen gewoon werken? Doet die ander dan niets?
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 10:49:

[...]





Oke even een vraagje sorry hoor ik weet hier echt nog niet zoveel van af. Als ik er een extra inneem (heb jij dat ook wel eens gedaan?) wat gebeurd er dan als beiden pillen gewoon werken? Doet die ander dan niets?

Als ze allebei werken is er niks aan de hand.



Lees eens de bijsluiter door.
Alle reacties Link kopieren
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 10:43:

[...]





kan dat absoluut geen kwaad? En ik neem er dan een uit mijn reservestrip dan maak ik de rest van de strip gewoon af dat kan gewoon?Nee dat kan absoluut geen kwaad. Ik heb in de pak um beet 22 jaar dat ik de pil slik de pil meerdere keren per ongeluk dubbel ingenomen. Je krijgt een beetje hormonen meer binnen maar dat kan echt geen kwaad. Beter 1tje extra dan een niet goed werkende.
Alle reacties Link kopieren
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 10:49:

[...]





Oke even een vraagje sorry hoor ik weet hier echt nog niet zoveel van af. Als ik er een extra inneem (heb jij dat ook wel eens gedaan?) wat gebeurd er dan als beiden pillen gewoon werken? Doet die ander dan niets?Nee de ene legt de andere niet lam.
Alle reacties Link kopieren
Oke en kan ik dan wel de volgende op het gewone tijdstip innemen?
Alle reacties Link kopieren
Ja de volgende neem je gewoon weer in wanneer je hem in zou moeten nemen. Gewoon verder gaan als normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Bijsluiter gelezen?
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 11:04:

Oke en kan ik dan wel de volgende op het gewone tijdstip innemen?

Ja, de volgende moet je inderdaad op het gewone tijdstip innemen. De extra pil wel zo snel mogelijk.



Zie ook de bijsluiter. Daar staat het ook in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net maar voor de zekerheid een extra pil ingenomen binnen de tijd!



Ik heb de bijsluiter gelezen en wil jullie super bedanken voor alle hulp.

Als laatste ben ik hierdoor even beschermd in de stopweek?
Alle reacties Link kopieren
Dat is mijn laatste vraag hoor! haha
Alle reacties Link kopieren
Ja als je verder alles goed hebt ingenomen, nu een extra pil hebt genomen, ben je gewoon veilig in je stopweek.

Maar vergeet niet dat de pil ook niet 100% veilig is, het veiligst is geheelonthouding. (geen sex )
Alle reacties Link kopieren
In welke week zit je? Want zelfs als je er pil vergeten bent is hij in week 2 nog gewoon werkzaam bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je bent nu ook gewoon beschermd tijdens de stopweek.



Ik raad je wel aan ergens officiele informatie over de werking van de pil op te zoeken, want dat voorkomt in paniek schieten en het zorgt er ook voor dat je zelf kunt bedenken wat je zou moeten of kunnen doen. Da's een prettige vaardigheid om te bezitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken! En aikidoka dat ga ik zeker doen. Ik maak mij teveel zorgen om dit soort dingen en heb dan een soort hulp nodig.



Heel erg bedankt iedereen!
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolaatje schreef op 21 februari 2015 @ 11:16:

In welke week zit je? Want zelfs als je er pil vergeten bent is hij in week 2 nog gewoon werkzaam bijvoorbeeld.Ik zit in idd in week 2. Ik heb net ook de apotheek gebeld en die zei dat ik zelfs in week 2 gewoon een extra in moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 21 februari 2015 @ 11:16:

Ja als je verder alles goed hebt ingenomen, nu een extra pil hebt genomen, ben je gewoon veilig in je stopweek.

Maar vergeet niet dat de pil ook niet 100% veilig is, het veiligst is geheelonthouding. (geen sex )Heel erg bedankt je hebt mij erg goed geholpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:liefdebloem18 schreef op 21 februari 2015 @ 11:24:

[...]





Heel erg bedankt je hebt mij erg goed geholpen!Graag gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven