Lekkage, hoe verder?

21-02-2015 19:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik echt nul verstand heb van hoe dit soort dingen werken, vraag ik het even aan jullie. Sorry alvast als ik domme vragen stel

Ik heb een lekkage in huis, vochtplekken midden op de muur dus het komt niet van boven.

Aan de andere kant van deze muur staat een keuken die een half jaar geleden geplaatst is. Mijn vermoeden is dus dat er bij de installatie iets niet goed is gegaan.



Komende maandag heb ik een afspraak met een loodgieter, zodat deze mij kan vertellen waar dit precies vandaan komt. Ik krijg voorrijkosten en uurloon berekend, indien het probleem inderdaad in de keuken zit kan ik dit toch declareren bij de keukenboer neem ik aan? Is het slim om een offerte op te laten maken of juist niet, omdat de keukenboer dit op moet lossen?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maandagochtend meteen de keukenleverancier bellen en de situatie voorleggen. Je moet hen inderdaad in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen als het door hun veroorzaakt is. Ik weet niet wie de "diagnose" moet stellen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je lid van Vereniging Eigen Huis? Die kun je om advies vragen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Woeps... Klinkt alsof ik dus te snel gehandeld heb door die loodgieter te bellen?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
En je verzekering even bellen. De schade zelf kan onder je opstal verzekering vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, opstalverzekering is ook een goeie. Misschien is dat inderdaad je beste startpunt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik zou eerst eens kijken waar hij vandaan komt voordat je iemand de schuld geeft. Een loodgieter heeft apparatuur om lekkages op te sporen. Trouwens waar de natte plek zit zegt niet altijd wat over waar de lekkage zit. Water neemt de weg van de minste weerstand, maar kan soms van vreemde plekken komen.
Alle reacties Link kopieren
Maandag eerst even de verzekering bellen, aangeven dat er lekkage is en dat er een loodgieter komt. Misschien wil de verzekering iemand sturen van een bij hen aangesloten bedrijf of laten ze een expert komen. Je kan er gedoe mee krijgen als je op je eigen houtje dingen gaat regelen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip, maak foto's van de schade.
Alle reacties Link kopieren
quote:polydox schreef op 21 februari 2015 @ 21:12:

Ik zou eerst eens kijken waar hij vandaan komt voordat je iemand de schuld geeft. Een loodgieter heeft apparatuur om lekkages op te sporen. Trouwens waar de natte plek zit zegt niet altijd wat over waar de lekkage zit. Water neemt de weg van de minste weerstand, maar kan soms van vreemde plekken komen.Dit wilde ik ook net zeggen....zoek verder dan de plek waar je vocht ziet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven