Historische romans. Tips ?

20-02-2015 17:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik lees graag historische romans zoals die van Jean Auel (heb de reeks nu uitgelezen), Linda lay Shuler en Barbara Wood en ben nu begonnen aan een nieuwe reeks van William Sarabande ( Kinderen van de dageraad).

Kennen jullie nog schrijvers van verhalen in deze stijl ? Ik hoor het graag!
quote:jules1980 schreef op 20 februari 2015 @ 18:07:

ja als er te veel fantasy bij komt kijken vind ik het ook niet meer zo leukAls je daarbij op Diana Gabaldon doelt, dat is heel weinig eigenlijk. Je wordt als lezer meegevoerd in de tijd, maar blijft er naar kijken vanuit huidige tijd ogen, waardoor het een prachtig verweven verhaal is. Je leert ervan hoe slecht wij als huidige tijd mensen zouden overleven zo'n 200 jaar terug in de tijd
Alle reacties Link kopieren
Ook aanraders: de boeken van Karen Maitland. Twee spannende boeken die spelen in de Middeleeuwen. Ze horen niet bij elkaar, je kunt ze apart lezen.



En de boeken van Jeanne Kalogridis over twee vrouwen uit de wereld van de familie De Medici in Florence.



En van Tracy Chevalier: Vallende Engelen en Het Meisje met de Parel (waarop de film met Scarlett Johansson gebaseerd is).
Alle reacties Link kopieren
Helemaal verslaafd aan Diana Gabaldon nu....heerlijke boeken
Alle reacties Link kopieren
Als je nog op zoek bent, hier staat een flinke lijst: https://www.goodreads.com/shelf/show/historical-fiction

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven