Seks lukt niet na keizersnede

22-02-2015 09:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: 10 weken geleden keizersnede, voor die tijd zes uur weeën. Snel genezen, geen klachten met plassen oid.

Seks wil alleen fysiek niet lukken. Vrijwel aan het begin zit iets 'in de weg'. Het lijkt alsof het ruwe/sponzige plekje dat altijd al aan de buikkant zat nu niet verschuift ofzo. Dus niet de baarmoedermond. Vingers zijn geen probleem. Ik maak me echt zorgen, want wil wel graag weer na een paar keer proberen, omdat ik dacht dat ik niet opgewonden genoeg was, ga ik morgen contact opnemen met de gynaecoloog. Ik hoop alleen dat iemand hier misschien ervaring mee heeft en me kan vertellen dat het goed komt..
Alle reacties Link kopieren
Twee keer een keizersnee gehad. Ik herken het helemaal niet. Succes morgen, hopelijk kan hij/zij je verder helpen.
Kan je baarmoeder verzakt zijn?
Hier ook keizersnedes gehad maar geen herkenning zou ook de gynaecoloog bellen.
Alle reacties Link kopieren
Het komt goed! Hier was het ook moeizaam na de keizersnee. Er zit niks in de weg, je bent waarschijnlijk gewoon te gespannen. Bij ons is het goedgekomen met verdovende gel; toen het daarmee eenmaal een paar keer pijnloos gelukt was ging het daarna weer vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Geen herkenning. Dit kan toch ook niet door de keizersnee komen. Ze snijden niet in je vagina.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook niet, maar het is sinds de keizersnede.. misschien toch een probleem met bekkenbodemspieren? Ik ga ook een beetje oefenen met een vibo. Het is zo frustrerend! Mis de intimiteit met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
3 keizersnede's gehad, geen herkenning. Misschien onbewust toch wat gespannen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken t wel maar bij mij zat het puur in mijn hoofd, ik blokkeerde mezelf als t ware, erg vervelend.

Wat bij ons hielp was voldoende glijmiddel en rustig aan doen en stoppen als je merkt dat t niet gaat anders blokkeer je voor de volgende keer weer . Succes en echt t word weer beter
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch mentaal ja, de gynaecoloog heeft namelijk wel n echo gedaan en dan lukte gewoon. Toen lag ik natuurlijk wel in zo'n stoel. Volgende keer even n kussen onder mn billen, hopelijk helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
Update voor wie het interesseert: fysiek is er niets mis. Volgens de gynaecoloog is een deel van de schede erg gevoelig door zwangerschaps en nu borstvoedings hormonen. Onbewust spannen zich daardoor allerlei spieren aan, waardoor het niet meer past. Ik heb twee keuzes: wachten tot ik gestopt ben met borstvoeding of bekkenfysio. Die gebruiken blijkbaar n aparaatje met zwakstroom, dat je bewust kan maken van de spieren die juist niet aangespannen moeten worden..
Alle reacties Link kopieren
Hoi Playing,

je verhaal is deels herkenbaar voor mij. Bij mijn 2e (ben vaginaal bevalen, dus geen keizersnede) had ik erge pijn bij het vrijen. Echt een stekende pijn, dacht echt dat mijn hechtingen niet goed genezen waren, maar bij het na-onderzoek was alles fysiek in orde.

Mijn vk is ook bekkenfysio en gebruikte ook die sonde met zwakstroom (ik woon in het buitenland en hier wordt dit (bijna) standaard voorgeschreven na een bevalling). En echt, dat werkte hartstikke goed!!! Je krijgt dus een sonde in het begin van je vagina (is zelfs wat kleiner als een echo-apparaat), en met de zwakstroom worden je perineum-spieren in werking gesteld. Je krijgt dan meerdere séances en je moet zelf ook perineum oefeningen doen tussendoor. En het werkte, naarmate ik deze spieren trainde, deed het vrijen stukken minder pijn en de pijn is vrij snel geheel opgehouden.

Dus, als tip geef ik je dan ook op zo snel mogelijk met die sonde te starten en niet het einde van je bv aftewachten! T is zo zonde om pijn te hebben of niet te kunnen vrijen, terwijl er (denk ik) een vrij makkelijke oplossing voor is !

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven