Help! Alles is weg..

24-02-2015 21:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zette ik mijn pc aan en ineens was m'n beginscherm paars in plaats van veelkleurig. Dat was al niet best.

Maar toen bleek ook nog eens dat alle programma's verdwenen zijn.

Als ik de Windows Store open (ik heb Windows 8.1), door linksonder op het Windowsicoontje te klikken, dan krijg ik geen scherm met allemaal gekleurde vlakken (de apps) maar een paars scherm met niks.

Als ik zoek door in dit scherm op het vergrootglas te klikken, dan vind ik niks. Het maakt niet uit waar ik op zoek. Niks.

Microsoft Office: verdwenen. Geen bestand meer te openen dus.

Het goede nieuws is dat ik m'n bestanden nog wel héb. En dat Firefox het nog doet zodat ik kan forummen.

Maar m'n virusscanner doet het ook niet meer dus heel handig is het niet om nu te internetten.

Overigens staan alle programma's nog wel onder 'Programma's' in het configuratiescherm.

Heeft iemand enig idee wat hier gebeurd is? En vooral: wat ik kan doen om de boel te redden?

Het ergste is dat ik geen back-up heb van m'n bestanden en dat ik er net achter kom dat m'n externe schijf ook de geest gegeven heeft. Ik ben echt heel erg bang dat straks alles weg is. Het belangrijkste staat nu in Dropbox maar toch.

Help?
avar wijzigde dit bericht op 24-02-2015 21:44
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
Gauw een ICT'er laten komen! Is mij enkele weken geleden ook gebeurd en mijn laptop heeft het begeven, niet meer te redden. Mijn bestanden goddank wel, die zijn ook nog allemaal op een externe harde schijf gezet nadat dit gebeurde en hoop ik te kunnen openen zodra ik een nieuwe laptop koop. Ik doe het zolang even met de ipad.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt een beetje als problemen met de videodriver, videokaart of de monitor.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Naar systeemherstel (zoek naar herstel op je sytseem) gaan en het systeem terug draaien naar een vorig herstelpunt?
Alle reacties Link kopieren
NYC ooh dat klinkt niet hoopgevend. Helemaal niet omdat ik het ding pas een paar maanden heb.



Bitje93 ik kan bijvoorbeeld wel gewoon youtubefilmpjes afspelen, dus ik denk niet dat dat het probleem is. Maar ik heb er echt nul verstand van dus het zou kunnen. Hoe kom ik daar achter?



fzeven dat heb ik geloof ik geprobeerd al. Ik durf eigenlijk verder niks meer te doen uit angst dat het erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bellen naar Student-aan-Huis ... kijken of zo iemand het voor je kan oplossen.



Maar als je Windows nog wel start, dan kan je toch met Explorer / Verkenner naar de files op je harddisk kijken? Zo ja, plug een schone, lege USB-stick in, en kopieer je eigen belangrijke files naar die USB-stick.



Daarna Windows opnieuw (laten) installeren met je eigen licentie. Moderne computers hebben daarvoor een optie in het boot-menu
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zal morgen inderdaad maar iemand gaan bellen want hier kom ik zelf niet uit.

Ik heb de belangrijkste bestanden in Dropbox gezet en net ook op een cd-rom. Maar het zijn er zo veel (heel veel muziek ook) dat ik onmogelijk alles op die manier kan opslaan.

Windows was al geïnstalleerd op de computer toen ik hem kocht. Betekent dat dat ik een nieuw pakket zal moeten kopen als ik opnieuw wil installeren? Ik weet niet wat het boot-menu is. Kun je daar niet tijdens het opstarten in ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Voordat je er verder iets mee doet of hem naar wie dan ook weg brengt zou ik je willen adviseren om eerst de harde schijf er uit te halen en middels een externe behuizing aan een werkende PC hangen zodat je in ieder geval al je gegevens veilig kunt stellen.



Ik neem aan dat je nog garantie hebt, breng je hem terug naar de verkoper dan geef ik je hele grote kans (meer dan 90%) dat je alle gegevens kwijt bent op het moment dat je hem terug krijgt namelijk.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Google eens op

Windows 8 apps verdwenen.



Wellicht herkenbaar en bruikbare tips
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 ja ik ga ervan uit dat ik nog garantie heb. Moet ik nazoeken. Ik ga er sowieso voor zorgen dat ik m'n bestanden eerst ergens anders opsla. De harde schijf eruit halen moet ik echt iemand anders laten doen anders komt het zeker niet goed.



SuzanneSuus heb ik gedaan, maar ik kon er niet zoveel mee. Dat de apps ineens weg zijn na een update gebeurt blijkbaar vaker, maar het probleem is geloof ik groter dan dat. Maar ik google nog even door.
*Zwaait naar Bitje93*



avar: Zijn je bestanden nog te openen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 24 februari 2015 @ 22:27:

Voordat je er verder iets mee doet of hem naar wie dan ook weg brengt zou ik je willen adviseren om eerst de harde schijf er uit te halen en middels een externe behuizing aan een werkende PC hangen zodat je in ieder geval al je gegevens veilig kunt stellen.



Ik neem aan dat je nog garantie hebt, breng je hem terug naar de verkoper dan geef ik je hele grote kans (meer dan 90%) dat je alle gegevens kwijt bent op het moment dat je hem terug krijgt namelijk.



Misschien wel mosterd,

Maar als je nog garantie op dat ding hebt, en je knutselt je HD eruit, dan is de garantie in de meeste gevallen ook foetsie.



dus terug naar de winkel ermee, als je dat kan.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Eerst ligt het aan de videokaart, dan moet de HD er uit gesleuteld worden terwijl ze aangeeft dat de data gewoon bereikbaar is, en terwijl je kan weten dat dat je garantie gaat kosten. Goede tips!
Harddisk eruit schroeven kost je niet je garantie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om windows in veilige modus te starten?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2015 21:29
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 24 februari 2015 @ 21:55:

Het klinkt een beetje als problemen met de videodriver, videokaart of de monitor.Ik zit duidelijk op de verkeerde pijler. Ik vond het klinken als een Volendams probleem
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, daar dacht ik ook meteen aan Laylalala! (De gastendoekjes...)
Ik dacht eerst ook aan een probleem met je videokaart, maar dan zou je geen youtubefilmpjes zonder problemen kunnen afspelen.



Zou dit kunnen helpen?

Ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt op jouw probleem.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd of TO haar gegevens nog terug gekregen heeft.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 (onder het mom 'beter laat dan nooit') ik heb er een reparateur naar laten kijken en die had zoiets nog nooit eerder gezien. Uiteindelijk heeft hij Windows opnieuw geïnstalleerd en werkte de boel weer. Een deel van m'n muziek ben ik helaas kwijt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven