Mode & Beauty alle pijlers

Lowlights of Highlights

24-02-2015 11:53 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb een paar vraagjes aan de mensen die ervaring hebben met Lowlights of Highlights.



Ik heb stijl donkerblond/lichtbruin haar, en ik vind mijn kleur wat saai dus ik wil graag iets anders!

en ik dacht meteen aan highlights of lowlights. ik heb ook een lichte huid dus ik twijfel enorm wat leuk bij mij past!

Ik heb het aan mijn zussen gevraagd, en die zeiden lowlights.



Mijn vraag is, wat zijn de voor en nadelen van lowlights en hightlights?

En hebben jullie nog tips?



Alvast bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist voor highlights gaan. Door blond haar zie je er juist bruiner uit. Donkere kleuren maken je bleker. Ik heb denk ik dezelfde kleur haar als jij en heb het zelfs helemaal lichtblond geverfd en dat staat me veel beter, krijg meteen meer kleur in mijn gezicht. Denk dat highlights ook leuker zijn voor van de zomer.

Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor highlights gaan denk ik.



Ik heb van mezelf donkerbruin haar en wilde langzaam naar blond dus is de kapper met highlights gaan werken, daarna werd het goudblond, te warme kleur dus heeft ze er van het weekend een toner over gezet en een paar lowlights erin gedaan.



Je kan toch beide doen? low en highlights?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 24 februari 2015 @ 12:09:

Ik zou voor highlights gaan denk ik.



Ik heb van mezelf donkerbruin haar en wilde langzaam naar blond dus is de kapper met highlights gaan werken, daarna werd het goudblond, te warme kleur dus heeft ze er van het weekend een toner over gezet en een paar lowlights erin gedaan.



Je kan toch beide doen? low en highlights?Dat dacht ik ook. Dan wordt het geheel echt mooi natuurlijk.

Alle reacties Link kopieren
De veiligste optie is eerst lowlights nemen die niet permanent zijn, kun je voorzichtig kijken of je het leuk vind, wat kleurverschil. Als je voor highlights gaat krijg je dat niet zomaar meer weg namelijk.... bleken/oplichten is altijd permanent namelijk.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
ja daarom twijfel ik ook zo aan highlights, omdat het permanent is.

maar het heeft me wel aan het twijfelen gebracht, juist nu het voorjaar komt!



Ik had het ook aan 2 kappers gevraagd over highlights en die zeiden dat ik er een te bleken huid voor had.

zeggen ze dat meestal tegen mensen met een lichte huid. ?



maar met de lowlights die niet permanent zijn vind ik ook wel een goed idee.



haha lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:paradoise schreef op 24 februari 2015 @ 12:30:

ja daarom twijfel ik ook zo aan highlights, omdat het permanent is.

maar het heeft me wel aan het twijfelen gebracht, juist nu het voorjaar komt!



Ik had het ook aan 2 kappers gevraagd over highlights en die zeiden dat ik er een te bleken huid voor had.

zeggen ze dat meestal tegen mensen met een lichte huid. ?



maar met de lowlights die niet permanent zijn vind ik ook wel een goed idee.



haha lastig.

Mijn zusje heeft ook een bleke huid en had altijd donkerblond haar met highlights en was echt prachtig.

Dat heeft mijn beste vriendin ook.



Je kan ook balayage doen? Dat is ook erg mooi, dan heb je ook wat kleurverschil







.
Alle reacties Link kopieren
quote:paradoise schreef op 24 februari 2015 @ 12:30:

ja daarom twijfel ik ook zo aan highlights, omdat het permanent is.

maar het heeft me wel aan het twijfelen gebracht, juist nu het voorjaar komt!



Ik had het ook aan 2 kappers gevraagd over highlights en die zeiden dat ik er een te bleken huid voor had.

zeggen ze dat meestal tegen mensen met een lichte huid. ?



maar met de lowlights die niet permanent zijn vind ik ook wel een goed idee.



haha lastig.De kapper is de professional, ik zou daar naar luisteren. En als je het niet aandurft dan is het misschien slim om inderdaad eerst te beginnen met lowlights. Highlights kun je altijd nog later toe laten voegen.

Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 24 februari 2015 @ 12:38:

[...]



Mijn zusje heeft ook een bleke huid en had altijd donkerblond haar met highlights en was echt prachtig.

Dat heeft mijn beste vriendin ook.



Je kan ook balayage doen? Dat is ook erg mooi, dan heb je ook wat kleurverschilSame here, ik denk dat lowlights (en daardoor een donkerder geheel) mij juist bleker maken

Alle reacties Link kopieren
De bovenste foto is erg mooi!



en wat is precies balayage?
Alle reacties Link kopieren
http://www.kapko-magazine.nl/highlight-trend-balayage/





Balayage is iets natuurlijker vind ik persoonlijk.

Erg mooi als het goed gedaan word.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een fotootje meenemen van wat jij mooi vind en dat aan de kapper laten zien, zo heb ik het ook gedaan
.
Alle reacties Link kopieren
balayage ziet er mooi uit!



kan je dan ook kiezen hoe blond je het wil hebben?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je nog wat inspiratie gebruiken aan de hand van de website

kapselsvoorhaar. nl . En kleur kan heel veel met je gezicht doen. Donkere kleuren staan mij wel maar maken het wel hard in het gezicht, en als je een na ht minder geslapen hebt tekent het eerder in het gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Zal dat ook mooi staan bij stijl haar?



Bij krullen is het echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
quote:paradoise schreef op 24 februari 2015 @ 14:28:

balayage ziet er mooi uit!



kan je dan ook kiezen hoe blond je het wil hebben?

Ja hoor.

Ik zou gewoon een plaatje meenemen van de kleur die jij mooi vind en het soort kapsel, dan zegt de kapper eventueel wel of het bij je gezicht etc past of dat het misschien iets lichter of donkerder moet, warmer of koeler.
.
Alle reacties Link kopieren
Als jezelf stijl haar hebt op zo'n lengte dan kun je die krullen er ook bij aan brengen met een stijltang.

Bayalage is erg mooi he vind ik zelf ook ze noemen het tegenwoordig ook wel freelights. Verschil is dat ze met highlights met folies werken. Bij een bayalage doen ze het uit de losse hand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is tot me schouders net iets langer.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op "lowlights highlights voorbeelden", daar zie je gelijk de eerste hits met mooie voorbeelden
"Live life to the fullest"
Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 24 februari 2015 @ 11:59:

Ik zou juist voor highlights gaan. Door blond haar zie je er juist bruiner uit. Donkere kleuren maken je bleker. Ik heb denk ik dezelfde kleur haar als jij en heb het zelfs helemaal lichtblond geverfd en dat staat me veel beter, krijg meteen meer kleur in mijn gezicht. Denk dat highlights ook leuker zijn voor van de zomer.

Blond haar maakt niet altijd dat je er bruiner uitziet hoor. Ik ben id winter heel bleek en donkerder haar staat dan veel beter. En dan bedoel ik geen zwart haar maar eerder chocolade bruin.

Ik denk dat TO gewoon de haarkleur heeft die bij haar huidskleur past.
Alle reacties Link kopieren
Of iets wel of niet staat heeft meer ( of eigenlijk bijna alleen ) te maken met de ondertoon van je huidskleur.

Waarom is dat toch dat als 2 professionals ( mensen die er 3 jaar voor naar school zijn geweest en er dagelijks mee bezig zijn ) zeggen dat iets donkerder beter zou zijn dat niet geloofd word, omdat er ergens een zusje/buurvrouw/wijkagent rondloopt bij wie die highlights wel leuk staat, "en die is net zo bleek".

Waarom vraag je dan überhaupt iets aan een professional ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven