Wat is een leuk speelkeukentje?

26-02-2015 21:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochtertje dat binnenkort twee wordt ben ik op zoek naar een leuk houten speelkeukentje. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer! Ik heb een paar eisen: het keukentje moet wel wat verschillende functies hebben zodat het lang interessant blijft. Liefst ook leuk voor haar broertje van 3,5 jaar. Niet roze zijn. Een lampje of geluidje is prima, maar niet teveel toeters en bellen. Het moet in de woonkamer staan, dus beetje neutraal van kleur is mooi meegenomen. Liefst van degelijk hout, niet te gammel. Prijs max 150 euro, liefst minder uiteraard. Maar boven alles hoop ik op langdurig speelplezier!!!



Ook tips over leuke accessoires zijn welkom. Heb al van alles gezien, mixers, broodroosters, magnetrons etc. Maar wat vinden ze nu echt langere tijd leuk en niet maar een paar keer? En natuurlijk is ieder kind anders, maar graag hoor ik jullie ervaringen.



Ander vraagje, Bestaat er ook een keukentje met echt water uit de kraan? Waarbij je een vat kan vullen ofzo? Zal dan wel plastic zijn waarschijnlijk... Mijn kinderen vinden niets leuker dan knoeien bij het aanrecht, nadeel is dat je daar dan continu bij moet blijven staan.



Ik hoor heel graag jullie tips en adviezen! Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het Ikea keukentje voor m'n dochtertje, maar ik heb m met plakfolie gepimpt.

Granietlook voor het werkblad, de kastjes en achterwand van het bovengedeelte hebben 2 kleuren door elkaar heen, en we hebben zelf tussen het onder en boven gedeelte een achterwand gemaakt. Het ding ziet er nu fantastisch uit en het plakfolie was slechts ¤15 alles bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hebben vanaf dat de oudste 2 is een Ikea keuken. De kwaliteit is 100% beter dan het origineel wat we zelf gebruiken! Nu zijn ze 6 en 7 en er is nog amper wat aan te zien. En nog steeds wordt er mee gespeeld. Aanrader!
Zonder oorzaak geen gevolg
Keukentjes worden pas rond 3 jaar interessant als ze gaan 'doen alsof'.

Wij hadden hem ook eerder maar werd toen gebruikt als opbergkastje. Ook prima natuurlijk.

Hier ook Duktig van Ikea. Lekker neutraal, prima herverkoopbaar.
Ik zie het trouwens voor me: 2 peuters die zonder toezicht in de woonkamer met water gaan spelen......
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet helemaal waar, mijn zoon heeft hem staan vanaf 9 maanden en is er sindsdien echt al mee aan het spelen. In eerste instantie, deurtje open, deurtje dicht, spulletjes opruimen, lichtje aanzetten, aan de kraan zitten.

Zijn spel verandert natuurlijk wel en wordt steeds uitgebreider, maar hij is nu ruim twee en maakt soep, wast zijn handen, kookt en maakt ovenschotels en weet ik t wat nog meer.



Dochter van 1 is er ook steeds meer mee aan het spelen.
Geen kind gelijk! En als ze een voorbeeld hebben begint het eerder (zie ik aan zoon).

Ik bedoelde het meer als verklaring dat deze dochter er niet veel mee leek te doen.
Alle reacties Link kopieren
Deze hebben we mijn nichtje voor haar verjaardag gegeven. Ze speelt er heel veel mee. Wel niet neutraal van kleur.



http://www.kidsfavorites.nl/voor-jongen ... _2056.html



Edit: ik zie nu dat ie niet binnen je budget valt. Samenleggen met oma/opa?
Mijn dreumes van nu 16 maanden speelt er nu ook al twee maanden mee en doet ook echt "alsof". Vooral imiteren nog natuurlijk van wat hij mij ziet doen en veeeel roeren in de pannetjes, ovendeurtje open en dicht maar hij vermaakt zich er echt mee. Meer dan met het little people / Toettoet speelgoed.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft het ikea keukentje gekregen voor haar tweede verjaardag. Ze wordt nu bijna drie en speelt er bijna dagelijks mee. Koken, bakken, koffie/thee zetten, handen wassen, echt wat wij ook doen in de keuken.



Qua accesoires is het serviesje populair, de waterkoker (action), de theepot, de pannetjes en de houten etenswaren.
http://www.houtenspeelgoe ... santoys-combi-keuken.html



Deze hebben wij van santoys, nu al 7 jaar. Er wordt nog steeds mee gespeeld, ook af en toe door dochter van 9 die hem kreeg voor haar 2e verjaardag. Er zijn nu wat dingen kapot, die moeten we eens repareren.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het ikea keukentje vanaf dat zoontje bijna twee was. Hij speelt er nog bijna elke dag mee. Ik zou wel met bovenstuk nemen, dat maakt het wel leuker. Verder zie ik niet waarom met het ene houten keukentje meer of minder gespeeld zal worden dan met een andere. Het ligt denk ik vooral aan je kinderen of ze ermee spelen.

Voordeel van de ikea keuken is dat je ze ook weer goed kunt doorverkopen op MP.



En qua accessoires een serviesje, pannen en wat bestek. Ikea heeft ook leuke stoffen groenten e.d.

En hier is een koffiezetapparaat de grote hit. Wij hebben deze, met geluid en doorlopend water:

http://www.toychamp.nl/product/970747-Koffiezetapparaat
Alle reacties Link kopieren
Echt water krijgt dochter trouwens echt niet in haar keukentje. Dat is me veel te veel geklieder. Met water spelen mag ze in de tuin of in bad .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor het Ikea keukentje gaan! Misschien niet zo origineel maar wel degelijk, leuk op te pimpen (pinterest) en lang speelplezier.

Ik ben hem zelf ook nog niet steeds niet beu en kids spelen er graag mee.
Wij hebben er hier één van de Hema. Ook een prima ding!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor al jullie reacties dames!! Ik ga mijn keuze maken. Twijfel tussen de santoys combineren die reisa postte, of toch maar Ikea...



fijn weekend allemaal!
Wij hebben deze. Houten keukentje, lekker neutraal, niet te laag, voldoende 'functies' zonder schreeuwerig te zijn. En nog een fatsoenlijke prijs ook (ik heb niet gezocht maar wij hebben uiteindelijk 80 betaald dacht ik bij een andere site).



http://www.speelgoedkeuke ... s-bon-appetit-keuken.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven