Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Alle reacties Link kopieren
@Lionee

Wat vervelend dat gedoe met de prednison. Hopelijk helpt de nieuwe vorm van prednison wel, operatie lijkt me geen pretje.

Het is vokomen logisch dat je niet aan sporten toe komt. I



@Konijntje/Liss

je kan ook veel eiwitten binnekrijgen door kaas/ei/melkd. Aleen zijn dit net iets andere eiwitten dan bijv. in vlees, volgens mij is tofu daar wel een goede voor.



En sporten als ontspanning, heel erg herkenbaar ik heb hetzelfde als jou konijn-tje, heb het nodig om mijn hoofd leeg te krijgen vooral na een drukke/stresvolle dag. Dan is het nog heerlijker om te sporten, want ik kan dan nergens anders op focussen dan het sporten.



Vandaag een rustig dagje op het werk, wel een paar lastige cases maar die zijn lastig op het gebied van zaken regelen met andere op afstand. Eten gaat ook wel goed vandaag...to nu toe in ieder geval.



Verder een rustig dagje, ben nog half slaperig, heb gisterenavond nachtmerrie gehad en kon niet goed wakker worden vanmorgen, dus in de trein in slaap gevallen en in de bus half slapend/half wakker de rit uitgezeten.
Alle reacties Link kopieren
@lionne: oefff wat balen zeg! Hoop echt dat je snel weer beter bent!

@straw: niet in slaap vallen op je werk dan :P



Hier helaas ziek geworden: griep, flauwvallen, zwaar verkouden.

Heb dus maximale bankhangdag. Tsss waarom altijd ziek in vakanties..... Lief vriendje verzorgt mij wel uitstekend!



Lijstje tot nu toe:

O: 1 boterham pindakaas. beker optimel

L: 1 kop groentesoep

T: pakje multivitamine
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag redelijk op schema, maar toch wel weer wat zelfgemaakte koekjes op (die zijn nu wel op, dus dat zal het probleem niet meer zijn). Ik zit vandaag goed qua eiwit omdat ik vanmorgen een ei bij het ontbijt had, kwart op heb en vanavond kalkoen eet. Ook geen sport op het programma, helaas al vol met andere dingen. Het 'poeder' dus nog niet geprobeerd. Ik zal het laten weten wanneer het zover is en hoe het was!



@strawberry: ja, eiwitten kan je inderdaad wel redelijk goed uit voeding halen, maar ik lust niet graag kaas (gewoon niet eigenlijk) en ook niet veel vlees (soms eens kalkoen o.i.d., maar toch redelijk beperkt). Toen ik ben begonnen bij te houden wat ik zo op een dag eet, kwam er wel duidelijk uit dat ik eiwitten tekort kwam, vandaar. Ik wil even kijken of deze manier bevalt om het aan te vullen (vooral nu ik wat gewicht kwijt wil, om zo niet naast eiwit ook direct veel vet/koolhydraten e.d. binnen te krijgen, ik doe nl. al veel moeite om minder te eten), niet iets om structureel per dag in te blijven nemen o.i.d. (althans, dat is niet het plan :-)).



Wel veel ziek op dit moment. Beterschap allemaal!
Alle reacties Link kopieren
O: magere kwark, appel, walnoten, theelepel honing, havermout, koffie

T: koffie, ontbijtkoekreep

L: heldere groentensoep, magere fruitkwark, chocolademelk

T: cappuccino, halve eierkoek

D: aardappels, spruitjes, kippenpoot, vla

T: koffie, granenbiscuit, spa fruit, ongezouten notenmix
Alle reacties Link kopieren
@lionne: wat een naar ochtendje :( snap dat je t sporten even overslaat. En kinkhoest? Klinkt niet best, moet dat vanzelf weer overgaan dan?



@twilight veel beterschap!



@marisje: net lijstje



Mijn lijstje vandaag:

O: amandelmelk, havermout, frambozen

T: appel, peer, chocolaatje

M: 2 speltboterhammen met vega-filetamericain

T: dropjes, 3 rijstwafels met vega-filetamericain

A: courgette, vegagehakt, 2 gekookte eieren

T: hopelijk niks



Dropjes en chocolaatje niet zo goed maarja. Vanavond niet sporten maar een avondje in de studieboeken.



Fijne avond ladies!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel zieken hier. Heel veel beterschap!

@Lionne: Ai, je loopt er ook al een eindje mee hé? Hopelijk geven die ampules wat verlichting. Kinkhoest, heb het nog nooit gehad, maar het klinkt niet fijn.



@Marisje: Heb je genoeg met groentesoep en kwark 's middags? Hoe gaat het verder nog? Ben je al wat over je dipje heen van vorige week?



@Konijntje: 1 chocolaatje is toch niet zo erg? Je hebt verder een net lijstje, dus het kan er wel bij!



Ik heb dat niet zoals jullie hoor, dat ik sporten echt nodig heb om me te ontspannen. Ik moet mezelf meestal naar de sportschool slepen. Als ik er dan ben, wil ik er zo snel mogelijk weg. Ik ben gewoon geen sporttype, maar ik doe mijn best.



Vandaag 1,5 uur in de sportschool, vind het al een hele prestatie. Eten jullie meer op de dagen dat je sport?



O: havermout met magere melk en banaan

T: mueslireep (in de sportschool) + kop groentesoep

L: 90 gr volkoren brood met kalkoensalami, groentesoep, kerstomaatjes en komkommer

T: koffie + 10 gr melkchocolade

D: 100 gr zalm uit de oven, 80 gr gekookte aardappelen, prei in lichte kaassaus

T: nog wat fruit



Nog even zeggen dat ik het fijn vind dat jullie mij een voorbeeld vinden. Wauw, had ik nooit kunnen denken! Jullie zijn ook een voorbeeld dat jullie zoveel sporten! Kan ik ook nog wat van leren.
Haha ja ik heb ook gewoon alles tegelijk bah! Hopelijk werken de ampullen.. aan kinkhoest is niks te doen helaas....... dus dat wordt nog een tijdje als zeehond rondlopen!

Eten vandaag ging wel goed:

O: 2 volkoren beschuiten met linera smeerpate

L: 250gr optimel kwark, 3 lu cracottes met in totaal 1 plak 30plus kaas, 200gr ananas

T: peer, eierkoek

D: 100gr gekookte aardappels met hollands pannetje sperziebonen/hamlappen, rauwkost



Morgen wegen, denk dat k wel wat ben aangekomen... laatste x op donderdag hoor! Vrijdag ga k namelijk naar winterberg!!



Strawberry ben je de dag nog een beetje doorgekomen?



Oehh bahh vervelens twilight, hopelijk knap je snel op!!



Marisje en konijntje mooie lijstjes!! Konijn ook ondanks die kleine dingen erg netjes hoor!! Hier ook hele middag en tot nu aan de studie geweest!



Pamplemoes je lijstje ziet er weer mooi uit! En netjes gesport!! Ik heb dan soms wel wat meer honger ja.... ik eet eigenlijk wel veel naar behoefte! Meestal 's ochtends geen tussendoortje, maar als ik honger heb wel... zelfde als 's middags en 's avonds!
Alle reacties Link kopieren
quote:cha20 schreef op 21 juli 2014 @ 20:50:

Hoi dames!

Ik ben 20 jaar en vind de tabel met het aantal kilo's die er al af zijn onwijs motiverend! Jullie zijn allemaal zo goed bezig! Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik ben 1.64 en weeg 66 kilo. Ik wil graag 59 kilo wegen omdat ik dan een stuk strakker ben.

Vraagje: hoe vaak sporten jullie? ik weet echt niet waar en hoe ik moet beginnen met de afvalrace. Hebben jullie misschien tips voor de eerste week?



Hallo!

Ik heb ongeveer dezelfde lengte en gewicht als jou, en zou graag rond de 55 kilo willen wegen!

hopelijk halen we beiden dit doel!
Nou ik heb weer een bagger nacht achter de rug.. tot half 4 ging het goed, daarna alleen maar lopen hoesten tot spugens toe.. Ik wil toch weer proberen iets aan beweging te doen, dus ga naar de sportschool.. hardlopen in de buitenlucht wordt hem even niet!

Ben heel benieuwd hoe het met skiën gaat van t weekend!



Vanmorgen gewogen en was 63.3, zelfde als vorige week. Wel blij mee, maar is ook wat vertekend denk ik, want ik heb vanaf half 4 continu water gedronken haha.. Maar dan nog wel blij mee, na mijn week haha!

Fijne donderdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb een hoop bij te lezen!Maar hier gaat het goed, vandaag was ik alweer weer wat kwijt, ben benieuwd hoe het morgen is.



@Pamplemoes: Ik heb ook niets met de sportschool, daarom sport ik graag buiten, hardlopen of bootcamp.



@Nieuwe meeschrijvers: welkom hier!
Alle reacties Link kopieren
@jaline: welkom! De persoon die jij geciteerd hebt, schrijft hier al heel lang niet meer mee hoor.

@mootje: lekker bezig!!

@lionne: hoop dat t skieen een beetje gaat!

@sportschool: vind het redelijk leuk om heen te gaan, ik ben het ook niet echt nodig om te ontspannen ofzo. Maar toch nu ik deze week nog niet ben gegaan, mis ik het toch wel een beetje (whaaaaaa zeg ik dat???? )



@ ziek zijn: nog steeds vette hoofdpijn, en dat is echt naar, want dat heb ik nooit!! Weegschaal is dan wel lief voor mij!

Net 81,2 , maar die kilo zal er binnen no time weer op zitten als ik weer meer eet. Maar toch even leuk om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Zo, nog één dagje werken en dan alweer weekend! Het was een lange dag vandaag en ik heb veel honger gehad.

@twilight: Veel beterschap!



Ik wil proberen om minder toegevoegde suikers te eten. Hebben jullie nog tips voor ontbijtjes? Nu heb ik:

- havermout met fruit

- volkoren boterhammen met kaas (kipfilet e.d. eet ik niet 's morgens)

- omelet met groenten



Vandaag

O: 50 gram muesli met banaan en magere melk, koffie

T: 1 kaki

L: 80 gr bruin brood met kipfilet, kerstomaatjes, gedroogde abrikozen

T: stuk meloen

D: 130 gr gekookte aardappelen, halve hamburger met uitjes, wortel, salade en yoghurtdressing

T: stuk fruit of flanpudding
Alle reacties Link kopieren
@pample: gekookt eitje op brood? Of yoghurt met noten/pitten/zaden?



@twilighjt beterschap!
Mooi dat het goed gaat mootje!! Fijn . Slaapt de kleine al wat beter?



Balen zeg twilight! Lekker onder de dekens in bed of op de bank!



Pamplemoes, mooi lijstje, maar honger is niet fijn!! Uitkijken dat je niet gaat snaaien omdat je te weinig eet, dan kan je beter een boterham extra eten.. agh wat zeg ik ook; je bent super veel afgevallen dus je weet hoe t werkt haha!

Ik eet vaak crackers of beschuiten en dan wel de donkere meergranen zeg maar.. geen idee of daar suikers in zitten trouwens....... en optimel met fruit eet ik ook wel vaak als ontbijt! Groente/fruit smoothie mss?



Mijn dag vandaag:

O: 2 meergranen beschuiten met kipfilet

L: banaan met optimel yoghurt en 2 mueslicrackers met 30plus kaas

T: peer

D: bij schoonouders lasagne gegeten met sla zonder dressing (ijs afgeslagen!!)

T: mss glas wijn? Buren komen wss borrel doen..

Sport: halfgebakken 20min hardgelopen op de loopband en een les xco!

Verder hele huis gepoetst en lekker geslapen op de bank haha..



Morgenvroeg dus naar Winterberg, weet niet of ik berichten kan plaatsen! Ga iig echt genieten en proberen goede keuzes af te wisselen met lekker eten en borrelen!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje:

O: amandelmelk, havermout, frambozen

T: appel, peer

M: 3 speltboterhammen met vega-filetamericain

T: 2 roggecrackers, 3 dadels, 3 paranoten

A: sla, speltpasta, tonijn uit blik (in water)

T: misschien wat yoghurt
Alle reacties Link kopieren
@lionne: heel veel plezier morgen!! Gaan jullie skiën? Ligt er beetje sneeuw?
Konijn mooi lijstje... vega-filetamericain wist niet eens dat dat bestond joh haha...

Ja we gaan tot maandag! Alle liften zijn open.. 45cm nu.. niet super! Maar er gaat als het goed is de komende dagen meer vallen!

Maandag ga ik ook nog indoor skydiven! Lijkt me super gaaf!!



Jullie nog leuke weekendplannen?
Alle reacties Link kopieren
Net ecen beetje bijgelezen, geen tijd om uitgebreid te reageren. Vandaag een 'hectische dag' op 't werk. Een wijziging van enkele weken geleden moet nu weer ongedaan worden en ik mag dat doen, had ooj de oorspronkelijke wijziging gedaan. Maar het is best pittig en lastig om het terug te zetten, lastiger dan de wijziging zelf.

Merk hiermee wel wel hoe perfectionistisch ik ben, schaam me enorm voor de fout en in zekere zin was het een enorm stomme fout.



Qua eten ook wel goed, wel een koekje op. Maar verder vergelijkbaar met standaard daagjes.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden, mijn gewicht mag in de tabel op 65 kg blijven. Zit net voor m'n menstruatie en houdt volgens mij veel vocht vast. Schommel zo erg in gewicht deze week!



Fijne vrijdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag woog ik 74,5, dus deze week is er 0,2 af. Totaal is nu 35,5 kg.

Ik zal mij er maar bij neerleggen dat het vanaf nu erg traag gaat. In het weekend ook goed opletten wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,

Vanochtend 81,4 op de weegschaal. Zet die ook maar in de tabel. Is dan een mooi streven om dat ook volgende week te wegen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hier weer een kilo kwijt, nu 76.0 dus -1.0 ten opzichte van vorige week. Nog 1 kilo en dan heb ik mijn eerste tussendoel van 75 kilo bereikt.



Verder gaat het goed hier. Ik heb deze week veel gewandeld, ik sport nu ongeveer 1x in de week en ik probeer nog een keer te hardlopen, maar dat moet steeds savonds en dan heb ik geen zin meer. Afgelopen week niets gesnoept, op het weekend na. 1 dag in het weekend mag ik mezelf wel wat lekkers. Ik merk dat het dan wel moeilijk is om niet meer te nemen.



@Lionee: Vannacht wel gelukkig, slechts 1x om twee uur wakker en toen pas om 7.30, heerlijk. En vervolgens kunnen slapen tot 9.30.



@Pamplemoes: Ik eet elke ochtend brinta, heel saai. Misschien is yoghurt met (gedroogde) vruchten, zaden en pitten nog iets? Neem ik smiddags vaak.



@Twilight: Nog steeds ziek?



@rest: Fijn weekend alvast!!
Alle reacties Link kopieren
mmm mijn reactie is niet geplaatst. dan nog maar een x.



@mootje: goed bezig! weer een kilo eraf!

Dat van het weekend snaaien ken ik wel, ik mag ook altijd 1 dag, en dan wordt het vaak toch wel en zaterdag en zondag.....



Hier gelukkig weer zo goed als de oude. Straks wil ik nog een poging tot hardlopen gaan doen..... En dan morgenvroeg ook nog even naar de sportschool, daar ben ik de hele week ook nog niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
@twilight: succes met hardlopen! Ik ben toevallig net geweest, best oke weer ervoor.



@mootje: je gaat wel goed zo dan! Vergeet ook niet je rustdag te nemen qua sport :-)



@strawberry: wat naar dat het dan ook nog eens veel werk oplevert. Hopelijk is het allemaal gelukt en kan je het nu wat meer vergeten..



@pamplemoes: qua ontbijtjes wellicht kwark/yoghurt met fruit en evt. wat granen, of een pannekoekje maken (dat is een beetje mijn verslaving geworden laatste tijd, vult ook erg goed: banaan prakken, eitje erdoor en wat haver, door elkaar mixen, de pan in en klaar).



Bij mij mag het startgewicht erin worden gezet en -0,2 (het is een begin..).



1,80 lengte, 75,8 start, 65 streef, 75,6 huidig, -0,2 afgevallen



Houden jullie de zgn. 'macro's' bij met wat je eet? Als in: voldoende eiwitten/vet e.d.? Ik probeer dat nu al even te doen, maar die eiwitten blijven bij mij echt een probleem.. ook eet ik nog echt teveel koolhydraten. Maar goed, beetje bij beetje moet dat ook wel meer in balans komen. Vanmorgen wel de eiwitten geprobeerd, wat poeder door een pannenkoek gedaan. Ik proefde het wel, maar het was niet vervelend qua smaak ofzo :-)
anoniem_199594 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 11:24
Reden: Vergat de tabelinfo bolt te maken!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond..vandaag een druk dagje gehad...lekker bezig geweest. Heb hetgene dat gecorrigeerd moest worden niet kunnen corrigeren, want ik ben afhankelijkvan informatie van andere afdeling en die laten lekker wachten.

Nu dus weekend, alwel gezondigd met een extra portie kinderpatat speciaal en later nog een paar biertjes ga wat drinken bij vrienden. Maar ga het niet bont maken, morgen weer kickboksen.



Wil morgenochtend of zondag wegen, weet nog niet zeker wanneer, vandaag niet...zit al op de bank met het avondeten in de maag dus dat weegt dan mee.



@Liss

-0,2 is toch netjes!

Verder wel fijn dat je het niet echt overduidelijk kon proeven. Ik zelf probeerde de 'macro's'zoals je ze noemt wel bij te houden maar dat lukt gewoon niet. Ook eet ik 'wat de pot schaft' en dat is meestal gewoon standaard portie/maaltijd. Moeders kookt en zij probeert soms wel mee te doen maar dat lukt 1 dagje en dan is het over.

Dus ik moet het vooral hebben van 'normaal' eten en bewegen.



@Twilight

1 dag per week snaaien/snacken, te veel eten is op zich prima..Harlopen nog gelukt?



@Mootje

netjes hoor, -1.0.



@Pamplemoes

Wat fijn iets eraf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven