Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Heb de tabel weer bijgewerkt meiden.



Hier gaat het weer wat beter, moet gewoon goed blijven opletten. En als ik wat eet niet meteen de hele reep chocola opeten Met mate!!

Vanochtend lekker hardgelopen, wat een heerlijk weer. Het was bijna te warm. Merk ook dat mijn lichaam er aan moet wennen. Morgen ga ik wandelen, wil dan 10 kilometer gaan lopen.



@ Runrunrun: moet toch een keer kunnen, en dan vandaag weer compenseren. Klinkt goed zo'n saladebar, wat voor salade had je?

@ Felice: wat fijn dat het niet drinken zo'n effect heeft. Ga zo door!

@ De rest: hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Wat fijn dat t met eten weer wat beter gaat!



Had een veggie salad, met feta en komkommer tomaat paprika cashewnootjes enzo. Jummm!
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend een bananenbrood gebakken met 2 eieren, 2 bananen, pindakaas, bloem en bakpoeder. Het was even wennen omdat er geen suiker in zit maar verder smaakte hij goed. Ik wil vaker zo iets gaan bakken, toch gezonder dan koekjes en chips.

Gisteren tapas gaan eten, heb heerlijk genoten. Vandaag er weer tegen aan, vanmiddag lekker sporten in de sportschool
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Fijn dat het zo lekker gaat met jullie. Ik zit/zat echt even in een dip. Als het sporten en bewegen effe een tijdje niet lukt voel ik me down, en het avondsnacken heb ik nog steeds niet afgeleerd.



Dus ik heb er de afgelopen dagen eens goed over nagedacht. En de knop moet/is om. Ik heb een fijn leven, alles wat mijn hartje begeert en ik irriteer me een mijn 5-10 kilo teveel om me goed in mijn vel te voelen. Het houd me elke dag welevengjes, of langer bezig. Getver. Terwijl ik op allerlei andere vlakken zo eel discipline heb, zou ik dat op dit vlak ook moeten kunnen. Dus...... Ik heb een mooi noteboekje gekocht om dat eens bij te houden, en ook mijn gedachten oo zwakke momenten op te schrijven. Ik ga meer wandelen, die drempel is nog lager. Het hardlopen minimaal 1 x per week, en dan de rest zoals het uitkomt. Maar de focus dus op gezzond eten. Niet te weinig, maar minder suikerproducten waar ik helemaal niks aan heb.



Nou, dit is mijn plannetje!



Fijne dag ladies, en ik kom ook weer vaker posten. Vooral s avonds 😁😁😁😉😉😉😉
Alle reacties Link kopieren
@suus: ik denk dat het heel goed is dat je zo de knop om gezet. En ook goed dat je alles gaat opschrijven, denk dat dat heel verhelderend is. Sporten is voor mij ook heel belangrijk, krijg daar veel energie van. Ook als je een keer geen zij hebt om te gaan bewegen moet je dat in je achterhoofd houden; als je op de bank gaat zitten ga je je alleen maar naarder voelen!



@runrunrun: hoe is het met het trainen en je spieren?

@ Han: gaat het bij jou goed met het noteren van je calorieën?



Hier gaat het lekker. Zondag gewandeld, maandag naar de hardloopvereniging geweest, gisteren nog een klein rondje gewandeld en vanmiddag weer hardgelopen. Het is heerlijk met dit weer om buiten te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Gister is toed gegaan. Dit was mijn lijstje;



O; groene thee, water en 2 glazen versgemaakt sap van komkommer, bleekselderij, peer en citroen, 2 volkoren rijstewafels met appelstroop

T: 2 mandarijnen

L: 2 boterhammen maisbrood met kipfilet, bakje cherrytomaatjes

T: 2 volkoren rijstewafels met magere smeerworst

D: sla met gerookte kip, magere feta, augurk, tomaat, dressing van honing en heldere dressing, 2 geroostrde boterhammen met sandwichspread

T: 4 verse dadels

Verder over de hele dag ruim 1,5 liter water en veel groene thee.



Vandaag ook weer goede plannen. Goe gaat het met jullie? Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen, moest even zoeken naar het topic...



Hé suus, goed dat de knop om is, soms heb je net even dat mentale zetje van jezelf nodig. Je lijstje ziet er goed uit denk ik, moet er alleen niet een beetje zuivel nog bij?

Sneeuwwitje, ik heb bewondering voor je hardloopdiscipline! Ik wou dat ik het kon maar als ik een beetje hard loop beweegt mijn bekken al vervelend, heb bekkeninstabiliteit gehad en het zit nog steeds niet al te goed vast. Ik wil eigenlijk gaan proberen of tennissen op bejaardenniveau gaat lukken, vind de sportschool niet gezellig genoeg.



Mijn doordeweeks niet drinken loont de moeite, daarnaast kijk ik natuurlijk naar mijn voeding, hoewel deze week 3 dagen macaroni gegeten (veel te veel gemaakt) en gisteren broodje kroket, maar de rest van de dag keurig mijn best gedaan. En toch weer 4 onsjes eraf, nieuw gewicht 76,3

Maar zijn er verder nog nieuwe gewichten vandaag ?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hier gaf de weegschaal vanmorgen 85,7 aan. Het is niet veel, maar iets is beter dan niets!
Alle reacties Link kopieren
Eten gaat goed, sporten ook alleen wil de weegschaal niet. 70.4 vanochtend. Nu weer onderweg naar de sportschool
Alle reacties Link kopieren
Whoeeeehoeeeee vanmorgen was er 10 kilo af!!! Voordat het in de tabel mag moet het nog iets overtuigender zijn hoor, maar was echt ff blij! Op zijn weegschaal zou ik nu dan dus 68 wegen. Wil ik er op zijn weegschaal echt nog wel 10 kilo af. Maar eens ff kijken hoe dat gaat en hoe ik er uit zie met al die spieren die ook nog aan t opbouwen zijn. Heb een week lang mn eten bij moeten houden voor hem, en over 1,5 week hoor ik dan weer wat ik nog meer aan kan passen aan verhoudingen koolh/eiwit/vet etc. Ben heel benieuwd! Nog steeds lekker aan t sporten, 5 keer per week. Komende week kan ik overdag trainen, dat vind ik toch wel heel erg lekker hoor.



Qua eten ging het het afgelopen weekend ff een beetje mis, maar zit weer helemaal op de goede weg. Vanavond zelf falafel maken, ben heel benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! Hier is het vakantie, dus weg structuur. Maar ook lekker tijd om te sporten en in huis de boel op te ruimen.

@ Runrunrun: gefeliciteerd!! Ik ben zo benieuwd wat je trainer gaat zeggen over het eten. Hoe was je falafel?

@ Han: het komt vanzelf, als het goed gaat dan gaat die weegschaal op een gegeven moment wel naar beneden!

@ Felice: wat balen dat hardlopen bij jou niet lukt. Ik ben een tijdje geblesseerd geweest en was toen zo gefrustreerd dat het niet lukte. Is wandelen anders wat voor jou?

@ Suus: hoe gaat het met je nieuwe ideeën, lukt het om alles op te schrijven in je boekje?



Heb woensdag nog hardgelopen, de rest van de week helaas niet. Vrijdag was het echt slecht weer en zaterdag hebben we een nieuwe keuken voor ons huis uitgezocht. Tja, je moet prioriteren Gisteren wel 2 uur gewandeld, was heerlijk in de zon. Maar heb nu wel flink spierpijn!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ben ook benieuwd!! Mn falafel was heel lekker. Vond het nog best ingewikkeld om te maken uiteindelijk haha.

Ohhhhh leuk een nieuwe keuken!! Iets moois gevonden? Wow 2 uur wandelen vind ik ook goed hoor!



Ik heb nu wel echt weer veel lekkere trek. Net avondeten op, dan heb ik dat zo vaak!! Heb al flink veel thee gedronken maar het blijft... Scheelt gelukkig dat ik niks in huis heb, behalve hele pure chocola dan, dat is ook niet zo'n drama als ik dat eet.



Morgenochtend weer lekker trainen!!
Alle reacties Link kopieren
Ooo een nieuwe keuken!! Wowie! De onze is 7 jaar oud, ziet er nog goed uit, maar er zijn weer zoveel leuke nieuwe kleuren en apparaten, cool!



Runrun: gefeliciteerd!

Sneeuwitje; wandelen zijn dan toch weer andere spieren he? Als je echt goed doorstapt kan dat heel pittig zijn.



Hier gaat het wel oke. Nog niet helemaal tevreden, maar wel betere kuezes en vooral veel bewuster. Ik maak her en der een aantekening in mijn boekje, maar ik merk dat gewoon s avonds met andere dingen bezig zijn, of idd alvast tanden poetsen ofzo het beste is.



Dus ik ga vol goede moed door!!
Alle reacties Link kopieren
Goedzo suus!! Gewoon lekker doorgaan. Hoeveel ben jij nu in totaal afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Jeee vanmorgen echt definitief 64,0! :D Dat betekent -10 kilo. Nog 10 te gaan! Op de weegschaal bij mn PT weeg ik namelijk 4 kilo zwaarder.
Alle reacties Link kopieren
Joepie, gefeliciteerd Runrunrun



Hier gaat het mwoah.... Heb echt een flinke motivatiedip. Ga mezelf zo wel naar buiten slepen om hard te lopen, maar de afgelopen periode geen goede keuzes gemaakt qua eten en dat merk ik meteen aan mijn kleding. Wil voor de zomer echt weer beter in mijn vel zitten, de enige die daar wat aan kan doen ben ik zelf. Dus een flinke schop en weer aan de slag...
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Runrun; goed gedaan!



Sneeuwitje; kop op! Ik vind je altijd goed bezig eerlijk gezegd. Komt goed!



Bij mij best oke. Ik heb me nog niet gewogen. Maar ben elke avond nu aan het shredden of rennen of crosstrainer. Dus ie keuzes heb ik. Als ik een avond geen zin heb of niet kan, dan is het gevolg: niet snoepen, snaaien of snacken voor die dag, dus streng!



Ik wil dat ook graag sneeuwitje; voor de zomer goed in mijn vel. Ik wet dat ik me al zoveel beter voel bij 79 kilo. En dat zou toch moeten kunnen denk ik dan.



Ik ben nu onderweg naar werk. Ik heb vanochtend een groenteshake gehad en een appel, thee en water. Ik heb in mijn tas; komkommer, tomaten een paaprika, cup a coupje, zak wortels, 3 mandarijnen en volkoren crackers met kipfilet.

Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Hier een slechte week. Heb keihard gewerkt en veel spierpijn gehad, maar ben ook uit eten geweest. Resultaat; 86,5 hmmpffff....
Alle reacties Link kopieren
Bij mij niks erbij en niks eraf...76,3 nou goed, gaan pas over 5 maanden op vakantie
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Hier nog niet gewogen, wel goed aan het eten en bewegen. Ik ben ook weer op mijn crosstrainer bezig thuis. Vandaag is mijn lijstje als volgt:



O; groenteshake van komkommer, bleekselderij en een banaan. Appel.gekookt ei

T: rode paprika en een mandarijn.

L; soma vezelrijk brood (jumbo) met appelstroop en 1 met kipfilet, gekookt ei, bakje griekse yoghurt

T: bakje cherrytomaatjes en cup a soup kip

D: bloemkool, kabeljauw, aardappelpuree

T; glas optimel, appel



Sport; hopelijk gaat het lukken, ben pas laat thuis, maar "30-day shred, level 2" staat gepland 😁😁😁



Hvm; volgende x beter, ennehhh...spieren zijn ook zwaar he? Je weet dat je goed bezig bent geweest!

Felice: goed op schema dus voor de vakantie!



Groetjes suus
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet blij met de weegschaal vanochtend, maar had het al wel aan zien komen helaas... Moet echt weer beter op gaan letten en intensiever gaan sporten. Het hardlopen schoot er de laatste tijd bij in, en dat kan eigenlijk niet want volgende maand is het eerste wedstrijdje van het seizoen al. En het stomme is: na het sporten voel ik me zo fijn, waarom doe ik het dan niet

Dus; weer in het gareel, beter opletten en me aan mijn sportschema houden!!!



@ Suus: volgens mij ga je lekker, ben benieuwd wat de weegschaal zegt! Gek he, dat je weet dat je je beter voelt bij een bepaald gewicht, maar dat het niet lukt om de knop om te zetten. Ik ben soms ook zo'n strijd aan het voeren in mijn hoofd (broodje of salade bij de lunch, wel of niet een toetje, en ga zo maar door). Hopelijk wordt het maandag weer iets rustiger in mijn hoofd als de structuur (oftewel werk ) er weer is.

@ Felice: iig niets er aan, je hebt nog even voor de vakantie gelukkig!

@ HVM: kop op, het komt echt goed!
Alle reacties Link kopieren
Shit, heb gisteravond een halve zak m&m's op
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
O, shit Felice. Maar het kan een keer gebeuren. Kop op en vandaag een betere dag!!!
Alle reacties Link kopieren
Zo Hallo allemaal! Ben van de week ongesteld geworden. Pfff wat een opluchting! Ben in een keer weer een hele hoop vocht kwijt. 85,8 zei de weegschaal vanmorgen. Hier gaat er trouwens ook wat veranderen. Heb besloten om liever voor mezelf te zijn. Heb eindelijk gordijnen besteld die ik leuk vind. Heb een extra vriezer gekocht. Had 2,5 laatje. Met 3 kleine kinderen is dat echt niet genoeg. Ga ook het principe van zakgeld invoeren. Bij ons is niemand moeilijk met geld gelukkig maar we kopen eigenlijk nooit iets voor ons zelf gewoon voor de leuk. En dat mis ik toch. Ik voel toch iedere keer alsof ik verantwoording moet afleggen (onzin, weet ik). En ik heb besloten om vaker leuke dingen voor mezelf te gaan doen. Man is veel de deur uit en doet veel. En ik zit hier. Doe altijd wat er moet, maar bijna nooit wat leuks. Ik mis gewoon dat ik leef. Heb ook het idee dat daarom het afvallen niet lukt. Ik ben gewoon niet gelukkig nu. Dus werk aan de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je nu niet gelukkig bent hvm en wat goed dat je jezelf gewoon wat vaker gaat verwennen!! Het valt ook niet mee, 3 kinderen en echtgenote... en waar is hvm zelf gebleven?

Ik herken wel iets hoor, toen feliciaatje net was geboren trok ik bij mijn partner in, vreemd huis, vreemde plaats, baan kwijt en alleen maar moeder en partner. En dat maakte me niet gelukkig. Ik weet niet of je werkt maar ik heb sinds september weer een baan en dat is heerlijk, ben dan gewoon weer even lekker alleen maar Felice





Ik heb overigens die andere helft van die zak m&ms ook weggesnaaid, ik vind ze zoooo lekker! Durfde eerst niet op de weegschaal maar die was stabiel gelukkig. Volgende week gaan we naar de sneeuw dus ik weeg me nu weer over 2 weken.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven