Entertainment alle pijlers

Shocking breastfeeding

26-02-2015 23:16 37 berichten
Iemand die dit ook kijkt op TLC?



Ik ben best pro-borstvoeding maar bij die vrouw die haar hond bv gaf moet ik toch wel even slikken
quote:3wieler schreef op 27 februari 2015 @ 08:09:

Een aantal jaren geleden was er hier een topic over een mevrouw die een hele grote voorraad borstvoeding in de vriezer had staan. Ze besloot op een gegeven moment om er pannenkoeken mee te maken voor het gezin.

Dat vond ik wel heel goor eerlijk gezegd.Het idee dan, denk ik? Want het is gewoon melk, net als uit een pak.
Wat me een beetje stoorde aan de langvoedsters van het programma dat vooral dat ene meisje echt continu dronk.

Ik zou daar zelf als moeder geloof ik gek van worden.

Bij het slapengaan of een keer als troost prima. Maar even tussendoor bij spelen, zou niet mijn ding zijn.
Hmm, ik heb hier ook nog een la vol liggen in de vriezer (ik moet het nog altijd een keer weggooien, zoon krijgt al driekwart jaar geen borstvoeding meer). Misschien moet ik er een keer pudding van maken.



Verder ben ik niet zo snel geshockeerd geloof ik. Iedereen heeft zijn eigen dingen en niemand heeft er last van (ik neem aan dat je een zevenjarige in huiselijke setting voedt). Ik zou het zelf niet doen, maar ik vermoed dat sommige vrouwen wel een soort van verslaafd zijn aan het geven van borstvoeding en dan kan stoppen lastig zijn. Maar er zijn ongezondere verslavingen en ik neem aan dat kinderen er op een gegeven moment zelf wel mee klaar zijn.



Qua honden: onze hond kreeg vroeger soms een schaaltje biest en vond dat wel heel erg lekker. Mijn moeder heeft haar hond vroeger ook wel eens een rest borstvoeding gegeven (wel op een schoteltje), maar het arme beest ging er van spugen .
Wij drinken koemelk dus zo raar vind ik het niet.
Ik heb ook wel eens dingen met borstvoeding gedaan die een ander shocking zou vinden. Ach, zolang niemand er last van heeft
Als je het woord borstvoeding vervangt met melk is het opeens helemaal niet raar meer. Terwijl borstvoeding en melk hetzelfde zijn.



Pannenkoeken van melk? Niet raar.

Pups melk geven? Niet raar

Kind tot z'n 7de melk geven? Niet raar
quote:Annelaure schreef op 27 februari 2015 @ 08:50:

Als je het woord borstvoeding vervangt met melk is het opeens helemaal niet raar meer. Terwijl borstvoeding en melk hetzelfde zijn.



Pannenkoeken van melk? Niet raar.

Pups melk geven? Niet raar

Kind tot z'n 7de melk geven? Niet raarHet 'rare' zit 'm denk ik meer in het direct uit de borst drinken. Mijn 8 jarige heeft ook wel een slokje borstvoeding gedronken, omdat hij benieuwd was naar hoe het smaakte. Hij kreeg het in een glas en vond het niet lekker.
quote:anky schreef op 27 februari 2015 @ 08:58:

[...]





Het 'rare' zit 'm denk ik meer in het direct uit de borst drinken. Mijn 8 jarige heeft ook wel een slokje borstvoeding gedronken, omdat hij benieuwd was naar hoe het smaakte. Hij kreeg het in een glas en vond het niet lekker.Ik vind het dan weer raar om voor je kind eerst je melk in een glas te doen om het daarna te geven terwijl je die borsten met tepels natuurlijk hebt om in een mond te stoppen.
Ja, gedoe. Dochter heeft zonder glas geproefd. Man ook. Ach, laat ik eens een lans breken voor het shocking breastfeeden
quote:Annelaure schreef op 27 februari 2015 @ 09:01:

[...]



Ik vind het dan weer raar om voor je kind eerst je melk in een glas te doen om het daarna te geven terwijl je die borsten met tepels natuurlijk hebt om in een mond te stoppen.De 8 jarige beheerst wss niet meer de techniek im uit de borst te drinken.
quote:annavanandelle schreef op 27 februari 2015 @ 09:07:

[...]



De 8 jarige beheerst wss niet meer de techniek im uit de borst te drinken.Volwassen mannen kunnen het, een achtjarige waarschijnlijk ook.
quote:Annelaure schreef op 27 februari 2015 @ 09:01:

[...]



Ik vind het dan weer raar om voor je kind eerst je melk in een glas te doen om het daarna te geven terwijl je die borsten met tepels natuurlijk hebt om in een mond te stoppen.Nee hoor, voor zoon was het logisch dat hij uit een glas drinkt en niet uit een borst of speen. Verder uitgelegd dat je, als je ouder wordt, de techniek verliest en niet meer zo effectief aan de borst kan drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven