Facebook tijdlijn verbergen voor 1 bepaalde persoon

26-02-2015 18:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik vind het maar niet...



Ik zou graag mijn Facebook tijdlijn (heden en verleden) verbergen voor 1 bepaalde persoon. Ik wil deze persoon liever niet defrienden, maar om bepaalde redenen heb ik liever niet dat die persoon ziet wat ik post. Ik weet dat je bij individuele berichten wel kan instellen dat deze verborgen blijven voor bepaalde personen of kennissen, maar kan dat ook voor de gehele tijdlijn?



Alvast bedankt!
Dat kan, je kunt diegene toevoegen aan een vriendenlijst. Als je over de 'vrienden' knop gaat met je muis krijg je een dropdown, and als je daar 'niet toegankelijk' kiest, is alles verborgen.



Maarre, helemaal deleten is makkelijker...
Ik heb een aantal mensen (vriendjes & ouders van mijn kind) wel in mijn vriendenlijst maar ze zien niet wat ik post - als ik al iets op Facebook zet. Ik heb ze in de "restricted" lijst geplaatst. Dat doe je door op de tijdlijn van die vriend te gaan en dan toevoegen aan een lijst. Zo ziet deze persoon wel alle publieke posts zoals je coverfoto, maar de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je iemand in je lijst hebben die niets van je mag zien?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik zet zulke mensen meestal op 'kennissen' en als ik dan iets deel op FB kies ik voor 'delen met vrienden behalve kennissen' ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyFarahFowler schreef op 26 februari 2015 @ 18:16:

Dat kan, je kunt diegene toevoegen aan een vriendenlijst. Als je over de 'vrienden' knop gaat met je muis krijg je een dropdown, and als je daar 'niet toegankelijk' kiest, is alles verborgen.



Maarre, helemaal deleten is makkelijker...Ik heb deze tip gebruikt. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 26 februari 2015 @ 18:23:

Waarom wil je iemand in je lijst hebben die niets van je mag zien?Dit dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Kan toch om een heleboel redenen zijn? Misschien is het een collega, waar je vaak mee werkt. Of een buurvrouw die je regelmatig op straat spreekt. Of of of ... En je wilt wel graag on speaking terms blijven en diegene niet voor het hoofd stoten. Prima, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 26 februari 2015 @ 20:13:

Kan toch om een heleboel redenen zijn? Misschien is het een collega, waar je vaak mee werkt. Of een buurvrouw die je regelmatig op straat spreekt. Of of of ... En je wilt wel graag on speaking terms blijven en diegene niet voor het hoofd stoten. Prima, lijkt mij.Ingewikkeld gedoe lijkt me dat, wel met je hele hebben en houden op internet gaan zitten en dan ook nog eens moeten bedenken wie wat wel mag zien of lezen en wie wat niet. Blij dat ik niet aan die onzin meedoe. Mensen die ik graag mag en die mij graag mogen, kunnen toch wel in contact blijven met me, heb ik geen internet voor nodig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ouders -van vriendjes -van je kinderen. Op facebook nog wel.

Zal vast veel toegevoegde waarde hebben. 🌷🌷🌷
Alle reacties Link kopieren
Pejeka, prima dat jij niet aan fb doet. Ook prima dat een ander dat wel doet en enigszins selectief is in het verspreiden van zijn/haar informatie. Lijkt me niks mis mee.
Simpel (nog niet zelf uitgetest, dus pin me er niet op vast).



Ga op de naam van je vriend staan. Dan klapt er een menu uit. Daar vind je een knop met vrienden. Er op met je muis en dan zie je een lijst met vrienden, kennissen en ertussenin staat ook iets in de richting van nieuwe lijst toevoegen. Maak een nieuwe lijst en zet je vriend daar onder.



Bij privacy kun je aangeven wat er met al je volgende berichten moet gebeuren. Klik dan op alles behalve die ene lijst.



Tadaaaaaaaa.



Nouja, zo ongeveer. Even zelf de puntjes op de i uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad iemand wiens vriendschapsverzoek ik uit beleefdheid niet durfde weigeren, maar waarvan ik liever niet heb dat hij alles op mijn tijdlijn kan zien. Trouwens, die van hem staat voor mij ook onzichtbaar dus verkeerd opnemen zal hij dat ook niet doen.



Fijn weekend iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven