onderwatercamera / go-pro

25-02-2015 12:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het snorkelen ben ik op zoek naar een goede en betaalbare onderwatercamera. Nu bedacht ik me dat een go-pro ook onder water kan (meestal tot 40/60 meter), dus dat zou ook een goed alternatief zijn.



Deze kan ik later evt ook nog wel gebruiken voor bij het mountainbiken of motorrijden denk ik.



Heeft er iemand ervaring met een go-pro (of een vriend/man met z'n gadget )??
Alle reacties Link kopieren
Ja wij..

Haarscherpe beelden.

Mijn man is cameraman, en gebruikt de Go-Pro samen met zijn canon camera's.



Ik zeg doen!
Op vakantie hadden een aantal mensen een go pro. Ook voor onderwater. Iedereen was super enthousiast en blij met zijn gopro. (En ik was jaloers.. )

Echt hele mooie foto's met mooie kleuren. er komt ook veel beeld op de foto te staan.

En de filmkwaliteit is ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee! Ik dacht dat het voornamelijk voor filmpjes was, maar je kan er dus ook foto's mee maken? Of moet je dan later een filmpje bewerken om een beeld als foto te hebben?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt positief. Een go-pro heb je al vanaf 150,- en een beetje inderwatercamera kost al snel 400,-. Kwaliteit schijnt inderdaag erg goed te zijn.



Goeie vraag spijker, hoe maak ik de foto's uit een filmpje?
Alle reacties Link kopieren
Met de go pro kun je zowel foto's maken als video. Ik had er vorig jaar een mee op vakantie voor onderwaterbeelden, was behoorlijk enthousiast, maar vind het kleurverschil onderwater wel levensgroot met echte onderwatercamera's hoor. Ook de stabiliteit van zo'n klein apparaatje valt tegen, maar ik ben erg blij met mijn herinneringen. Nadeel aan de go pro vind ik wel dat je geen lcd-scherm hebt waar op kunt kijken, dus filmen gaat toch een beetje op hoop van zegen.



Heb de go pro weer verkocht vorig jaar en pas liep ik door de action waar ze nep go prootjes aanboden voor 30 euro. Heb er een gekocht. Kan nooit veel zijn, maar als ik binnenkort weer eens achter schildpadden aanzwem een leuke herinnering. Oh, en deze heeft een lcd-scherm
Alle reacties Link kopieren
Het kleurverschil kan ik wel wat aan doen als ik de foto's nabewerk, als ze maar zuiver zijn. Je zou denken dat het met de stabiliteit wel goed zit als ze ook bij het sporten en op helmen ed gebruikt worden, toch?
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste sporten klem je de camera ergens op vast. Onder water kun je hem ook vasthouden in je vuist, maar nee, stabiel is anders. Ding is natuurlijk ook nog superlicht.



Ik heb de foto's inderdaad nabewerkt om er wat van te maken qua kleur. Die vervagen toch snel als je iets afstand neemt of er veel plankton in het water huist.

Net nog even gekeken, foto's zijn scherp. Video's ook, maar ik ga in het water (open zee, moest ook nog beetje tempo maken) alle kanten op. Denk toch door gebrek aan goede bevestiging, gewicht en gebrek aan schermpje.

Maar het is leuk speelgoed waar je zeker plezier aan zult hebben. Ik had volgens mij de 3+black, meer dan prima qua mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal maanden een gopro, en het bevalt mij zeer goed. Ik heb de hero 4 silver, die heeft een lcd scherm wat voor mij een plus punt was. Ik gebruik heb zowel op de piste als onderwater waarbij ik filters gebruik voor de lens. Deze kun je overal online wel kopen. Dit zorgt er voor dat de kleuren een stuk mooier zijn.



Het was een dure aankoop, maar zeker het geld waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond een go pro te duur en wilde daarnaast graag naast mijn camera een kleine compact camera voor 'dagelijks' gebruik. Ik heb toen gekozen voor de Panasonic Lumix DMC-FT25 (wel aanbiedingen in de gaten houden!), deze kan tot 7 meter onder water. Zowel bij snorkelen als boven water aardige foto's gemaakt (goed genoeg voor mijn vakantiefoto's).
Alle reacties Link kopieren
Hallo Boarn,



Ik heb al een tijdje de GoPro 4 Silver en ben er erg blij mee. Ik duik zelf en ben afgelopen januari naar Bali geweest waar we veel gedoken hebben. De camera werkt erg prettig. Wel kan ik aanraden om direct ook wat accessoires te kopen.



Denk dan bijvoorbeeld aan een pole of tray zodat je hem goed kunt vasthouden onder water. Ik ben er helaas onder water één kwijtgeraakt omdat ik zelf iets had geknutseld wat achteraf dus niet goed werkte en dat is echt heel zuur (filmpjes en een hoop geld kwijt..).



Hij is absoluut duur maar ik ben er wel erg blij mee. Als je het geld hebt en je hebt het er voor over, dan zeker doen!



Waar ben je van plan te gaan snorkelen? Ik neem aan ergens in het buitenland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven