Kalk voorkomen?

27-02-2015 14:09 17 berichten
Hallo allemaal,



Even een snelle schoonmaak vraag. We hebben thuis glazen wanden rondom de douche. We wonen in een regio met veel kalk in het leidingwater, en dat is goed te merken.



Als ik de glazen wanden schoonmaak met anti-kalk schoonmaakmiddel, dan zie ik na 2 dagen alweer kalk. Ik heb betere dingen te doen dan iedere twee dagen te ontkalken, dus ik vraag me af, is er een oplossing waardoor glazen wanden minder snel vuil worden door de kalkaanslag?
Alle reacties Link kopieren
Je zou e e n waterontharder kunnen laten plaatsen. Ik heb daar zelf overigens geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Je had wat duurdere wanden moeten kopen met een nano-coating. Daarmee heb je veel minder last van kalk aanslag.
Ik zal eens kijken naar een waterontharder, bedankt!



Jo12345, ja dat was inderdaad handiger geweest. Echter zat deze badkamer al in ons huis toen wij er kwamen wonen. De badkamer is pas 4 jaar oud, dus de wanden vervangen is de laatste optie. Is ook vrij prijzig denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dat anti kalkspul is ook niet echt goed voor glas, gebruik dan liever schoonmaakazijn, kost ook nog eens geen drol en bovendien adem je geen giftige dampen in. Ik giet het over in een spuitfles, spuiten, doekje erover en de kalkaanslag is weg.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Even de deuren afnemen na het douchen met een trekkertje.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
idd na het douchen droogmaken, scheelt een heleboel gepoets!
Goede tip, schoonmaakazijn. Dat andere stinkt inderdaad behoorlijk als je het inademt.



De glasplaten droogmaken met een trekkertje moeten we inderdaad consequenter doen.
Wrijf je wanden in met autowas. Dan glijd het water makkelijker van het glas.

Bij de action niet duur en in spuitbus. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
citroenzuur (toko) oplossing van 15% in water met spuitbus erop doen
quote:Belle73 schreef op 27 februari 2015 @ 14:25:

Even de deuren afnemen na het douchen met een trekkertje.Dit dus. Doen wij na iedere douche en 1 keer per week even inspuiten en schoonmaken is dan ruim voldoende.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 27 februari 2015 @ 14:25:

Even de deuren afnemen na het douchen met een trekkertje.



Dit.



Of als je ''rechte'' glazen hebt (geen ronde zoals bij veel douchecabines), dan kan je de Kärcher gebruiken; echt een ideaal ding en je bent echt zo klaar. Deze kun je dus ook voor al je ramen / spiegels in huis gebruiken.
I'm a goal digger.
Helpt zo'n Kärcher alleen om het droog te trekken? Of maakt dat het meteen schoon?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 27 februari 2015 @ 14:23:

Dat anti kalkspul is ook niet echt goed voor glas, gebruik dan liever schoonmaakazijn, kost ook nog eens geen drol en bovendien adem je geen giftige dampen in. Ik giet het over in een spuitfles, spuiten, doekje erover en de kalkaanslag is weg.



bij mij werkt dit niet....De kalk is zo hardnekkig dat ik het echt eraf moet krabben met iets scherps. Ook al

Nemen we na elke douchebeurt de deuren af... In de hoekjes en kiertjes hoopt het zich op en dat krijg je er zeer moeilijk af
Alle reacties Link kopieren
Het maakt ook meteen schoon. Met 1 wisser spuit je een soort shampoo op de ruiten en met die wisser smeer je die ''shampoo'' uit over het glas. met de Kärcher zelf trek je het droog. Het vuile water wordt door de Kärcher opgezogen en kun je na gebruik leeggooien in de goot.



Zie hier bijvoorbeeld zodat je wat meer beeld krijgt wat ik bedoel



http://www.wehkamp.nl/Win ... K2Qm66pgsQCFQfMtAodx1YAMQ
I'm a goal digger.
Lijkt me wel handig zo'n Kärcher! Ik ga me er eens in verdiepen. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Na t douchen de douche afspoelen met koud water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven