Huis lekker laten ruiken?

25-02-2015 11:26 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik zoek een manier om mijn huis lekker fris en lente-achtig te laten ruiken. Ik maak altijd goed schoon en heb vaak de ramen open, dus het stinkt nooit (er hoeven dus geen luchtjes verbloemd te worden). Maar ik zou er graag een 'touch' aan willen geven.



Ik heb een redelijk gevoelige neus, dus het moet zeeeeeker niet al te sterk zijn, liefst heel subtiel. En ik houd niet van een chemische geur en heb het liefste iets lichts dat ruikt naar lente, of wasgoed, of iets anders lichts en luchtigs :-) .



Kortom, hoe geef ik mijn huis een hele lichte geur mee die niet overheerst maar wel lekker welkom ruikt?



Alvast bedankt voor de tips!
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 25 februari 2015 @ 12:50:

[...]



Daar stinkt ons huis daar, als puber de kans krijgt. Vooral de zoete luchtjes, ik krijg er hoofdpijn van



Dat is vervelend.

Kan je puber de brander niet op zijn/haar eigen kamer zetten?

Alle reacties Link kopieren
quote:JeMappelle schreef op 25 februari 2015 @ 13:23:

[...]





Dat is vervelend.

Kan je puber de brander niet op zijn/haar eigen kamer zetten?die staat daar...
Alle reacties Link kopieren
De Lampe Berger is duidelijk geen optie.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 25 februari 2015 @ 13:25:

De Lampe Berger is duidelijk geen optie.....



Haha dat dacht ik ook al



Ken je Lampe Berger TO?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Tuinkers zaaien!
Alle reacties Link kopieren
Ik dweil altijd met een sopje met groene zeep, vind ik ook zo fijn ruiken! Maar geurtjes zijn nou eenmaal heel persoonlijk. Ik had vroeger zakjes lavendel tussen mn beddegoed in de kast liggen, maar toen liep ik tegen een man aan met een uitgesproken hekel aan lavendel. Dus tja, dag zakjes...
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 25 februari 2015 @ 11:27:

Vers bosje hyacinten?Die heb ik dus in de tuin gezet. Barstende hoofdpijn kreeg ik ervan. Jammer, het stond zo gezellig. Maar buiten staan ze ook leuk.
Bak koekjes of taarten, zet een pan gluwein of stoofpeertjes op.
Alle reacties Link kopieren
Een sinaasappel of citroen volsteken met kruidnageltjes, bijkomend voordeel is dat insecten ervoor op de loop/vlucht gaan.
verba volant, scripta manent.
quote:ikbenmeereentje schreef op 25 februari 2015 @ 12:18:

Ik heb waxinelichtjes met "fris wasgoed" geurtje. Doe deze zomaar ff aan. Niks "echts" aan maar ik vind t heerlijk ruiken.Waar koop je die? :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:raindrop57 schreef op 25 februari 2015 @ 14:44:

[...]





Waar koop je die? :-)Oh dat wil ik ook graag weten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ja, bloemen, fresia's ruiken ook goed, en hebben minder allergene eigenschappen dan hyacinten. Wat ook heerlijk is: broodjes, of een appeltaart in de oven. Maar ja, daar moet je wel de tijd voor hebben, en dat kun je niet elke dag doen. Of toch een eau de toilette van een 'veilig' merk. Verder: ik vind ouderwetse Driehoek-zeep wel lekker ruiken. Maar geuren zijn nogal persoonlijk. Boenwas vond ik ook altijd heerlijk (o ja, je kunt een stofdoek met boenwas op je verwarming leggen, dan verspreidt de geur zich), en je hebt van die baby-haarlotion die je een beetje kunt sprenkelen (vlekt niet). Rozen ruiken tegenwoordig niet meer zo, alleen het duinroosje .... maar daar is het nog veel te vroeg voor. Of desnoods rozenwater. Het hangt er een beetje vanaf wat jij als een goede geur ervaart. Maar volgens mij zit het wel snor bij jou, omdat je aandacht besteedt aan je huis.
Ik heb zo'n scentchips ding. Maar van vrijwel alle geuren kregen man en ik hoofdpijn. Ze zijn erg chemisch en heel erg overheersend en zwaar. Alleen de white tea ginger vond ik wel te doen.



Met kerst op aanraden van het vivaforum zo'n Lampe berger gekocht, en dat vind ik een fantastisch ding.

Favoriete geuren tot nu toe: cotton en lemon bubbles. Lekker fris en zacht. Je kunt de geur ook verdunnen met neutrale vloeistof en dan is de geur nog zachter. Wel een prijzig grapje, de basislamp met een klein flesje vanille en klein flesje neutrale vloeistof koste 39,95 en de navullingen 15,- per grotere fles als ik het goed heb. En ik gebruik het ding dagelijks. Dus het gaat best hard.



Maar tot nu toe de beste geurverspreider die ik ken.
Wat ik heel lekker vind, maar dat kan niet altijd.

Als het droog is, een paar handdoeken buiten ophangen. Daarna op de verwarming verder laten drogen.

Dan komt de buitenlucht binnen.

Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ken iemand die huis te koop heeft gezet, en de makelaar stuurde een styliste voor wat tips. Die gaf de tip om citroensap op de deurmat te sprenkelen, dan ruikt je huis extra "schoon".

Heb jaren geleden bij Hartley's een geurolie gekocht met de geur van gras. Heerlijk. Weet niet of ze die nog hebben. Toch weer eens gaan kijken. Heb pas een waxbrandertje voor 5 euries meegenomen van Kruidvat, inclusief wat geurtjes. Werkt aardig, niet te sterk.



Oh ja, tijdje geleden gaf Kruidvat van die flesjes met geurstokjes van Dove weg. Mocht iemand die nog hebben: NIET openmaken. Heb het ding binnen paar uur weggegooid....
Broeva!!! Haro!!!
Alle reacties Link kopieren
Die geurstaafjes voor de stofzuiger vond ik niet prettig.

De koffietip ga ik morgen proberen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind marseillezeep zo lekker ruiken, of allesreiniger met marseillezeepgeur. Zo'n ouderwets luchtje alsof je huis schoon en fris is.



Tip van een kraamverzorgster: zet een emmer water met een scheut spiritus ergens in een hoekje weg. Wekt de indruk dat er hard gepoetst wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de buren met nattehondenlucht in huis ook koffie gebruiken in hun stofzuiger.





Iemand tips om de stofzuigerkoffielucht uit mijn huis te krijgen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Was dus geen succes, snoesje?
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet.



Ik ben van ellende aan het googelen op LampeBergervloeistof.

Blijkbaar is dat een zeer snel overvliegende alcohol van 12 euro per liter.

Toch zeker de helft goedkoper dan de officiële versie.

En dan wellicht wat etherische teatree-olie daarin.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 februari 2015 @ 20:17:

Ik denk dat de buren met nattehondenlucht in huis ook koffie gebruiken in hun stofzuiger.

Alle reacties Link kopieren
Geurolie in de waterbakjes vd verwarming?
Alle reacties Link kopieren
Scented chips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven