Facebookverzoek als spam?

27-02-2015 18:57 8 berichten
Ik kreeg gisteren een vriendschapsverzoek op Facebook van een 'persoon' met een buitenlands klinkende naam. Toen ik op dat profiel ging kijken, bleken er allerlei vage Jihadachtige links en filmpjes op te staan. Ik heb dus niet verder gekeken maar heb gelijk het verzoek verwijderd.

Is dit een soort spam, en hebben jullie ook wel eens zo'n verzoek gehad? Ik vond het best wel eng, want hoe komt zo'n persoon/organisatie (kon ik niet goed achter komen) aan mijn naam?
Gewoon random mensen toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het vage Jihadachtige links en filmpjes waren. Kan ook gewoon iets met de koran of arabisch zijn
Alle reacties Link kopieren
Dat je het eng vond vind ik overdreven, gewoon verwijderen/blokkeren, het is echt niet iets persoonlijks. IK krijg zovaak random vriendschapsverzoeken uit allerlei landen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen struinen wel vaker het net af op zoek naar makkelijke contacten. Ik zou er niet al te paranoïde van worden en verder eens met Malika.
Alle reacties Link kopieren
Ja, komt heel vaak voor. Ik krijg verzoeken van allerlei random mensen.

Vooral vaak mannen uit Afrikaanse landen.

Als ik mensen niet ken accepteer ik de verzoeken niet.



Een vriendin van mij doet dat juist wel en die vindt het super gezellig om te chatten met allerlei mensen die ze niet kent. Is niet echt mijn idee maar ze heeft er best leuke contacten aan en als het echte creeps zijn dan ontvriend ze uiteraard ze weer.
Oh echt? Ik heb nog maar 1 keer eerder een verzoek gehad van iemand die ik niet kende. Dat was een normale mevrouw Maar het komt dus vaker voor.
O ja dat soort verzoeken krijg ik ook regelmatig,vaak vanuit idd Afrika en ook Turkije.

Gewoon verwijderen en klaar..

Kijk ook af en toe even in berichtenbox bij overige kunnen ook leuke dingen tussen staan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven