Nieuwe buren die aso parkeren

28-02-2015 15:28 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een oprit naast het huis. Alles officieel geregeld bij de gemeente inclusief stoepverlaging en vergunning. We hebben hier dus ook aardig wat leges voor moeten betalen naast alle andere onkosten van het bestraten en zo. Maar goed, het gemak dat we er van hebben is het dubbel en dwars waard.



Nu hebben we nieuwe buren die het allemaal niet zo nauw nemen met de regeltjes. Tijdens hun verhuizing parkeerden ze al doodleuk half voor de oprit zodat wij met veel moeite en passen en meten de oprit op konden. Maar goed, ze waren bezig met verhuizen, dus kan gebeuren... Nu zijn we een paar weken verder en ze blijven af en toe een auto voor de oprit zetten. Nu regelmatig helemaal zodat we er niet meer op of af kunnen. We hebben er al een paar keer wat van gezegd en dan wordt de auto ook braaf weggezet maar de laatste keer zei de buurman dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat hij er toch niet voor bekeurd wordt dus ja... Ik ben het nou echt beu en wil het liefst iedere keer de politie bellen. Maar: heeft dit wel zin en dit zal niet echt de sfeer tussen ons en de buren ten goede komen.. Ze wonen er net en op zich wil ik gewoon een normale burenrelatie met ze maar dit werkt niet echt bevorderlijk ! De oprit is trouwens echt wel te herkennen als oprit; bordjes met uitrit vrijlaten en een rood witte ketting kun je eigenlijk niet over het hoofd zien. En er is overigens genoeg parkeerplek in de straat maar dan moet je misschien wel 30 meter lopen... Wat moet ik doen, nogmaals het gesprek aangaan of maar gelijk gaan bellen met de politie ?
Alle reacties Link kopieren
Paaltje neerzetten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 februari 2015 @ 16:30:

Paaltje neerzetten?Ben bang dat dat niet zomaar mag van de gemeente. Stoep verlagen moest ook door de gemeente gebeuren anders was t niet officieel.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 28 februari 2015 @ 15:35:

Ik zou de wijkagent inschakelen. Hij hoeft toch niet te zeggen dat jij hem gestuurd hebt? Misschien kan hij eens 'toevallig' langslopen als die auto weer half op jullie oprit staat en de buurman dan 'waarschuwen' dat dat de volgende keer een bekeuring oplevert?Gewoon vragen van wie die auto is? En dan aangeven dat die auto daar niet hoort?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe je de klacht hebt gebracht. Voorzichtig? Ferm? Weifelend? Hoe dan ook, de boodschap komt niet aan.



Zelf veel met overlast te maken gehad en ik zeg nu gewoon dat wat die persoon doet enorm veel overlast veroorzaakt. Ik breng het als feit en niet als verzoek. Geen idee of dat het verschil is geweest, maar ervaar veel minder overlast dan toen ik het zo 'aardig' vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Banden leksteken
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Als je toestemming van de gemeente (vergunning) hebt gekregen is het een officiële oprit en daar mag een ander dan niet parkeren.

Je uitrit moet vrij blijven. Je buurman kan in dat geval dus wél een bekeuring krijgen.

Als ze dwars blijven liggen zou ik contact opnemen met een wijkagent en hem vragen het eens in de gaten te houden.



Als je googlet vind je best wat informatie hierover.

Bijvoorbeeld hier: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=35556
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel wanneer die auto er staat ineens op allerlei onmogelijke tijden 'weg moeten'. Dus half 6 's ochtends. Of 4 uur 's nachts.



Maar praten is misschien logischer.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Kijk TO je schrijft dit "maar de laatste keer zei de buurman dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat hij er toch niet voor bekeurd wordt "

Hierbij krijg ik het idee dat HIJ denkt dat jij hem alleen waarschuwt voor een bekeuring, dat je HEM een plezier doet. Bij deze zin krijg ik niet het idee dat hij begrijpt dat jij het vraagt voor JOUW plezier.
Alle reacties Link kopieren
onbeschaamde tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er nog even over na te denken, maar het zou niet eens in me opkomen om mijn auto voor de oprit van mijn buren te zetten als ik zie dat daar een auto op staat. Dus in die zin zijn je buren inderdaad wel asociaal. En da's best jammer, want dan hoop ik dat jullie niet nog meer overlast van ze krijgen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Maar Miss I, als er geen auto staat hoort het ook niet, dan belemmer je de opgang.

Ik heb het ook gehad bij mijn oude huis. Was altijd de zus van de buurvrouw, heel irritant. Ik zou het gesprek ook nog een keer aan gaan. Heel duidelijk zeggen dat jullie die oprit netjes hebben aangevraagd en dat de plek voor de oprit daarbij een niet-parkeren-zone is geworden. Dat je verwacht dat zij dat, als goede buur respecteren zodat jij geen verdere maatregelen hoeft te treffen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Vervelend en Asociaal.

Ik zou zeker doen wat doreia zei, normaal het gesprek aan gaan , aan ruzie heb je niks je moet er tenslotte toch naast wonen. Als het niet werkt om het normaal op te lossen zou ik zeker wel gemeente of politie inschakelen. Je hebt tenslotte niet voor niks een ´oprit gekocht ´
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Wij hebben ok asociaal parkerende buur die zelfs verschillende auto's heeft bekrast als iemand op haar zelf toegeëigende plek stond. (helaas te weinig bewijs voor aangifte, maar de wijk weet beter)

.

en toch zou ik nooit zinken naar dat niveau. Krassen of zelf aso parkeren zoals sommige hier voorstelden
quote:MarianneDavids schreef op 28 februari 2015 @ 16:30:

Paaltje neerzetten?Daar heb je zelf natuurlijk het meeste last van! Moet je steeds dat paaltje platleggen voordat je erop of eraf wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauwenveer schreef op 28 februari 2015 @ 17:37:

Maar Miss I, als er geen auto staat hoort het ook niet, dan belemmer je de opgang.

Ik heb het ook gehad bij mijn oude huis. Was altijd de zus van de buurvrouw, heel irritant. Ik zou het gesprek ook nog een keer aan gaan. Heel duidelijk zeggen dat jullie die oprit netjes hebben aangevraagd en dat de plek voor de oprit daarbij een niet-parkeren-zone is geworden. Dat je verwacht dat zij dat, als goede buur respecteren zodat jij geen verdere maatregelen hoeft te treffen.



Wij hadden bij ons vorige huis ook een oprit. En een snackbar tegenover ons huis.

Regelmatig parkeerde men daar 'eventjes' als ze naar de snackbar gingen.

De ontelbare keren dat wij de snackbar in moesten lopen om te vragen of degene die z'n auto voor onze oprit had gezet 'm even kon weghalen....



We hebben overwogen om uit te zoeken of er een groot kruis voor onze oprit kon worden gemaakt, je weet wel, zo'n 'niet parkeren kruis'. Maar het is er nooit van gekomen, we zijn verhuisd.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het ook bij de scholen, rond breng- en haaltijden staat iedereen bij iedereen voor de oprit. Want stel je voor he, dat je iets verder moet parkeren. En vanuit mijn ervaring (speeltuin voor het huis, dus daar parkeerden bezoekers ook wel eens) erger je je zelfs als je niet weg hoeft. Omdat je denkt: als ik nu weg zou willen, moet ik eerst uit gaan zoeken van wie die auto is!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, heb het ook vaak bij mijn huis waar we eigen betaalde privé plekken hebben en dat het ook vermeld staat dat er een wegsleepregeling is. Dat mensen of op mijn eigen plek staan of ervoor dat ik er niet in of uit kan komen.



Als ze op mijn plek staan rij ik ze klem en bel de politie, er staat een verkeersbord dat ze er niet mogen parkeren en dat er een wegsleepregel geldt. De politie sleept ze niet weg hoor maar belt ze wel dat ze hun auto snel moeten verwijderen.



En bij het klem rijden, dan moeten ze maar wachten dat ik kom en tijd heb. Een keer is een automobilist met een mercedes, die op mijn plek stond, over de hoge stenen balk van 30 cm gereden, ook prima, hoop dat zijn onderkant er nog onder zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Toch is het eigenlijk wel raar dat je door een oprit te maken een parkeerplaats weg kunt nemen in een buurt met gebrek aan parkeerruimte.

Waar die oprit is kan nooit meer iemand parkeren. Ook niet als de bewoner met de oprit op vakantie is en in geen weken thuiskomt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 28 februari 2015 @ 18:38:

Toch is het eigenlijk wel raar dat je door een oprit te maken een parkeerplaats weg kunt nemen in een buurt met gebrek aan parkeerruimte.

Waar die oprit is kan nooit meer iemand parkeren. Ook niet als de bewoner met de oprit op vakantie is en in geen weken thuiskomt.Maar zonder oprit zou ik een parkeerplek op straat bezet houden, dus dat is om t even denk ik. Bovendien heeft de gemeente toestemming gegeven voor de oprit. Als dit echt ten koste van andere bewoners zou zijn dan was dit niet gebeurd. En, er is echt wel genoeg plek over voor de andere bewoners alleen dan moet er soms wel een een paar meter gelopen worden.
Mag je de gemeente vragen of zij voor de oprit zo'n vierkant met een kruis erdoor willen aanbrengen op de grond? Dan is het vrij duidelijk.



Wat vind je tot nu toe van de ideeen en suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Het boeit niet waarom to een eigen oprit heeft , die heeft ze .. En daar mag je niet parkeren .. Iedere keer als er iemand staat politie bellen , is het snel klaar. Wij hebben ook eigen oprit en als daar iemand staat die niet bekend is, bel ik ook, ga echt niet de straat door om iemand te zoeken ..
Maar je mág officieel toch helemaal niet parkeren voor een oprit? Dus hoezo kan hij daar dan geen boete voor krijgen?

Ik dacht echt dat je dan serieus een boete kunt krijgen als ze het zien, ik heb namelijk altijd geleerd bij rijles dat het gewoon echt niet mag.

Ik zou er wel een gesprek over aangaan. Jij mag je nieuwe buren nu stiekem toch al niet meer omdat ze dit iedere keer flikken, dus veel erger kan het niet worden denk ik. Als ze serieus moeilijk gaan doen tja.. Ze zien zelf toch zeker ook wel dat ze jullie zo volledig blokkeren met in-en uitrijden? Ze zijn toch zeker niet achterlijk?
quote:merano schreef op 28 februari 2015 @ 18:38:

Toch is het eigenlijk wel raar dat je door een oprit te maken een parkeerplaats weg kunt nemen in een buurt met gebrek aan parkeerruimte.

Waar die oprit is kan nooit meer iemand parkeren. Ook niet als de bewoner met de oprit op vakantie is en in geen weken thuiskomt.Als mijn buurman op vakantie gaat vraagt hij ons om zijn plek op de oprit te gebruiken. Lijkt zijn huis bewoond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven