Werk & Studie alle pijlers

frustratie

26-02-2015 21:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
anoniem_172573 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 22:10
Reden: Ik weet genoeg!
% gewijzigd
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die brui eraan geven daar heb je toch alleen jezelf mee?
Alle reacties Link kopieren
Thnx
anoniem_172573 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 22:11
Reden: Dus
% gewijzigd
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ook zo een collega waar ik veel problemen mee heb, negeren helpt bij mij enorm.

1ne oor in andere uit, zou dat je lukken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat het frusterend is, iemand die altijd over anderen klaagt achter hun rug om. Misschien denken sommige collega's ook wel dat alles goed zit terwijl deze collega tegen jou over hen klaagt. Ik denk dat als ik jou was ik minder hard zou proberen om deze persoon te helpen. Blijkbaar is hij/zij zo, en ik denk niet dat jij daar als goedbedoelende collega verandering in gaat kunnen brengen. Leidinggevende is op de hoogte. Dus... probeer het een beetje los te laten. Geef als je dat wilt wel advies maar stop er niet te veel tijd in, en laat het idee dat je op een fundamenteel niveau kunt helpen los.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg info gekregen
anoniem_172573 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 22:12
Reden: Dus
% gewijzigd
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En wat doe je concreet met de opmerkingen / klachten van die collega? Want tot nu toe is het niet erg constructief allemaal, zoals je het vertelt. Wat zijn de acties bijvoorbeeld om het werk van deze collega beter te laten verlopen, heeft zij praktische richtlijnen gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor t meedenken!
anoniem_172573 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 22:13
Reden: X
% gewijzigd
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het. Wij hebben er ook zo een, maar leidinggevende is helemaal idolaat van die persoon. Je kan er niks tegen doen. Er zijn al meerdere personen bij leidinggevende geweest maar je krijgt een sneer en je moet zelf opletten dat je dalijk je baan niet kwijt bent. Is vreselijk, maar je kan er niks aan veranderen, Sommigen komen overal mee weg! en dat is al jaaaaaaren en gaat niet veranderen ook.Helaas!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik het niet zo goed snap. Ben jij de leidinggevende van het team? Want hoezo is het jouw verantwoordelijkheid om het tussen andere collega's op te lossen? Neem aan dat ze volwassen zijn en zelf dingen ook kunnen aanpakken. Klinkt eerlijk gezegd gewoon alsof die ene collega zit te stoken tussen verschillende mensen. Je laat jezelf er tussen plaatsen door de verhalen aan te horen, terwijl je ook kan aangeven dat als ze iets met iemand heeft, ze dit zelf moet oplossen. Ze doet namelijk hetzelfde achter jouw rug om en als je je hier teveel inmengt, ben jij straks de gebeten hond.
Ben jij haar leidinggevende of gewoon een collega?

En je hebt vanaf het begin gedoe met haar gehad? En de anderen ook? En dat heb je willen oplossen en nu blijkt ze achter je rug te zitten kletsen?



Als je haar leidinggevende bent zou ik haar duidelijk maken dat ze zo haar kansen binnen het bedrijf verspeelt.

Ben je haar collega dan was ik er al klaar mee geweest. Zou haar aanspreken en dan lekker links laten liggen en alleen het hoognodige bespreken voor werk.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook mensen die een beetje zelfde situatie als in mijn vorige bericht zitten?

Zo ja, hoe ga je daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mupke10 schreef op 27 februari 2015 @ 19:12:

Zijn er ook mensen die een beetje zelfde situatie als in mijn vorige bericht zitten?

Zo ja, hoe ga je daar mee om?Ik weet niet precies wat de situatie is? Heb je last van een roddelende, slecht functionerende collega die op handen gedragen wordt door de leidinggevende? Of speelt er nog meer?
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn eerdere bericht Par.



Ze is heel erg schijnheilig, manlief werkt er ook en heeft een hogere functie. Ze is tegen andere vreselijk hulpvaardig maar collega's van haar eigen afdeling behandelt ze als stront. Er zijn er al vele voor mij bij de toenmalige leidinggevende geweest, maar er wordt niks aan gedaan. Onze leidinggevende doet er ook niks aan omdat zij op dezelfde hoogte staat als dat mens haar man. Wij, de collega's zijn dus altijd de lul omdat ze voor de rest zo vriendelijk is. Ik weet het wel, ene oor in en andere oor uit, maa dat lukt mij helaas niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Dan kunnen jullie als collega's alleen nog erboven staan (emotioneel) en je eigen werk goed uitvoeren. Verder denk ik dat iemand het zichzelf toch moeilijk maakt op den duur, want de 'gun'-factor is er waarschijnlijk van jullie naar haar niet meer. Vaak genoeg heb je toch goodwill nodig van iemand om het werk soepel te laten lopen en het lijkt me sterk dat jullie spontaan inspringen als zij dat nodig heeft?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijke dingen laat ze liggen of schuift ze af. Het is zo dat sommigen overal mee wegkomen, het is ongelooflijk. Een ex collega heeft wel eens gezegd: overal zitten rotte appels tussen. Je kan dat beter accepteren en er zo goed mogelijk mee omgaan. Ik ben denk ik iemand die dat helaas niet zo goed kan. Het erge is dat we vrouwen van 45+ zijn. Het lijken verdorie wel kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze moeilijke dingen laat liggen: niet overnemen. Als ze werk afschuift zonder dat jullie leidinggevende dat ziet, niet overnemen. Laat de leidinggevend iedere opdracht die voor haar is en die ze niet uitvoert maar overdragen aan een van jullie. Maak er geen ruzie over, maar laat haar werk bij haar totdat de leidinggevende het bij haar weghaalt.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat doe ik ook niet par. Maar zo iemand weet het altijd zo te draaien en te keren dat ze er onderuit kan komen. Het erge is dat zo iemand de sfeer zo kan verzieken. En de kunst is dat het je niet kan raken. Helaas ben ik nog niet zover. Moet wat harder worden 😜
Alle reacties Link kopieren
Thnx
anoniem_172573 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 22:14
Reden: Q
% gewijzigd
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je reageerde niet Kimberlee, dus ik dacht ik stel ook ff een vraag, zo blijft je topic toch nog levend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven