Kreta ervaringen

22-02-2015 12:55 50 berichten
Hoi allemaal,



tijd om een vakantie te boeken! Onze voorkeur gaat uit naar Kreta, Rhodos en Kos zijn we al geweest. 'We' is mijn vriend en ik (20-30 jr). Ik weet dat Kreta een groot eiland is en ik vraag me af welke plaats leuk is om te verblijven.

We willen het liefst 15 dagen all in en niet in de buurt van Cherso bijvoorbeeld. Het mag een levendige plek zijn waar ook nog wel wat te zien is. Om het eiland te verkennen, willen we een auto huren. Hebben jullie enig idee hoe oud en/of hoelang je je rijbewijs moet hebben hiervoor?



Verder zijn tips altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zelf ging zoeken op internet, vond ik ook alleen maar hele dure vakanties. Ik ben toen toch maar even langs een reisbureau gegaan. Daar vond ik in een paar minuten een hele betaalbare reis voor 15 dagen inclusief ontbijt! In juli.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Alle reacties Link kopieren
Als je in/vlakbij Cherso zit dan zit je heel erg centraal en kun je zowel naar Chania als Sitia rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in Malia geweest op Kreta.. Ook erg leuk Cherso is natuurlijk vol met uitgaan en jongeren, malia is net iets rustiger.



Ik vind Kreta een heerlijk eiland
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 24 februari 2015 @ 14:36:

Ik ben in Malia geweest op Kreta.. Ook erg leuk Cherso is natuurlijk vol met uitgaan en jongeren, malia is net iets rustiger.



Ik vind Kreta een heerlijk eiland

Ik ook!

Ik zit het liefst vlakbij Cherso dat vind ik gezellig om daar af en toe heen te gaan(winkelen niet uitgaan) en je zit dan zo centraal dat alles nog net te berijden is met de auto.
Is alweer jaren geleden dat ik daar was,. Appartementje geboekt in Kokkini Hani, dat is vlakbij Heraklion.

Op zich een mooie uitvalsbasis, vlakbok Knossos en alle schatten die ze daar gevonden hebbenliggen in het museum in Heraklion. Alleen hadden we natuurlijk kunnen bedenken dat de aanprijzing' Slechts 15 minuten transfertijd vanaf Heraklion airport' ook betekent dat de vliegtuigen vanaf 5 uur 's ochtens tot 23 uur 's avonds zo laag overvliegen dat je naar de piloot kunt zwaaien, met bijbehorende geluidsoverlast.

Allinclusive zou ik niet doen in griekenland, die hotels zitten vaak erg afgelegen en ik vind het juist leuk om door dorpje of standje langs de boulevard te slenteren, of door de nauwe straatjes en dan telkens een ander restaurantje of terrasje uit te zoeken om te eten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn wel altijd allin geweest. Meestal stopt er een bus en auto huren is sowieso aan te raden als je alles wil zien. Heerlijk om na een dagje weg weer lekker in je hotel te kunnen eten/drinken.

En tijdens het dagje weg natuurlijk lunchen onderweg .
Alle reacties Link kopieren
vorig jaar gingen wij met sunweb naar kreta, gouves. Ik zou vooral centraal gaan zitten, dus rethymnon of zo. Wij hadden ook een auto gehuurd en het was best vermoeiend om daar te rijden door de bergen, maar wel heel mooi. Matala beach was een mooi strand en was leuk om naartoe te rijden.



ik raad ook geen all inclusive aan. Omdat wij zoveel weg waren hebben we er nauwelijks gebruik van gemaakt. s´avonds hebben we wel vaak gegeten in het hotel.



O ja, de tip van Kreta: Watercity heraklion bezoeken :D wij vonden het echt geweldig. en ja, we zijn allebei in de 20, maar we vonden het top!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jules1980 schreef op 22 februari 2015 @ 14:56:

Rethimnon is de leukste stad en leuke straatjes. samariakloof is heel goed te doen. snapte niet dat mensen er zo over deden alsof je echt een geoefende wandelaar moest zijn om te overleven of iets dergelijks...knosos viel wel tegen omdat het meeste gewoon beton pilaren enzo waren en weinig authenthiek...in het zuiden lagen veel mooiere archeologische sites om te bezoeken.ik vond dat Knossos ook zo weinig aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 24 februari 2015 @ 14:58:

Slechts 15 minuten transfertijd vanaf Heraklion airport' ook betekent dat de vliegtuigen vanaf 5 uur 's ochtens tot 23 uur 's avonds zo laag overvliegen dat je naar de piloot kunt zwaaien, met bijbehorende geluidsoverlast.



hahaha, leuk omschreven en klopt helemaal!! vliegen inderdaad heel laag over als je dichtbij Heraklion zit. soms zo laag dat je denkt, gaat dat wel goed.



sorry voor mijn 3 reacties achter elkaar, ik moet ff kijken hoe dat quoten anders kan.
Alle reacties Link kopieren
Chania! Mooie haven, weinig All inn volke en veel te beleven! Vermijden moet je Cherso, Stalis, Malia, Koutolofari etc...
Alle reacties Link kopieren
Malia ben ik eind april een week geweest met dochter. Superleuk daar. Lekker rustig in voorseizoen. Mooie kust, oud Malia is Grieks oud dorp met grote goedkope Spar (15 min. lopen vanaf ons appartement aan zee); bussen die overal naar toe gaan. En gezellig levendig dorp,wat winkeltjes, terrasjes. Een haventje, natuur. Heb ook even in chersonissos (echt een stadje) gekeken maar vond de kust / strand niet leuk, zo smal. Stalis vond ik ook niet bijzonder om te verblijven. Ook te smalle kust. Ik had tevoren goed uitgezocht wat ik wilde en dat kwam helemaal uit. Ik kijk o.a. ook in Google maps en kijk naar de plaatsen. Een toeristisch plaatsje juist omdat we in voorseizoen gingen , maar wel rustig gelegen appartement aan het strand plus zwembad met uitzicht op zee en met restaurant. In malia waren wat restaurants open, veel was nog dicht.

Niet te dicht bij Heraklion , leek me niet zo met die vliegtuigen. De kust richting Sisi was gaaf. De opgravingen zijn vlakbij Malia, liggen wat afgelegen maar per quad goed bereikbaar. Naar agios Nicolaos is 40 minuten per bus , erg leuk. Verder 1 dag quat gehuurd en hele dag mee gereden; de directe omgeving gezien. Naar Heraklion (mooie stad en erg gezellig) ben ik nog een dag geweest met de bus, 3 kwartier rijden. De Samariakloof vond ik te ver en dochter wilde ook niet die excursie doen. Erg mooie natuur in t voorjaar.
Het is Chania geworden, hotel vonden we erg mooi. Ben benieuwd! Auto huren gaan we sowieso doen!



Bedankt voor alle tips!
Het is Chania geworden, hotel vonden we erg mooi. Ben benieuwd! Auto huren gaan we sowieso doen!



Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie iets hebben gevonden naar jullie zin



alvast een fijne vakantie
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Chania kun je heel veel niet doen omdat het te ver is.
Alle reacties Link kopieren
Chania zelf is prachtig en heeft een hele leuke markt.



Dit is wat je in de buurt kan doen! Heel veel dus!

Chania heeft een vliegveld dat op 15 kilometer ten oosten van de stad ligt. Chania is ook de naam van één van de vier departementen van het eiland Kreta. Het ligt helemaal in het westen van Kreta en heeft een oppervlakte van 2.375 km2. De hoofdstad is de stad Chania. Een zeer groot gebied van het departement Chania is bergachtig, zo bevinden zich hier de Lefka Ori (de witte bergen) met de Samariakloof, de Imbroskloof en de Agia Irinikloof. De hoogste berg is de Pachnes, met 2452 meter. De steile bergkloven komen uit op mooie stranden zoals Agia Roumeli en Sfakia. In het departement Chania ligt het Meer van Kournas, het enige zoetwatermeer en van Kreta. Prachtige witte stranden in het district Chania vindt u o.a. bij Balos-Gramvoussa en Elafonissi en Frangokastello, waar u ook het kasteel kunt bekijken. In de buurt van de stad Chania vindt u nog meer brede zandstranden. Aan de noordkust van Chania komen de 'careta-careta' schildpadden hun eieren leggen.
Alle reacties Link kopieren
Maar de meest normale dingen liggen uren rijden. En Sitia of Vai lijkt mij helemaal niet haalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Flashy. Wel heb je in Chania mooie all incl hotels. En het schijnt een mooie stad te zijn.



Maar wat snel besloten na het openen van dit topic.



Je kunt veel over chersonissos / malia zeggen maar centraal ligt t wel. Ik zelf hou helemaal niet van auto hele week huren en dan alles bezichtigen in mijn vakantie. Een dagje ofzo is ok. Ik vind t leuk om in nabije omgeving te zijn. Wel kan ik uren wandelen, lekker buiten zijn .Heb ook een paar keer hardgelopen langs t strand bij malia richting Sisi. Echt zo gaaf. Je ziet aan de ene kant bergen en de andere kant de zee.
Hadden al voorkeur voor bepaalde plaatsen, topic heeft deels geholpen. Ach er is genoeg te zien, dus dat komt wel goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Chania zelf niet leuk en echt heel druk qua verkeer maar dat is persoonlijk. Knossos is nog wel te berijden maar duurt wel even denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Dar schiereilandje boven chania lijkt me gaaf om daar te wandelen.
Mocht je naar Knossos willen zorg dat je een plan B hebt. Wij waren er ook een keer heen gereden, komen we aan zijn ze het hek dicht aan het doen. "Sorry we are closed, it's too hot, come back tomorrow." Dag later was het wel gewoon open maar ook warmer dan de dag ervoor. Snap nog steeds niet helemaal de logica maar goed. En er waren best wat mensen die dus ook voor niks waren gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Koutouloufari is een leuke pitoreske plek.

Wij gaan buiten onze vakantie om, elk jaar 10 dagen daar naar toe.

Omgeving van Chania is erg mooi en zeer de moeite waard.

Vele malen mooier dan omgeving cherso.

De moeite waard dus om dat ook te overwegen.

Ook te vliegen met ryanair.
Ik ben -na het lezen van jullie ervaringen e tips - wel erg benieuwd!



Weet je nog hoe dat eilandje heet Misskatie?
Alle reacties Link kopieren
Het schiereiland heet Rodopi.

Westelijk van Chania. Bij het kustplaatsje kolympari begint 't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven