Mijn vriend laat zijn nichtje van 12 logeren

23-02-2015 04:00 253 berichten
Mijn vriend woont alleen hij is 47 we hebben een lat relatie.

Ik woon dus ergens anders.

Hij heeft het weekend zijn nichtje van 12 jaar laten logeren.

Hij is dan de hele tijd alleen met haar en ze doen dan weinig.

Heb hier geen goed gevoel over, vind het niet kunnen dat ze bij hem logeert.

Ook is ze erg knuffelig(alleen bij hem) en kruipt steeds tegen hem aan of gaat op of tegen hem aan liggen. Haar ondergoed ligt gewoon rond te slingeren.

Zelf heb ik een verleden met misbruik, ook door een oom. En zie het daarom misschien als ongewoon.

Vinden jullie het kunnen dat een man die alleen is zijn nichtje van 12 laat logeren?

Hij heeft een woning met huiskamer en ertegen aan slaapkamer, ze zou op een opblaasbed in de woonkamer liggen dan....wat ik hoor springt ze smorgens bovenop hem om hem wakker te maken....kan dit?
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 26 februari 2015 @ 11:12:

Je vermoed dus dat je partner een pedofiel is. Dat is eigenlijk wat je zegt... Waarom ben je dan nog bij hem?



Het lijkt mij een ongezonde situatie.





Nee, de man toont geen tekenen van pedofilie, omdat alles er op wijst dat deze man alleen is aangetrokken tot duidelijke vrouwelijke kenmerken. Dat is bij een pedofiel niet het geval.



Dat deze man in een positie geplaatst kan worden waarbij hij met deze jonge vrouw over een grens heen gaat, dat is een mogelijkheid, alleen is er nog niets dat daar nu direct naar verwijst dat dit al gebeurd zou zijn.

Nu heb ik geen ervaring met de psyche van de ontwikkelende vrouw, maar heb het vermoedden dat een 13 jarig meisje echt niet zulke toenadering zoekt en "intimiteit" (knuffels/op schoot) als ze tegen haar wil in is misbruikt. Dan zou ze waarschijnlijk liever afstand behouden.



Dus als er al wat is gebeurd, waar totaal geen bewijs voor is, dan is dat door deze 13 jarige niet als negatief ervaren, dat stigma moet er dan dus nog ingepraat worden. En gezien het millieu waar deze jonge vrouw is in opgegroeit, en de huidige kennis van zaken in deze leeftijdsgroep, denk ik dat zij intussen echt wel weet wat wel en niet acceptabel gedrag is van mannen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 26 februari 2015 @ 11:28:

[...]





Nee, de man toont geen tekenen van pedofilie, omdat alles er op wijst dat deze man alleen is aangetrokken tot duidelijke vrouwelijke kenmerken. Dat is bij een pedofiel niet het geval.



Dat deze man in een positie geplaatst kan worden waarbij hij met deze jonge vrouw over een grens heen gaat, dat is een mogelijkheid, alleen is er nog niets dat daar nu direct naar verwijst dat dit al gebeurd zou zijn.

Nu heb ik geen ervaring met de psyche van de ontwikkelende vrouw, maar heb het vermoedden dat een 13 jarig meisje echt niet zulke toenadering zoekt en "intimiteit" (knuffels/op schoot) als ze tegen haar wil in is misbruikt. Dan zou ze waarschijnlijk liever afstand behouden.



Dus als er al wat is gebeurd, waar totaal geen bewijs voor is, dan is dat door deze 13 jarige niet als negatief ervaren, dat stigma moet er dan dus nog ingepraat worden. En gezien het millieu waar deze jonge vrouw is in opgegroeit, en de huidige kennis van zaken in deze leeftijdsgroep, denk ik dat zij intussen echt wel weet wat wel en niet acceptabel gedrag is van mannen.Hmm daar heb je een punt. Maar dit meisje heeft volgens mij wel hulp nodig. Als ik het verhaal zo lees, mist ze wel iets.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:stekelbaars schreef op 25 februari 2015 @ 12:37:

[...]



Dat heb ik zelf ook weleens gedacht. Ik was zelf teruggetrokken/rustig/verlegen, vandaar ook mijn berichtje. De dader heeft over mij verklaard dat ie me liefde wilde geven omdat ik dit tekort kwam. Nu wil het "toeval" dat ik ook echt een emotioneel tekort heb vanuit mijn jeugd. Vanuit de hulpverlening is mij verteld dat hier verder geen verband tussen hoeft te zijn. De meeste daders gebruiken dit soort argumenten om hun gedrag goed te praten.



Ik woonde in een klein dorp. De dader heeft een aantal jongens daar misbruikt. In type/persoonlijkheid zat er niet echt een lijn in bij de gekozen slachtoffers. Het voornaamste wat we gemeen hadden was dat we graag knutselden en sleutelden enzo, vandaar dat we bij die dader over de vloer kwamen.



Kinderen zijn makkelijk beïnvloedbaar en er is meestal ook sprake van een vertrouwensrelatie. Veruit het meeste misbruik gebeurd door bekenden (oom, buurman, etc). Dus ik denk wel dat het alle kinderen kan overkomen.



Als ouder kan je dat ook niet tegenhouden. Ik vind het ook altijd zo naïef van mensen als ze denken dat het hun kinderen niet kan overkomen. Want ze zeggen bijvoorbeeld tegen hun kinderen dat ze niet met vreemde mannen mee mogen gaan. Zoals ik al eerder zei, veruit het meeste misbruik gebeurd door bekenden, gewoon onder je neus.



Het is niet anders maar ik denk dat men gewoon moet accepteren dat het kan gebeuren. Ik zie niet in wat mijn ouders anders hadden kunnen doen. Ze spoorden me aan om bij die man te gaan werken/helpen. Maarja, die man kwam regelmatig bij ons thuis over de vloer. Het was een aardige man. Pas achteraf als het misbruik uitgekomen is hoor je verhalen en zie je het hele plaatje.Maar je bent emotioneel gezien toch ook tekort gekomen waardoor je kwetsbaarder was en een makkelijker slachtoffer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven