Ik ben zwanger praatgroep vervolg.

07-07-2014 21:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dames hier hebben eerder geschreven in het topic: Ik wil zwanger worden praatgroepje.



Deel, lees je bijzondere ervaringen met elkaar en geniet vooral van de zwangerschap!



Naam Leeftijd 1e,2e ….kind gestopt sinds Geslacht Uitgerekende data Bijzondrh.Spruit 21,p 231e01-14Meisje 24-12-201410-12-14 bevallen Theo27,p 291eMeisje25-03-2015 05-03-15 bevallen Dance26, p261e02-14Meisje14-03-2015 07-03-15 bevallen Wiennie23,p25 1e12-13? 11-201516-4 echo Bloem25,p 301ejongen08-01-2015 Kitty 30,p 301e01-1405-09-2015 geslachts echo 31-03 Lotte28 ,36 p1e12-13Meisje 13-04-15 Laury? ,? p1e? Lion35 ,36 p1e04-13? 29-11-20151e IUI raak! Myrna22 ,23 p1e07-14 04-10-2015 IME20 ,23 p1e01-14 Jongen1-11-2014 20-10-14 bevallen w00229 ,32 p1e09-14 ?21-08-2015 20 weken echo 3-4 Lieffies 31,31 p1e6-13 Verassing05-07-2015 ? Gatekeeper 31,31 p1e meisje02-09-2015 20 weken echo 13-4 Rosita 20,24 p1e12-13 Jongen02-02-2015 30-01-15 bevallen ® ?,? p1e? ??-?-2015



Maand 1: eindigt week 4,3

maand 2: eindigt week 8,6

Maand 3: eindigt week 13,2

Maand 4: eindigt week 17,6

Maand 5: eindigt week 22,2

Maand 6: eindigt week 26,5

Maand 7: eindigt week 31,1

Maand 8: eindigt week 35,4

Maand 9: eindigt week 40



Wijzigingen, of als je er graag in wilt even in dikke letters
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@wiennie: ja dat kan makkelijk! Je baarmoeder groeit nu ook he!

Zwager is de broer van je man, in het Nederlands haha. Hoe noemen jullie dat in België?
Alle reacties Link kopieren
@ myrna wij noemen dat Schoonbroer, broer van man,

zus van man : schoonzus,

ouders van man : schoonouders



Nederland ligt naast ons en soms zo gekke woorden
Alle reacties Link kopieren
Schoonzus en schoonouders gebruiken we dan weer wel, haha.
Alle reacties Link kopieren
@gate erg he die navel eruit haha. Ik had hele diepe had nooit verwacht dat ie eruit zou komen nou mooi wel! Sexy? Wat betekent dat haha ik heb precies hetzelfde ik voel me ook alles behalve sexy helemaal nu niet meer nu ik ook opgezwollen ben van het vocht! En ik schijn een "reuze" buike te hebben! Je bent niet de enige. Wat fijn dat je nare kwaaltjes uitblijven maar dat mag ook wel na zolang proberen!



@winnie fijn zulke oppas dicht bij huis! En net wat je zegt scheelt idd een hoop geld. Die steken in me lies had ik in het begin volgens mij niet! Wel veel afscheiding, das nu nog erger geworden heb nou al 2x gedacht dat het vruchtwater was omdat het gewoon zo dun als water is!



@myrna tip miss tegen de misselijkheid Okugest van VSM!



Vanmiddag in ziekenhuis geweest , dachten even dat het begonnen was maar helaas ben weer thuis zonder baby in me armen we wachten weer rustig af! Hoop stiekem toch wel dat zw volgende wk knoop door gaan hakken



@za avond nog leuke dingen gedaan meiden? Of leuke plannen voor morgen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
@ dance ik hoop dat je snel je meisje in je armen mag houden ! mogen wij al eens een foto van je grote buik zien?



@ hier een vraagje de vriendin van men neef is zwanger en uitgerekend voor september, nu is men vraag ze mag niet bij kleine kinderen gaan waarom is dat? ze zei dat ze niet imuun is? weten jullie hoe dit komt?



ik heb ' smorgens vroeg pijn in men buik en ' s avonds , net alsof je ongesteld moet worden. dan word ik toch wat bang hoor



ik moet deze avond met de cadeau's voor petekind haar verjaardag en haar broertje verjaart ook dus met de cadeaus zou ik ook een risico lopen?
Alle reacties Link kopieren
@dance balen dat het nog niet begonnen is, hopelijk duurt het niet al te lang meer voor je. En bij deze stellen we meldplicht in



@wien, ik heb mn hele zwangerschap met kinderen gewerkt en naast mij ligt een prachtig gezond meisje. Snap dat je het beste wilt voor je baby, maar als je achter alles iets zoekt dan heb jij een hele zware zwangerschap. Probeer eens te relaxen. Het enige wat je beter kunt laten is het eten van rauwe producten.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
@wien volgens mij heeft dat met bepaalde ziektes te maken, van vijfde of zesde ziekte oid, als een kindje dat heeft is het slecht voor de ongeboren baby geloof ik.. maar bij gezonde kinderen lijkt mij het geen probleem om erbij in de buurt te komen hoor!



@afscheiding/vruchwater hier hetzelfde, al hele zwangerschap zijn de inlegkruisjes onmisbaar en net als bij dance denk ik nu regelmatig dat t vruchtwater is.. maar zolang t niet groen is zou dat ook geen probleem zijn dus ik wacht t maar rustig af steeds

@misselijkheid, ik was ook erg blij met okugest. . en voorkomen dar je honger hebt of vol zit. dus continu kleine beetjes eten.. en na 13wkn was dat gelukkig over en voelde ik me perfect!



@dancd spannend! waarom dacht je dat t was begonnen? had je weeen oid? morgen horen jullie wanneer je wordt ingeleid toch? laat je het hier dan weten of houd je t een verassing?
Alle reacties Link kopieren
@ theo en spruit ik denk dat het te maken heeft met mazelen, rode hond enzo ... zou dat niet kunnen zoals ze zeggen toxoplasmose? ik heb deze allemaal gehad als ik klein was dus deze kan ik niet meer krijgen.

wij gaan zoiezo bij de kindjes deze avond, ik denk dat ik het te goed zou willen doen, kwil niet weer dat het mis gaat en me zelf wat beschermen enz .
Alle reacties Link kopieren
@theo, om vruchtwater kun je niet heen hoor.. het ruikt verschrikkelijk en het is echt net of je in je broek plast
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
hahaha nou dat heb ik dan gelukkig nog g niet.. t is wel veel, maar zolang ik t nog redt met een inlegkruisje ga ik er ook vanuit dat het geen vruchtwater is..



@wiennie ja het heeft idd volgens mij met oa die ziekten ook te maken, maar wij worden daar tegen ingeënt als kind, gebeurd dat in België ook? en inderdaad, maak je er ook niet te druk om, stress is ook niet goed.. gewoon een lekker relaxte mama to be zijn is het beste voor die kleine
Alle reacties Link kopieren
Haha toen mijn vliezen voor de helft gebroken waren zwom ik het bed al letterlijk uit
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@ dance spannend hoor voor jou nu !!



@ wienie, inderdaad zal het om dat soort ziekten gaan, uit de buurt van kleine kinderen blijven 9 maanden lang lijkt me ook zo wat, hoe doen moeders dat die al 1 of 2 kinderen rond hebben lopen en ziek zijn? die gaan vast ook niet 2 weken in quarantaine als moeder zijnde. Probeer zo ie zo wat te ontspannen, das ook fijner voor jezelf en voor de kleine, het is logisch dat je af en toe wat in je buik voelt, er groeit van alles. Niets voelen zijn we ook niet blij mee, maar er zijn hier genoeg voorbeelden dat zowel van alles voelen als niets voelen, dat het allemaal wel goed zit en we hebben er toch geen invloed op verder. Denk aan de adviezen die in de boekjes van de verloskundige staan qua voeding e.d. en slik foliumzuur en vit D, verder gewoon blijven leven



@ Gate , jou buik groeit al snel, en van die navel is ook al vlot ! Hier begint mn buikje ook wat te groeien, ik ben er vooralsnog wel blij mee, ga vanaf vandaag beginnen smeren tegen striemen.



@ Myrna hoe is het met de misselijkheid?



@ Spuit, wat fijn dat de kleine zoveel slaapt
hahaha spruit ja dan merk je t wel!! maar ik heb ook gehoord dat bij een klein scheurtje het met een klein stroompje eruit kan komen...ik zal t allemaal wel merken straks.. ben zi benieuwd hoe t allemaal gaat! vanaf woensdag mag ze officieel komen
t bed staat nu ook op klossen.. hadden jullie t ook echt op 80cm?? ik heb dat nu wel heel braaf, maar jemig dat is hoog!! ik ben 170 maar dat wordt toch wel gek in en uitstappen haha
Alle reacties Link kopieren
Hier was het 70cm.. en ik had een krukje nodig
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
ik hoop ook maar dat de kraamhulp die ik krijg geen 160 is want anders kan zij ook nergens bij haha
Alle reacties Link kopieren
Haha dat was de mijne dus wel! Toen mocht het bed ook na 1 dag al op de grond
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
ha ik zie dat ik al in de tabel sta, hiebrij alle gegevens :

ik 23 vriend 25 / 1 ste kindje / gestopt sinds dec 13 / 19-3 eerste afspraak gyn



hier deze morgen nog een test gedaan van kruitvat en het was onmiddelijk dikke streep in het kruis, en veel donkerder dan de controlestreep. gisterne bij petekindje gegaan van men vriend en die aren reuze blij met de cadeau's



@ dance hoe is het bij jou?



@ theo voor jou is het ook niet lang meer,



@ w002 ik ga proberen van me wat rustiger bij te houden, hoor..



gisteren zag men vriend met het licht al kleine blauwe aderen in men borsten....ik zie ze juist een beetje als ik in de spiegel kijk
lieve wien het zit nu vast helemaal goed! vind het zo leuk voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan de dames die wat verder zijn in hun zwangerschap. Ik werd gisteren nacht rond half 4 wakker met buikpijn. Geen krampen oid, maar gewoon zoals buikpijn voelt. Nu lees ik dat dat normaal is omdat de baarmoeder groeit, maar herkennen jullie dat ook? Zou het anders verstandig zijn om even de verloskundige te bellen?
als je je zorgen maakt kun je sowieso altijd de vk bellen, daar zijn ze voor!!



toen ik in de vijfde week erge buikpijnaanvallen kreeg (bij mij voelde t wel als krampen) heb ik ook de vk gebeld, zij reageerde heel relaxt met, 'ja logisch, er gebeurd toch ook vanalles in je buik!' en dat is natuurlijk eigenlijk ook wel zo.. je baarmoeder groeit, je kan bandenpijn voelen maar ook worden je organen naar andere plekken geduwd.. dus volgens mij is het heel normaal om soms dingen te voelen in jr buik..
Alle reacties Link kopieren
@ gate heb je de go gebeld





Hier krijg ik telkens buikpijn als ik honger heb
Alle reacties Link kopieren
Ik bel morgen even, ze waren vandaag al dicht. En zo'n spoed is t denk ik niet. Vandaag nergens last van. Vannacht wel gegeten, maar dat de buikpijn was niet vd honger.
Alle reacties Link kopieren
@Gate, Kun je wel naar de wc? Daardoor kun je ook buikpijn krijgen, vooral als je zwanger bent!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven