Geld & Recht alle pijlers

Even zeuren... Marktplaats-ergernissen!

23-08-2011 21:35 2926 berichten
... want ik ben het spuugzat! Dus ik wil even spuien. Volgens mij is dit niet geheel onherkenbaar. Wat zijn jullie marktplaats-ervaringen?



Heb spulletjes op Marktplaats staan en krijg regelmatig reacties. Tot nu toe heb ik al 5 reacties gehad van het kaliber 'Ik wil het vanavond ophalen na 20.00. Geef de adres aub.' Door afzenders met exotische namen.



Ik, geheel niet discriminerend op exotische namen of gebrek aan een basisschoolopleiding, antwoord dan dat het goed is, en geef mijn adres en telefoonnummer voor als ze het niet kunnen vinden.



En alle vijf (!!) zijn ze gewoon zonder tegenbericht niet op komen dagen. Daar blijf je dus voor thuis, haal je je waar voor van zolder, neem je de moeite voor om te antwoorden... ik voel me echt geschoffeerd.



En ik snap het ook niet. Wat is de lol van zo'n actie? Autochtoontje pesten? Of adresgegevens achterhalen?
quote:sofietje83 schreef op 26 februari 2015 @ 16:22:

Ok thanx, ga ik idd even doen? En zou je dan ook de verzendkosten terugstorten? Die heb ik natuurlijk nu ook betaald...



Dat ligt vind ik dan weer wat moeilijker.

Het was haar keuze om het te laten opsturen, bij ophalen (als die mogelijkheid er was) had ze het nml. ter plaatse kunnen controleren.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week: artikel te koop staan met een vraagprijs van 200 euro. Stond al een bod bij van 160 euro. Krijg ik een mailtje van iemand anders "Voor 70 euro kom ik hem morgen ophalen!" Heb serieus teruggemaild dat ik er vanuit ging dat hij 170 bedoelde





Paar jaar geleden had ik een scootmobiel te koop staan. Vaste prijs 500 euro. Geen gezeur, niks van de prijs af. Soortgelijk stonden ze soms voor het dubbele te koop. Ik wilde er snel van af want hij stond in de weg.

Kreeg ik 's avonds een telefoontje van een erg zielige mevrouw die 380 euro spaargeld had en meer echt niet kon betalen en dat ze ook zo graag een scootmobiel wilde. Of ik hem echt niet weg kon doen voor die 380.

Voet bij stuk gehouden, 500. Voor haar wel een andere koper. Ik wist dat ik hem snel kwijt zou zijn. En ik was op dat moment niet in de mood om te zwichten voor zielige verhalen (Btw, in die tijd was het zo dat je met een indicatie een scootmobiel vergoed kreeg van het WMO!)



Zelfde avond belde ze nog een keer. En ze stuurde een mail. Ondertussen werd er ook druk geboden door anderen.

Belde ze me de volgende ochtend uit mijn bed dat ze toch 500 euro bij elkaar had en dat ze zo zou komen. Vervolgens kwamen er 2 buitenlandse mannen die in gebrekkig nederlands (alsnog!) kwamen onderhandelen omdat ze handelaar waren!! Hadden gewoon iemand die met een zielig verhaal belde! Ze wilden er geen 500 euro voor betalen. Heb gezegd dat dat helemaal niet erg was en dat ik hem weer netjes achter het huis zou parkeren. Natuurlijk hebben ze hem gekocht toen ik geen stuiver toegaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 06 februari 2015 @ 22:46:



1x een "verkoper" gehad die niet thuis wou afspreken maar op station. Dan kun je op je vingers uittellen dat het oplichting/heling is.Nee hoor. Ik werk binnen de jeugdzorg en de jongeren willen niet op de groep afspreken vanwege schaamte. Het kan dus heel prima een soortgelijke situatie zijn.
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor, ik had net weer een toppertje.

Een dame informeerde naar de totaalprijs van een aantal artikelen. Daarbij waren zo goed als nieuwe schoenen van 95 euro die ik aanbood voor 20 euro en nieuwe jurken van 65-70 euro die ik aanbood voor 10-15 euro. Ik mail haar dus terug dat ik nog wel een extra korting van 5 euro wil geven en dat het totaal dan op 50 euro komt.

Mailt ze terug dat dit echt veel te duur is voor haar, ze had het totaal nl. rond de 25 euro verwacht. Doos. De schoenen alleen zijn al ingesteld op 20 euro en dan verwacht ze er nog drie jurken van een duur merk zo goed als gratis bij



Bij al mijn advertenties was trouwens een minimumbod ingesteld en stond er uitdrukkelijk vermeld dat het om een iets duurder merk ging en wat de materiaalsamenstelling etc. was. Het is me nl. ook ooit eens overkomen dat ik onwetend op iets duurs geboden had

Ik vond een advertentie "etro sjaal" zonder minimumbod of verdere informatie maar met plaatjes van een geweldig mooie sjaal met een retro motiefje. Ik mailde de verkoopster dus dat ik er 10 euro voor wou geven, wat me voor een tweedehands sjaal een vrij royaal bedrag leek. Kreeg ik een bijna scheldmail terug dat dit een sjaal was uit echte wol en zijde van de Italiaanse designer "etro" (toch geen spelfout dus..) en dat haar richtprijs 150 euro was. Tja. Zet dat er dan ook even bij.

150 euro voor een sjaal vind ook ik van den zotte, dus ik heb het er verder bij gelaten.
Wat ben jij ook een toppertje Bolhoed. Iemand afzeiken die veel te laag biedt op jouw spullen terwijl je 10 euro biedt op een etro sjaal. En ja....het is echt etro...



Als je je eventjes in de materie verdiept (google is your best friend) merk je in een oogopslag dat een etro sjaal een paar honderd euro kost.



Jij doet dus hetzelfde als de dame die op jouw spullen biedt....de pot verwijt de ketel....
Schoenen van 95 euro en jurken van 70 euro kunnen toch nooit van een duur merk zijn? Ik snap wel dat daar niet teveel op wordt geboden.
Alle reacties Link kopieren
@LouisaVuitton: het verschil zit er in dat ik duidelijke informatie geef over het artikel. Zoals gezegd werd er in de advertentie van de sjaal helemaal geen verdere informatie of richtprijs gegeven. Ik ken redelijk wat merken, maar lang niet alles. Als ik dan een sjaal zie met een retro motiefje lijkt het me niet onmenselijk om er in eerste instantie van uit te gaan dat het een spelfout is.

@Sinombre: dure designer merken zijn het zeker niet neen, maar het zijn ook geen h&m'tjes. Dan lijkt 15 euro voor een jurk van 70 euro waar het kaartje nog aan zit me een heel redelijk bedrag. Daar doe ik er geen drie van weg voor vijf euro. Aankoopprijs en foto kaartje stond er trouwens bij.
quote:-kuuk- schreef op 05 februari 2015 @ 23:46:

Ik noemde hier eerder dat ik een onzin-bieding kreeg. Dat was op een product van Stokke (newbornset) Nieuw is ie tussen de 109 en 129 euro. Veel geld voor iets dat je max. 6 maanden gebruikt. Ze staan tweedehands op MP voor 60 tot 90 euro.

Wij hadden hem nieuw gekocht en dochter is er uit, dus afgelopen week te koop gezet. Advertentie waar we in zeggen dat het product in perfecte staat is. Het maximale aantal foto's erbij, waarop ook duidelijk te zien is dat het nog helemaal compleet is en schoon en dat er geen beschadigingen op zitten. De afgelopen maanden heb ik af en toe gekeken wat die dingen nu doen: 60 tot 90 euro.

Nou vind ik 90 euro te veel voor iets dat ik voor 2 tientjes meer heb gekocht. Ik hoef niet het onderste uit de kan en had ook geen zin in wekenlang geleur. Dus: 65 euro. In principe aan de lage kant dus. Krijg ik een mail met "Voor 30 euro kom ik hem graag ophalen bij je".



Dat vond ik persoonlijk een aardige onzin-bieding. De persoon die na haar reageerde wilde meteen de vraagprijs geven. De advertentie kon dezelfde avond nog van MP af.Die set is lang (een jaar ofzo) in de aanbieding geweest voor (meen ik..) ¤59. Dan maak je dus winst. Ik vind ¤30 helemaal niet zo'n bizar startbod,zeker niet als je van die aanbieding weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pocketsize schreef op 01 maart 2015 @ 21:03:

[...]





Die set is lang (een jaar ofzo) in de aanbieding geweest voor (meen ik..) ¤59. Dan maak je dus winst. Ik vind ¤30 helemaal niet zo'n bizar startbod,zeker niet als je van die aanbieding weet.Bizar dat ie een jaar lang te koop is geweest voor 59 euro... Wij betaalden -nog geen jaar terug- 109 euro. De aanbieding die wij (binnen een maand na aankoop zagen) was 89 euro.
Hij is nu voor 85 euro te koop. Dan vind ik 65 euro prijzig, aangezien je het voor ongeveer 2 tientjes meer nieuw koopt. Ik snap die 30 euro dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik (en de andere verkopers op dat moment) behoorlijk mazzel gehad dus. Binnen een uur voor 65 euro verkocht.



En 30 euro voor iets dat zo goed als nieuw is en wat ze nieuw (dus) voor 85 euro kan kopen, blijf ik een laag bod vinden.



Bij het bepalen van mijn vraagprijs (ik had vooraf geen flauw idee) heb ik mij laten leiden door de andere adertenties met dit product. Als ik daarna alleen 'lage' biedingen had gekregen dan had ik ook wel begrepen dat ik te hoog zat met mijn 65 euro. Maar als bieder 2 meteen de vraagprijs biedt, dan zit ik toch niet te hoog?
Neehoor, maar ik snap wel dat iemand die van de aanbieding weet dus wél onder de vraagprijs biedt. Ik vind 'zo goed als nieuw' altijd heel bedekelijk bij babyspullen ivm alle poep en kots

Mooi dat je er voor een mooi bedrag vanaf bent
Alle reacties Link kopieren
quote:pocketsize schreef op 01 maart 2015 @ 22:21:

Neehoor, maar ik snap wel dat iemand die van de aanbieding weet dus wél onder de vraagprijs biedt. Ik vind 'zo goed als nieuw' altijd heel bedekelijk bij babyspullen ivm alle poep en kots

Mooi dat je er voor een mooi bedrag vanaf bent



Ik vond het idd erg fijn ja



En wat betreft de babypoep en -kots, wij hebben het getroffen: dochter heeft in haar 10 mnd slechts 1 spuitluier gehad (en dat was gelukkig niet in de newbornset) Zonder dollen, ik ben erg zuinig op onze spullen. Voor de newbornset had ik een hoes. Net als voor bijvoorbeeld de maxicosi e.d. Op die manier ziet het product er leuker uit en blijft het echt langer mooi. Het kan dus wel dat iets echt zgan is. Maar ben wel van mening dat er snel 'zgan' bij gezet wordt. Ook als op de foto al te zien is dat iets (een beetje) verwassen of verschoten is. Dus ik kan me je bedenkingen wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vies woord, een 'spuitluier'.
Alle reacties Link kopieren
@minnimouse, mooier kan ik het niet maken Waarschijnlijk heb je er wel meteen een beeld bij, haha.

Geloof me, de ervaring an sich was ook niet echt mooi....
stomme mensen altijd als je akkoord gaat met hun bod en om het adres vraagt

en dat ze dan zonder naam alleen om je rekening nummer vragen en dat je dan nog steeds geen naw hebt

dat zijn dus eigenlijk altijd mensen die niks meer laten horen.



of dat ze zeggen het overgemaakt te hebben en dat je dan wacht en wacht en om een printscreen vraagt en dat lukt ze niet vanwege blablaat. dan zien ze ineens van de koop af en zeggen dat ze het terug laten storneren wat helemaal niet kan.



snap niet wat er zo moeilijk aan is om gewoon te zeggen dat je het niet meer wil hebben.



een enkele keer heb ik iets voor de betaling toegestuurd en dan kan je ook wachten tot je 100 gram weegt.

gelukkig had ik er van eentje het tel. nr kunnen achterhalen. volgens mij schrok ze toen ik belde. maar werd het geld toen wel overgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen maanden niks gekocht op MP, met uitzondering van twee items bij twee verschillende verkopers (voor +/- ¤ 10). Beide items zijn nooit aangekomen! :( verkoper 1 mailde dat het eigen risico was (briefpost), maar dat ik ¤ 5 terugkreeg.. Helaas nooit ontvangen en nu laat ze niks meer horen.. Verkoper 2 heeft helemaal nooit meer gereageerd op mailtjes of het desbetreffende item al verstuurd was. Klein detail: op een nep-mail (zogenaamd geïnteresseerd in een andere marktplaatsadvertentie), mailt hij wel terug!

Ik vrees dus dat ik ben opgelicht door beiden. Zouden jullie nog iets ermee doen? Al was het "maar" ¤ 20 in totaal, toch zonde! Vooral omdat het een spelletje was voor m'n zoon en een shirtje dat ik wilde dragen bij een sollicitatie. Echt jammer (en triest!) dat zulke mensen op MP actief zijn.
ik zou die 2e verkoper mailen met dat je door hem niet aangenomen bent omdat je je shhirtje niet hebt ontvangen.

en dan om de 2 dagen een mail blijven sturen tot je het beu bent.

kan je geen telefoonnummer achterhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Plokkie schreef op 28 februari 2015 @ 17:06:

[...]





Nee hoor. Ik werk binnen de jeugdzorg en de jongeren willen niet op de groep afspreken vanwege schaamte. Het kan dus heel prima een soortgelijke situatie zijn.Niet alleen dat maar toen ik als vrijgezelle jonge blom net op mijzelf ging wonen vond ik het geen fijn idee om daar mensen in huis te hebben. Je weet niet wat voor volk je spullen wil kopen. Op een openbare plek voelde ik mij veel veiliger. Heb zelf trouwens ook vaak genoeg op een openbare plek afgesproken omdat de verkoper dat wilde. Ben daarbij nog nooit opgelicht. Als verkoper niet op zou komen dagen was ik hoogstens wat tijd kwijt. Het hoeft dus niet gelijk een oplichter te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 02 maart 2015 @ 11:53:

ik zou die 2e verkoper mailen met dat je door hem niet aangenomen bent omdat je je shhirtje niet hebt ontvangen.

en dan om de 2 dagen een mail blijven sturen tot je het beu bent.

kan je geen telefoonnummer achterhalen?Nee, heb helaas geen telefoonnummer. Ja, ik denk dat ik ook gewoon blijf mailen, wel vervelend zeg. Als je dit, zoals mij, nu twee keer achter elkaar hebt, gaat de lol er wel een beetje vanaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 02 maart 2015 @ 12:08:

[...]Heb zelf trouwens ook vaak genoeg op een openbare plek afgesproken omdat de verkoper dat wilde. Ben daarbij nog nooit opgelicht. Als verkoper niet op zou komen dagen was ik hoogstens wat tijd kwijt. Het hoeft dus niet gelijk een oplichter te zijn.

Of je woont, net als ik, in zo'n leuke wijk met allerlei binnenhofjes en verborgen streegjes. Zelfs mensen uit mijn stad hebben moeite om het juiste adres te vinden, laat staan mensen die hier niet vandaan komen. Dan is het voor beide partijen handiger om bijv. bij het dichtstbijzijnde station af te spreken, waar men ook kan parkeren..



Zelf heb ik geen auto en ben dus afhankelijk van de fiets of het OV. Als ik zie, op Google maps, dat de verkoper ergens woont wat slecht bereikbaar is met het OV, vraag ik ook wel eens of de verkoper het goed vindt om op een goed bereikbaar punt af te spreken. Eigenlijk nog nooit een nee te horen gekregen..
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen in deze situatie:

Ik ben de enige particulier die een aantal specifieke hobbyspullen aanbied op MP. Ik hoef er niet veel voor te hebben en de webwinkel die het ook aanbied vraagt de driedubbele prijs, voor dezelfde artikelen.



Nu had ik dus een geïnteresseerde, die bijna alles wilde overkopen. De koper kwam met een bod (incl. verzendkosten) waarmee ik akkoord ben gegaan. Gisteren nog een mail gestuurd met de lijst die ze wilde hebben...alles prima, ze heeft het geld gelijk overgemaakt. Ik heb de spullen ingepakt en klaar gemaakt voor verzending. Vanochtend haar nog een mail gestuurd dat haar artikelen op de post zijn gegaan.



Krijg ik gelijk een mail terug van: ik wil eigenlijk ook nog dat en dat erbij hebben...Dat wil ik er ook extra (lees:gratis) bij. Haar uitgelegd dat haar envelop al op de post is, maar dat ik wel een nieuwe envelop wil maken, maar dan wil ik ook daar iets voor terug hebben. Zij vindt van niet, want ze had al eerder aangegeven dat ze het wilde hebben. Nogmaals de lijst doorgestuurd, waarop de extra dingen niet op stonden en dat ze akkoord is gegaan met deze lijst.



Nu heb ik dus een hele discussie met haar, waar ik helemaal geen zin in heb. Het gaat mij niet om het geld, maar de toon waarop ze communiceert. Kijk, ik had het geen probleem gevonden als ze kwam met: "Goh, ik had eigenlijk ook graag dit en dat erbij willen, hebben..Kan dat? Dan maak ik wel wat extra's over o.i.d." Maar deze vrouw wil dus dat ik het maar gratis ga versturen, want had ik het er maar bij moeten doen. Dat het mijn fout is en blabla...

Zucht...ik ben echt zo klaar met dit soort MP vrekken...
@london_calling, het pakket met wat is afgesproken, is onderweg, punt, klaar.

Stuur nog één laatste mail dat je het geen prettige omgang meer met haar vindt en dat je verder geen contact meer wenst en dan ook niet meer op haar reageren.
Alle reacties Link kopieren
o wat een herkenbaarheid hierzo

Idd de zielige verhalen zijn herkenbaar. "Ik heb helaas niet meer geld", "ik heb zojuist een aanslag van de belastingdienst ontvangen". Of dat hele populaire "wat denk je ervan als ik jou nou EUR 50,00 geef dan kom ik het morgen ophalen" en dan de mail om 12 uur 's nachts sturen



Ik bel nu wel de kringloopwinkel, die komen het gratis ophalen.
Alle reacties Link kopieren
De afgesproken artikelen zijn op de post.

Klaar. Jad ze maar eerder moeten komen.

En aan gratis comanderen doen al zekers niet.



Zou dr zeggen dat ze helaas te laat os, dat alles al op de post is. Ze kan de andere spullen, tegen betaling, wel krijgen maar kost het extra verzendkosten.



En als het daar niet mee eens is heeft ze pech. Had ze toen jij de lijst voor verzending stuurde dit maar aan moeten geven.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven