Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag 2

30-12-2014 20:33 2041 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL: 2

Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Ach liefzoontje maat 40 is toch ook mooi? En tussen de ene maat 38 en andere zit ook veel verschil. Deze komen van miss etam en die vallen altijd wat ruimer vind ik. En stretch doet ook wonderen.

Veel plezier vanavond maar dat gaat vast goed komen als ik dat zo lees!

En of ik iets leuks ga doen dit weekend....ben bang van niet. Dochter is ziek
Ja hoor, 40 is ook prima :-)... wat vervelend voor je dochter zeg ... altijd zo sneu als kindjes ziek zijn!! hier gelukkig even een ziekvrije periode... veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
@Liefzoontje: Hopelijk heb je genoten gisterenavond! Altijd leuk om even eruit te zijn toch.



@Flower: Die anderhalve kilo heb ik er gewoon zelf aangesnoept . Heb gisteren nog een stukje kersentaart om en me voorgenomen tot het volgende weekend niet meer te snoepen. Ik kan gewoon niet zo goed maat houden.... dus dan maar even een hele stop er op.



@Verkje: Leuk al die reacties! En je bent gewoon supergoed bezig!



Ik weeg vandaag 0.6 kg minder dan gisterochtend. Da's ook weer gek, maar goed. Zo kom ik wel weer eerder onder de 70 en dat is de bedoeling. Vandaag niet zoveel plannen. Ben al druk bezig geweest met de badkamer en wc schoonmaken en heb de diepvries ontdooid. Zometeen nog even stofzuigen. Daarna de boodschappen. En ergens dit weekend naar m'n ouders en verder lekker niks, heerlijk na een drukke werkweek :-).



Eetlijstje voor vandaag:

O - yoghurt gemengd met kwark, bosvruchten, muesli

T - -

L - 3 speltboterhammen, 2x met gerookte zalm en veldsla, 1x met kaas

T - -

D - kip met pesto, cherrytomaatjes en pijnboompitten uit de oven. Daarbij spinazie en champignons.



Fijn weekend!
@ Jeetjemina : ik ga vanavond!! maar dank :-)

Ik doe met jou mee! we kunnen elkaar steunen... Ik doe een totaal verbod op snoep/ koek en andere slechte snacks tot volgende week vrijdag (vanaf morgen dan, want ga uit eten vanavond).... en dan mag ik ook even geen 1 snoepje..

Ik denk dat dat beter gaat werken voor me, heb duidelijke grenzen nodig.. en dan volgend weekend mag ik weer wat lekkkers van mezelf :-)
Ohhhh ik ga toevallig ook gerookte zalm eten vanmiddag... heeeeeeeeeeeeeeerlijk he :-)



Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 krentenbollen

T: pakje droge toastjes

L: volkoren broodje met gerookte zalm en 2 rijstwafels met 20+ kaas

T: druiven en kiwi

D: uit eten (ik probeer een mager gerecht te kiezen en niet teveel te eten en het ijsje te skippen, maar weet niet of dat laatste gaat lukken)
Veel plezier lief zoontje! Kies anders een gerecht met vis (als je dat lust). Voor vlees kip en/of en rode saus.Vraag eventueel de saus apart, dan kan je helemaal zelf bepalen hoeveel je gebruikt. Je kan ook koffie na nemen ipv ijs, dan heb je toch een dessert. Maar vergeet vooral niet dat je uit gaat voor de lol!



Wat zijn jullie allemaal al actief vanmorgen, ik lig nog steeds in bed en boek te lezen. Mijn hongerige maag begint alleen te protesteren, ik zal maar gaan ontbijten/brunchen



Fijn weekend!
Hahaha dankje caterinah.. ik weet inderdaad wat beter is om te nemen en neem sowieso een biefstukje ofzo en saus apart.. maar ik moet nog even bedenken of ik het ijsje wel WIL skippen... ik kan er tegenover zetten dat ik vanaf morgen tm vrijdag niet meer snoep...

Ben blij dat ik niks meer om alcohol geef, anders moest ik daar ook nog opletten (scheelt weer veel calorieën)
Je kan ook mijn trucje toe passen, al doe ik het niet vanuit de lijn maar omdat het gewoon teveel is voor mij. Je kiest een voorgerecht en een nagerecht. Dan weeg je tegen elkaar af welke je het lekkerst zou vinden en die kies je. Toch maar 2 gangen maar wel dat ijsje! In soep of een ander voorgerecht zitten vaak ook best veel kcal.



En anders zou ik zeggen, geniet gewoon van dat ijsje en snoep in de bioscoop niet, er is toch niemand die ziet of je dan eet of niet. Hoef jij niks uit te leggen maar heb je toch iets bespaard.



Of denk er gewoon niet aan en zeg; maandag begint mijn nieuwe week!
Alle reacties Link kopieren
@Liefzoontje: Ik ben ook dol op toetjes! En als we uit eten gaan, neem ik er altijd gewoon een, ook al wil ik nu wat afvallen. Ik neem liever een nagerecht dan een voorgerecht, maar nog liever neem ik het allebei . Je kunt ook het stokbrood en kruidenboter overslaan, scheelt ook alweer. En handig dat je alcohol makkelijk kunt laten staan, daar geef ik zelf ook niet zoveel om, dus dat kost dan geen moeite. In ieder geval wens ik je veel plezier en een smakelijke avond! Geniet ervan!
Thanks meiden voor de tips!! een voorgerecht neem ik sowieso niet, dus ik denk dat ik toch maar voor dat nagerecht ga... en inderdaad de dagen erna weer streng... moet goed komen :-)

Bedankt en voor jullie ook een heel fijn weekend met jullie mannen
Alle reacties Link kopieren
Plannen voor het avondeten zijn veranderd: we gaan lekker uit eten, onbeperkt tapaps. Dus Liefzoontje, vanaf morgen gaan we er echt streng tegenaan, goed?
Helemaal goed Jeetjemina!! dus ik zeg, geniet jij er ook gewoon lekker van vanavond! nu mag het nog... veel plezier meis.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het nog steeds goed!

Heb op de planning paar wijntjes en nog wat extra's vanavond, iets lekkers bij de koffie denk ik.



Mijn eetlijstje van vandaag is:

O: 3 crackertjes met philadelphia light en een banaan.

T: Appel en ontbijtkoek

L: 2 geroosterde volkoren boterhammen

T: -

D: Spaghetti (volkoren) met zelf gemaakt saus en magere yoghurt met vruchtencompote

T: Iets bij de koffie en stuk of 5 droge witte wijntjes
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Haai haai, zwaai, zwaai!!



Hele dag studie gehad en dus weer eens teveel koekjes gegeten *duikt weg* en als bonus hebben we gesnackt *duikt nog eens weg*

Dus het was geen veel belovende afvaldag maar wel een hele leuke, leerzame en inspirerende dag.



Ik mis nog een paar opgaven van gewicht. Morgen zal ik de nieuwe lijst plaatsen.



Truste!



O en over leuke dingen doen... hopelijk morgen met de kindjes naar jonge geitjes kijken. Zo schattig.
Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Liefzoontje en jeetjemina hebben jullie een leuke avond gehad?

Leuk mbb bij de geitjes kijken. Super schattig!

Veel plezier.



Ik zal ook weer eens een eetlijstje plaatsen.

O:havermout

T:-

L:2 volkorenboterhammen met magere filet american.

T: smoothie van banaan, kiwi en magere melk

D: witlof met aardappelen en gehaktbal

T: handje nootjes (als dat lukt. Meestal worden het 2 handjes)

Fijne zondag allemaal
Alle reacties Link kopieren
@MBB: Ah, geitjes zijn inderdaad schattig! Veel plezier.



@kevertje: Leuke avond gehad?



@Liefzoontje: Genoten gisteren? En vandaag gaan we er weer serieus tegenaan he .



@Verkje: net lijstje :-).



Mijn lijstje voor vandaag:

O - 2 volkoren beschuiten met light abrikozenjam, 1 appel

T - 1 sinaasappel

L - 3 geroosterde speltboterhammen met veldsla, 2x gerookte zalm, 1x kaas

T - -

D - kipfilet uit de oven met pesto, cherrytomaatjes, pijnboompitten. Daarbij champignons en spinazie.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina, aan je lijstje te zien maak je vandaag weer een goede start!



Verkje, jij hebt ook wel een mooi lijstje!



Ik heb het gisteravond heel leuk gehad, de 5 wijntjes zijn er 7 geworden..

Met als gevolg dat ik vanmiddag pas mijn bed uit kwam, waren ook pas 04:00 uur thuis en lekker brak was vandaag en dus ook niet veel gegeten.. Ben echt niet meer gewend om zo laat in bed te komen + zoveel te drinken.

Maar daardoor kan ik vanavond wel genieten van een patatje zonder schuldgevoel!



Mijn eetlijstje van vandaag word dus dan:

O: Appel en een banaan

T:

L: Goed gevulde groentesoep en een 1 soepstengel

T: Cracker met philadelphia light

D: Patat en paar bitterballen
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ahhh schattig die geitjes, zo`n zin in het voorjaar... kan echt niet wachten...

Euhm ja jeetjemina, we gaan ertegenaan maar ik heb vandaag toch een koekje op en een paar snoepjes..

Gisteren super leuk gehad, alleen er was geen tijd meer voor het toetje, omdat we de film moesten halen... Op zich pluspuntje dus, maar had me echt erg verheugd op het toetje..

Verder was het echt een super mooie film.. Michiel de Ruyter, echt prachtige beelden!!

Heerlijk er even eruit zijn met manlief en acht andere vrienden en vanmorgen was het stiekem best lekker om niet gelijk voor de kleine te zorgen, maar lekker tot 11 uur in bed te liggen (was uit logeren).

Jullie verder leuk gehad? hoe was het eten jeetjemina?
Mijn lijstje van vandaag:



O: optimel kwark met kellogs.

T: -

L- pistoletje met gerookte zalm

T- 1 chocoladekoekje en 6 dropjes

D: gebakken aardappel, snitzel en sla en 100 ml vanilleyoghurt
Alle reacties Link kopieren
O liefzoontje wat leuk Michiel de Ruyter. Ik mocht voor mijn werk een dagje op de set aanwezig zijn. Zo gaaf om mee te maken en natuurlijk een flink gesprek aangeknoopt met Barry Atsma in het echt is hij ook zo leuk hihi. Ondanks dit heb ik de film nog steeds niet gezien. Maar staat zeker nog op mijn programma.
Alle reacties Link kopieren
@Liefzoontje: Dan kunnen we elkaar de hand geven, want ook ik heb gesnoept vandaag: heb een mini appelflap op (vriend had ze gebakken). Blij om te lezen dat je zo'n leuke avond hebt gehad! Heb dan zelf wel geen kinderen, maar kan me zo voorstellen dat het ook wel eens lekker is om alleen met je man (en vrienden) op pad te zijn en lekker uit te kunnen slapen. Wel jammer van het toetje! Die vind ik ook altijd het lekkerst. De tapas gisteren waren echt heerlijk. Bij dat restaurant krijg je een verrassingsmenu of je kunt van de kaart bestellen. Wij hadden het verrassingsmenu genomen en dat was super. Vlees, vis en vegetarisch afgewisseld met elkaar. En ik gaf jou gisteren de tip het stokbrood over te slaan, maar zelf heb ik het wel gegeten . Was leuk. Vriend en ik gaan vrij regelmatig uit eten. De komende maand staan er nog twee etentjes gepland :-).



@kevertje: Klinkt als een gezellige avond. En die patat en bitterballen horen er een beetje bij dan toch. Hoe oud ben je kevertje? Ik ga al richting 30 en moet eerlijk bekennen ook niet meer gewend te zijn aan laat opblijven in combinatie met drinken. "Vroeger", toen ik begin 20 was nog wel, nu niet meer. Moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit drink. Heel soms een wijntje op een feestje.



Ik heb nagedacht over mijn streefgewicht van 65 kilo. Dat wil ik nog steeds graag bereiken. En ik zou graag uiterlijk 1 juli op dat gewicht zijn. Dat is ongeveer 6 kilo afvallen in 4 maanden. Moet te doen zijn. Op welke termijn willen jullie graag je streefgewicht bereikt hebben?
Alle reacties Link kopieren
En hoera voor het vivaforum: ik zie voor het eerst in weken weer eens avatars!

En ook de smileys doen het, jeeeeej.
dubbel bericht
Hahah misschien kunnen we toch beter afspreken dat we het snoepen beperken... dus genieten van 1 mini appelflapje of een koekje en niet doorslaan en gelijk een heel pak koekjes op eten etc... Fijn dat het zo leuk was zeg gisteren en dat je lekker hebt gegeten..

Ik heb een tomatensoep op en een biefstukje met paar frietjes...

Ben niet zo handig geweest, want heb nieuwe broeken gekocht maar ik zit echt tussen maat 38 en 40 in. nou heb ik een paar nieuwe broeken gekocht (maat 40) en blijken ze toch aan de wijde kant te zijn na het dragen (stretch).. ik vind het zo zonde steeds nieuwe kleren kopen (deze broeken hebben me wel 150 euro gekost) dus wil eigenlijk niet meer veel afvallen... Ik vind zo lelijk als mijn broeken steeds zo los zitten... en ik zie er met mijn bouw nu echt niet dik uit, dus heb niks te klagen.Tuurlijk klinkt 72.9 nog wel als veel, maar zo ziet het er echt niet uit.. Gelijk blijven is nu dus het doel en strakker worden... haha het veranderd steeds bij mij, maar blijf gewoon wegen en meeschrijven (in tegenstelling tot wat ik de vorige keer schreef over dat ik ging stoppen) ... Mijn spieren worden al iets strakker zie ik, door de effectieve spieroefeningen bij het kickboksen... ik ga morgen weer :-)

Ik vind het ook gewoon super fijn om mijn gezonde levenswijze voort te zetten en dan wat minder op de weegschaal te letten zeg maar...
quote:Verkje schreef op 01 maart 2015 @ 19:23:

O liefzoontje wat leuk Michiel de Ruyter. Ik mocht voor mijn werk een dagje op de set aanwezig zijn. Zo gaaf om mee te maken en natuurlijk een flink gesprek aangeknoopt met Barry Atsma in het echt is hij ook zo leuk hihi. Ondanks dit heb ik de film nog steeds niet gezien. Maar staat zeker nog op mijn programma.Hey wat leuk... Ja echt leuke vent lijkt me!! Een vriendin van mij heeft ook meegedaan als figurant.. ze hebben namelijk stukken hier in de buurt opgenomen.. Ik raad je aan de film echt te gaan bekijken en dan in de bios, extra mooi met die actiebeelden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven