Gezondheid alle pijlers

oude steenpuist blijft open!

28-02-2015 21:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ten eerste mijn excuses dat ik jullie hier mee lastig val maar ben toch benieuwd naar de reacties.



Ik had vroeger een steenpuist op mijn been die mijn huisarts destijds heeft open gesneden zodat het vocht/pus eruit kon gaan. Daarna heb ik 3 gaten overgehouden. Tot de dag van vandaag komt er nog steeds pus uit die gaatjes en zijn er soms momenten dat het ook rood word en pijnlijk (ontsteking?).



Nu is mijn vraag; is het wel gezond dat die wond nog zo actief is? Voor de duidelijkheid de huisarts heeft hem ongeveer 13(!) jaar geleden open gesneden dus het is echt een oude (open) wond.
Alle reacties Link kopieren
heeft de dokter het na die tijd alweer gezien?

wat was zijn antwoord?
Alle reacties Link kopieren
En in 13 jaar is het nooit in je op gekomen om nog eens naar de dokter te gaan?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Foto!
Alle reacties Link kopieren
In plaats van ons nu dit gore verhaal te vertellen, had je beter 12,5 jaar geleden even terug kunnen gaan naar je huisarts. Want natuurlijk is dit niet goed!

Maar goed, het is vast nog niet te laat om maandagochtend even langs het spreekuur te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom loop je hier zo lang mee rond joh? Heb je nooit eerder het idee gehad: 'dit is niet normaal?' Want dat is het namelijk, na die 13,5 jaar... Niet normaal. Maandag naar je huisarts dus.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ehhhh.. Gaten?? Zou snel je dokter bellen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Filmpje!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet normaal. Het kan zijn dat de huid zo is genezen dat er een plooi is ontstaan waar bacterien makkelijk groeien. Terug naar de dokter dus. Pus is niks anders dan dode witte bloedcellen. Je lichaam moet nu dus steeds vechten tegen die ontsteking en dat kost energie die je beter voor andere dingen kunt gebruiken.



Zit je er veel aan met je handen? Niet doen want zo voeg je bacterien toe. Goed schoonhouden met zeep en water en eventueel zinkzalf erop met een gaasje. Als dat allemaal niet helpt, heb je toch een arts nodig. Dertien jaar is veel te lang om door te lopen met zoiets. Heb je angst voor artsen?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Sluit me aan bij voorgaande reacties. Dit is niet normaal! In plaats van het viva forum te raadplegen zou ik iemand die er voor gestudeerd heeft eens er in het echt naar laten kijken. Waarom loop je hier al zo lang mee joh?
En plaats alsjeblieft geen foto
Naar je huisarts gaan is een raar idee zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ben nooit terug geweest omdat ik toen jong was en dacht het zal wel normaal zijn. Inmiddels woon ik in een andere woonplaats dus mijn huidige huisarts weet hier niks van. Zal maandag ochtend gelijk contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 01 maart 2015 @ 00:11:

En plaats alsjeblieft geen fotohaha.. was ook zeker niet van plan een foto te sturen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 28 februari 2015 @ 22:32:

Heb je angst voor artsen?Normaal gesproken heb ik geen angst voor artsen, heb ze ook niet vaak nodig. Maar heb me wel afgevraagd wat er mee zou gebeuren als ik zou gaan (open snijden etc.) Dus misschien heeft angst me ook stiekem een beetje tegen gehouden.
Alle reacties Link kopieren
13 jaar. Ik zou hier nog geen 13 dagen mee blijven lopen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook niet dol op, naar de dokter gaan. Ik ga altijd alleen als het echt moet en met frisse tegenzin, haha.



Wat ik doe bij een arts als ik onderzocht moet worden, is veel vragen stellen. Dat mag misschien kinderlijk overkomen, voor artsen is alles routine en ze vergeten nog wel eens iets uit te leggen. Ik vraag wel vaker, wat gaat u doen of wat moet ik nu doen. Gaat dat zeer doen? Of, wat is dat, bij instrumentaria. Volgens mij is het namelijk zo dat mensen denken, het is een arts dus die weet wel wat hij/zij doet. Dat kan maar ik weet het niet. Dus vraag ik het gewoon als een vraag bij me opkomt.



Ik weet wel dat als ze erin moeten snijden, dat je dan waarschijnlijk wordt doorverwezen en ze verdoven alles goed natuurlijk. Maar misschien krijg je ook wel een antibiotica kuur. Angst voor de dokter is volgens een best veel voorkomende angst dus heel begrijpelijk. Of gewoon tegenzin en weerstand ipv angst. Ik neem aan dat het tussendoor ook wel eens hersteld is en dat het dan weer terugkwam.



Ik heb bv 1 teennagel die steeds ingroeit. Er is een keer een bloempot op gevallen en sindsdien groeit ie scheef. En elke keer denk ik, zo, nu is ie weer recht en zal niet meer ingroeien. En dan toch groeit ie weer in. Omdat het er maar 1 is, heb ik niet zo'n zin om dat te laten behandelen. Dat is gewoon een operatie. Maar ja, hoe lang blijf je zelf klungelen? En het kan een lelijke ontsteking veroorzaken, al hou ik mijn nagels kort. Klein venijn, veel gedoe. Ik zal ook een keer moeten waarschijnlijk maar ik stel het ook uit. Ontstekingen laat ik wel behandelen, die kunnen uit de hand lopen met ziekenhuisopnames aan toe. En ze kosten energie. Maar ik kan me voorstellen dat je het niet zo alarmerend vind. Ik heb die scheve nagel nu ook al een jaar of twee. Volgens mij kan ie nog best recht groeien, zei ze koppig, haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gladoortje; jij beschrijft precies een beetje zoals het is. Het is inderdaad ook heel vaak gewoon genezen, vaker dan dat het onrustig is en vandaar dat je gaat denken dat de dokter niet echt nodig is. Maar zodra het dan weer een keer onrustig is dan ga je toch weer twijfelen.



Ik zal morgen ochtend bellen en kijken wat er gaat gebeuren, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Het goede nieuws is dat je er niet dood aan bent gegaan en dat je ook nog steeds je been hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
volgens mij heb jij een fistel



http://www.huidziekten.nl ... fistels-onder-de-huid.htm



naar de huisarts dus.
quote:kaylih schreef op 01 maart 2015 @ 01:52:

[...]





haha.. was ook zeker niet van plan een foto te sturen hoor.



Even naar de dokter meid, liever even die moeite nemen dan je voor je kop slaan als het ernstiger word en er veel meer aan gedaan moet worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 01 maart 2015 @ 08:42:

volgens mij heb jij een fistel



http://www.huidziekten.nl ... fistels-onder-de-huid.htm



naar de huisarts dus.



ik heb vol verbazing jou link gelezen over fistels. Volgens mij is dit precies waar ik last van heb. Het klinkt in ieder geval heel herkenbaar. De behandeling die er wordt omschreven schrikt mij wel heel erg af, operatie, hechtingen etc, ik moet er niet aan denken. Maar dat artikel heeft me wel overtuigd om toch morgen even langs de huisarts te gaan.



oja, en de foto's die je daar ziet.. zo (vies!) ziet het er bij mij gelukkig totaal niet uit.. haha..
Alle reacties Link kopieren
Bij hidradenitis suppurativa kunnen er veel van dit soort fistels aanwezig zijn. Soms zit er een heel gangenstelsel onder de huid, vergelijkbaar met metro stations en metrobuizen. Of mollengangen en molshopen.



Waarom lees ik die link ook?
quote:kattenenrozen schreef op 01 maart 2015 @ 11:53:

Bij hidradenitis suppurativa kunnen er veel van dit soort fistels aanwezig zijn. Soms zit er een heel gangenstelsel onder de huid, vergelijkbaar met metro stations en metrobuizen. Of mollengangen en molshopen.



Waarom lees ik die link ook?



heel goed van je.... je hebt je algemene kennis weer geupgraded vandaag . kan niet iedereen zeggen toch?





het is weer een mooie dag.
quote:kaylih schreef op 01 maart 2015 @ 10:20:

[...]





ik heb vol verbazing jou link gelezen over fistels. Volgens mij is dit precies waar ik last van heb. Het klinkt in ieder geval heel herkenbaar. De behandeling die er wordt omschreven schrikt mij wel heel erg af, operatie, hechtingen etc, ik moet er niet aan denken. Maar dat artikel heeft me wel overtuigd om toch morgen even langs de huisarts te gaan.



oja, en de foto's die je daar ziet.. zo (vies!) ziet het er bij mij gelukkig totaal niet uit.. haha..



nou, blij dat je er wat aan hebt.



mijn overleden partner had er ook last van, vandaar dat er bij mij een belletje ging rinkelen toen ik las dat je er al 13 jaar last van had. bij hem begon het ooit ook als steenpuist.

hij is op de kleine OK geweest om de boel te laten verwijderen. al met al heeft hij er ongeveer een maand over gedaan om te helen, maar toen was hij er wel vanaf na jaren gesodemieter met die puist.



hopelijk ben je er snel vanaf. beterschap alvast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven