Nu wil hij opeens wel een vader zijn

27-02-2015 23:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een account aangemaakt omdat ik graag advies wil hebben. De situatie is nogal ingewikkeld. Ik ben 4 maanden geleden bevallen. De vader ken ik al een jaar of 8. Hebben af en aan iets met elkaar gehad. De laatste twee jaar leek het op een relatie, al zien we elkaar weinig. Ik ben op mezelf en nogal ingewikkeld dus vond het wel prettig. Hij ook.



Toen raakte ik zwanger. Hij was in het begin heel blij en ik wou eigenlijk meteen een abortus, ik twijfelde toen al langere tijd over de relatie, en stabiel ben ik ook niet helemaal, zit in therapie en dergelijke. Vriend was toen enthousiast, zei er voor me te zijn, overal bij te willen helpen, hij wou zelfs samenwonen, wat ik dan weer niet wou. Dus ik ging weer nadenken en koos ervoor toch te houden. Toen ik drie maanden was veranderde vriend opeens, had nergens begrip voor. Mocht hem alleen bellen als ik vrolijk was, als ik een keer klaagde had hij geen zin en hing hij op. Als ik aankaarte wat mis was in de relatie hing hij weer op. Is nooit meegeweest naar een echo. Heeft niks gekocht voor ons kind en belde een keer in de maand. Is sinds ik drie maanden zwanger ben 2 keer langsgekomen. Wou ook niet bij de bevalling zijn want eng en in zijn land is dat niet normaal.



Nu ben ik helemaal klaar met hem, hij heeft me zoveel verdriet gekocht, heb me de afgelopen maanden alleen zitten huilen en raakte in een depressie door hem. Nu ben ik 4 maanden geleden bevallen, heb hem niks laten weten, was woedend. Hij kon ook niet weten dat ik ben bevallen, hij woont andere stad en hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Na 2 weken is hij er achter gekomen en toen begon het dagelijks bellen en zelfs aan mijn deur staan. Heb toen gedaan alsof ik niet thuis was en niet open doen. Opeens hoor ik dagelijks van hem en emails dat hij er voor het kind wil zijn en nu opeens wel een relatie wil. IK heb zoiets van flikker op, laat me met rust, ik ben woedend en heb hem niet vergeven. Is dit verkeerd van mij. Als kind ouder is mag hij natuurlijk weten wie zijn vader is en eventueel op bezoek maar nu echt liever niet! Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem? Graag advies!
quote:elein schreef op 28 februari 2015 @ 07:49:

Wat tekenis zegt. Voor nu hoef je helemaal niks volgens mij. Wen eerst maar eens aan die baby en je hele nieuwe situatie, en probeer dan eens of hij af en toe een uurtje langs kan komen.



Het valt me wel op dat in het andere topic de man (terecht wel) wordt verteld dat hij een klootzak is, het gewoon verpest heeft en dat zijn ex gek zou zijn als ze hem weer binnen zou laten, en als een vrouw de andere kant van het topic opent moet ze haar eigen woede inslikken en met hem gaan praten.

Die man wil alleen maar ineens vader spelen, omdat hij een andere man in het leven van zijn ex en kind zag. Was die er niet, dan had hij die behoefte niet gehad.

Deze man wil gewoon zijn kind zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 28 februari 2015 @ 08:15:



Waar jij en de vader recht op hebben, zal me worst wezen. Dat gezanik. Je baby heeft recht op omgang met zijn vader. Je baby heeft recht op een family life, voor zover mogelijk, en zelfs jij als moeder mag daar niet tussen komen. Wat je nu wel doet
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 28 februari 2015 @ 16:08:

Labzwans? Is dat een genetisch gemodificeerde piemol?Oh wauw, ik heb hier serieus +5 minuten om in een deuk gelegen
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 28 februari 2015 @ 16:08:

Labzwans? Is dat een genetisch gemodificeerde piemol?Ah, daar komt dat Monsanto zaad vandaan
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Arm arm arm kind
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik zou beginnen met hem zijn kind te laten zien op een neutrale plaats.

In een café, in een park, ... waar dan ook, maar niet bij jouw thuis of bij hem.

Als dat goed gaat, zou ik contact op gaan bouwen, maar voorlopig wel waar jij bij bent.



Als hij zo nodig erkenning wil krijgen en dus ook officieel bezoekrecht ... dat hij dan voorlopig maar naar de rechtbank trekt daarvoor.

Laat hem eerst maar bewijzen dat hij afspraken kan nakomen voor je hem zomaar het kind laat erkennen (met alle gevolgen - bezoekrecht, weekends, misschien later co-ouderschap, ...).



Uiteindelijk heeft hij je maanden in de steek gelaten en nu zou hij ineens wel terug alle contact willen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven