Ook nog wakker? Klets hier mee in Cafe WAKKER

01-02-2015 02:43 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook nog wakker of weer wakker en niet in slaap kunnen komen?

Wat het ook is, kom gezellig kletsen hier in Cafe WAKKER.







Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weertje inderdaad!

Had nog een berg pruimen in de diepvries zitten dus heb een pruimentaart gemaakt

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... uimengebak



Ik doe dit soort eigenlijk nooit en vroeg me af (en hier komt een vraag voor onze bak-koniging MV) wanneer je het gebak het beste uit de vorm kan halen? Direct of pas als het helemaal is afgekoeld?



Ik heb een minuut of 15 gewacht denk ik, en toen kreeg ik het niet uit de vorm....

Toen het uiteindelijk wel lukte bleek het een redelijke plumpudding dus ik vroeg me af hoe ik dat in de toekomst kan voorkomen.



Verder vandaag Pinkpop kaartjes gescoord!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
He Ingelke, zeker als het helemaal afgekoeld is in de koelkast.



De taart die je hieronder ziet heb ik het mij makkelijk gemaakt, misschien een tip voor een andere keer.



De vorm met vloeibare boter invetten, ervoor even de bodemvorm omtrekken bij een bakpapiertje. Idem voor de zijkant.



Dus onderkant en zijkant invetten met vloeibare boter en dan eerst de onderkant erop plakken en dan de zijkant tegen de boter aan.



Nadat het in de oven is geweest kan je het papier heel voorzichtig van de taart afhalen.



dat is m.i. de makkelijkste manier.



als ik je meer kan helpen dan roep je maar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goedenavond zuipschuiten. Ik heb toch maar even mijn afspraak met oudste verzet. Mijn hernia speelt me teveel parten.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 28 februari 2015 @ 19:13:

Goedenavond zuipschuiten. Ik heb toch maar even mijn afspraak met oudste verzet. Mijn hernia speelt me teveel parten.He wat balen zeg. Alleen je rug of zag je er ook teveel tegenop?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ingelke, was de pruimentaart lekker trouwens? En leuk Pinkpop!! Goed programma ook!

Prada, en hem nou jou toe laten komen, is dat een optie?

Myv, het zijn VPRO-gidsen die ik niet weg kan gooien. Maar dat loopt zo op. Opruimen kost veel tijd want ik blader ze dan toch weer door. Heb bijna de hele dag erin zitten lezen, heerlijk. Ook nog even met man (jawel...en dat is een unicum) de stad ingegaan (eigenlijk alleen Hema, Action en visstal).

Nog ff afwassen zo en daarna mag ik van mezelf een tinto.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Mo als je zo nog even komt. Ik zet alvast een wijntje voor je klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren


Nog bedankt voor de tips Mv.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneRoos74 schreef op 28 februari 2015 @ 22:33:



Nog bedankt voor de tips Mv.Graag gedaan meis. Hoe is het met je moeder? Heb jij nu weekend?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Met mijn moeder gaat het de goede kant op.



Ik heb een heel weekend vrij. Best uniek tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnneRoos74 schreef op 28 februari 2015 @ 22:40:

Met mijn moeder gaat het de goede kant op.



Ik heb een heel weekend vrij. Best uniek tegenwoordig.



Oh zeker uniek, lekker ook zeg.



Nu nog even duimen dat het morgen net zo lekker en warm weer is als vandaag he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Lekker Anne. Flink van genieten.

Zo, klaar met de hh-taken voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier...tis dat mijn vino klaar stond....
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 28 februari 2015 @ 23:27:

Gezellig hier...tis dat mijn vino klaar stond....Lauwe wijn...... En niks erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ja moest even nog de hapjes halen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er klaar voor, kom maar op met die hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel trek hebben in lekkere bruschetta's, liefst met zalm en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:MocyMoos schreef op 28 februari 2015 @ 23:47:

Ik zou wel trek hebben in lekkere bruschetta's, liefst met zalm en zo.



Alsjeblieft



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zier er weer lekker uit Myv, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Wordt het morgen weer zo`n mooi weer als vandaag?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hoop ik wel al waaide het hier wel heel erg hard. Ik zoek t ff op.
Alle reacties Link kopieren
Zondag is het onstuimig weer. Wolkenvelden trekken in rap tempo over het land en vooral in het binnenland komen ook buien voor. Af en toe schijnt de zon en met 9-11 graden is het vrij zacht. Tegen de avond neemt de kans op regen vanuit het westen toe.



Getsie!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh klinkt niet echt lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was een zonnige dag maar wel met een harde koude wind. Het is maart, we gaan de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
We mogen niet mopperen (doen we natuurlijk wel), maar als je het met paar jaar geleden vergelijkt. Een paar van die koude en onhandige winters achter elkaar. Wekenlang dikke laag sneeuw, glad, koud etc.
Alle reacties Link kopieren
Qua temperatuur vind ik het echt warm. Hoop dat het morgen iig droog is. Ga ik een keer in een eeuw wandelen, dan wandel ik wel graag droog
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven