Onzekerheden na ziekte

28-02-2015 23:04 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel verklapt het al, ik ben vroeger ernstig ziek geweest en ik merk dat dit nog steeds een impact heeft op hoe ik mij nu voel.

Toen ik veertien was heb ik meningitis gekregen, met ernstige complicaties. Hierdoor ben ik halfzijdig verlamd en heb ik moeite met spreken. Ik kan soms niet komen op bepaalde woorden en bovendien stotter ik. Dit wordt erger als ik nerveus ben. Toen ik terug naar school kon na lang ziek te zijn geweest, moest ik naar een lagere klas omwille van de achterstand die ik heb opgelopen. Ik ben daar niet echt goed ontvangen en werd best hard gepest. Zo gingen ze als ik bij een groepje mensen ging staan altijd weer wat verder gaan staan, zodat ik mankend achterliep. Ze herhaalden alle foute zinnen die ik zei. Ze gooiden met stenen of sloegen met stokken als ik niet snel genoeg wegliep... Mijn zelfvertrouwen heeft eigenlijk wel een hele klap gekregen toen. Het heeft best wel een impact gehad en ik merk dat ik nog steeds moeite heb om mijn nieuwe lijf te aanvaarden.



Mijn vriend heeft van vrienden een gratis uitje naar de wellness gekregen en zou nu graag met mij gaan. Het idee om helemaal bloot te gaan voor vreemden en mijn lichaam, die ik zo graag verstop, te tonen vind ik best beangstigend. Ik wil mijn vriend niet teleurstellen want hij kijkt hier best naar uit.



Ik vind het eigenlijk altijd eng om in een grote groep nieuwe mensen te komen, ook bv in de kroeg. Ik heb best al wat vervelende opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen zoals 'achterlijke mongool'. Ik wil echter niet dat mijn onzekerheden mij belemmeren om nog leuke dingen te doen.

Herkent iemand zich hierin? Weet iemand tips over hoe ik met mijn onzekerheid kan omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je, wat er allemaal gebeurt is. Heb je ooit wel begeleiding gehad om het te verwerken? Ben je al eens bij een psycholoog geweest? Het is zo jammer dat dit nog steeds zoveel impact heeft, terwijl er misschien nog iets te verbeteren valt op het gebied 'omgaan met.'



Sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je dat allemaal hebt moeten meemaken. Zelfde vraag als Georgette, heb je hulp om dit te verwerken?



Heel veel sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend hoor. Bedenk maar dat iemand die pest, het nodig heeft om iemand te vernederen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
wat rot en naar dat jij je zo onzeker voelt en dat mensen zo naar kunnen doen.
ik vind het eigenlijk wel heel goed van je vriend dat hij wil dat je meegaat naar de wellness.



is voor mij een teken dat hij je accepteert zoals je bent. en gelijk heeft hij. maar nu jij nog.

ik snap heel goed waarom je denkt zoals je denkt. mensen kunnen vreselijk zijn tegenover elkaar.



maar onthoud dit goed. Jij bent jij en wie is een ander? Iedereen heeft fouten en imperfecties.

je hebt een nare ziekte gehad, je bent er niet aan onder door gegaan en dus ben je een Survivor.

het zegt heel veel over je mentale kracht en iets zegt me dat je daar opnieuw uit moet gaan putten om om te gaan met nare zaken die nu op je pad komen.,



heel veel succes..
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk dat er mensen zijn die zo zijn! En wat naar voor je dat je zo ziek bent geweest en daar nog steeds de gevolgen van heb. Idd: heb je hulp? Of miss is het goed omdat te zoeken zodat je er mee leert omgaan! En je veiliger en sterker voelt in dit soort situaties ,
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb/had ongeveer hetzelfde als jij. Geboren met een afwijking waar ik superveel aan geopereerd ben in mijn jeugd en veel buiten de boot gevallen/gepest. Ik merkte een aantal jaar geleden dat ik heel onzeker was en me heel druk kon maken om het ontmoeten van nieuwe mensen p, of om me in een groep te begeven. Ik ben toen aan hypnotherapie begonnen en dat heeft me echt geholpen! Al dat geklets bij de psycholoog is niks voor mij. Door gebeurtenissen in de laatste 1,5 jaar merk ik dat het weer erg terugkomt en nu ga ik volgende week weer heen. Het is echt een snelle en fijne methode en je hoeft er zelf vrij weinig voor te doen. In mijn dagelijks leven probeer ik mezelf wel constant uit te dagen om dingen te doen die ik eng vind (iemand aanspreken, iets vragen) en niemand zegt ooit iets aan mij te merken, ik schijn juist over te komen als heel spontaan. Dit helpt mij heel erg want elke keer als ik mezelf een beetje uitdaag en ik merk dat het goed gaat is dat juist weer meer motivatie om de volgende keer wéér op iemand af te stappen. Ik zou dus vooral naar de sauna gaan, of anders afspreken dat je op badkleding dag gaat, zodat je eerst wat kunt wennen? De sauna heeft bijna iedereen trouwens wel last van de eerste keer hoor, het is ook supereng! Maar het is wel heel lekker en als je door de eerste ongemakkelijkheid heen bent dan merk je er niks meer van..
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 28 februari 2015 @ 23:17:

Vervelend hoor. Bedenk maar dat iemand die pest, het nodig heeft om iemand te vernederen.En dat helpt? Je dit te bedenken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle bemoedigende woorden!

Ik heb hulp voor het leren spreken, maar verder heb ik eigenlijk weinig professionele begeleiding. Ik vind het moeilijk om zo'n dingen met 'vreemden' te bespreken.
Iemand wordt vanzelf minder vreemd als je er een paar keer bent geweest

Ik denk dat het je onwijs kan helpen.
Ik denk dat het toch heel zinvol is om professionele hulp in te schakelen om je zelfbeeld hiermee positiever te maken. De gesprekken bouwen op, je gaat echt niet de eerste keer je diepste gedachtes op tafel gooien. Overweeg het zeker, ik ben vroeger ook gepest, nog wat andere factoren die niet echt aan mijn zelfbeeld hebben bijgedragen en ik ervaar de psycholoog als een hele goede hulp om er sterker uit te komen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met het nut van hulp zoeken, dat kan alleen maar helpen en is ook goed voor jezelf zorgen. Qua wellness, daar zou je in mijn ervaring niet bang hoeven ziijn voor kansloze kroegopmerkingen, mensen zijn daar allemaal naakt en kwetsbaarder. Succes en zorg goed voor jezelf!
Go green, fuck a vegetarian
Oh wat erg wat jou overkomen is! Omgelooflijk dat er zulke nare mensen bestaan. Ik sluit me aan bij de tip om hulp te zoeken. Je zelfbeeld en je zelfvertrouwen heeft een knauw gehad, daar kun je aan werken. Geef dat jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat mijn onzekerheden ook doorspelen in mijn relatie.

Mijn vriend is enorm sportief en heeft erg veel vrienden. Hij is de meest optimistische persoon die ik ken en hij maakt altijd wilde plannen met mij over verre en actieve reizen. Ik heb soms het gevoel dat ik hem hierin belemmer. Soms als ik naast hem sta of naast hem wakker word, begrijp ik oprecht niet waarom hij ooit voor mij gekozen heeft. Ik zou graag van het gevoel afraken dat ik eigenlijk te min ben voor hem.
Het is klote da je zo ben gepest maar wat heb jij een mazzel met een vriend die jou ziet en niet je handicap en graag een verwen dag met je wil doen in de sauna. Misschien is het handig om te beseffen dat 99% van de mensen die de eerste keer naar de sauna gaan het dood eng vinden. Maar wat heerlijk is aan een sauna dat iedereen zich bloot geeft ondanks de onvrede die ze met hun lichaam hebben. Dat komt om dat het in een sauna juist kan, niemand oordeelt je daar op je lichaam want je bent daar om je lichaam en je geest te verwennen met rust en warmte. Dikke buiken, hangborsten, littekens, alles wat we normaal verhullen met kleding of push up beha's is daar eindelijk een keer niet nodig.



In een sauna zal je hooguit bewondering oogsten omdat je je door je handicap niet laat weerhouden om te genieten. Daarnaast draag je ook nog een enorme badjas en heb je mega handdoeken die je om kan slaan in de sauna's.



Dit zou wel eens een belangrijke stap voor je kunnen zijn om je niet langer te schamen voor je lichaam. Het is wat het is en je zal je leven er mee moeten doen. Je hebt meningitis verslagen en nu is het tijd voor je om daar trots op te zijn en je niet langer te schamen.



Kleingeestige mensen bestaan nu eenmaal, die haten homo's, zwarten, gehandicapten, stotteraars of wat dan ook. Laat je niet intimideren door dat soort mensen, ze zijn helaas luid maar wel in de minderheid. Je bent een overlever en wees daar trots op.
Echt voor jou!



Je bent veel en veel meer dan de schade die de ziekte na heeft gelaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch echt niet naakt gaan hoor, schaamte voor je naakte lichaam hoor je te hebben bij vreemden en hoef je je echt niet over heen te gaan zetten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er niemand in de sauna jou zal uitschelden of na zal praten. Het is heel ander publiek dan in jouw jeugd of aangeschoten/dronken in de kroeg.

Wat Waterplant ook al zegt: er loopt van alles rond in de sauna.



Je gaat met je vriend, je hoeft verder met niemand te praten als je dat niet wilt, in de sauna moet je sowieso stil zijn.

Probeer het gewoon een keer. En spreek af dat als he het toch helemaal niks vindt, jullie gewoon naar huis gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je dat je zo gepest bent. Ik hoop dat je toekomst er beter uit gaat zien met een lieve vriend die van je houdt en waar je zielsgelukkig mee wordt. Dat gun ik je echt.
Wat een nare periode heb je moeten doorstaan. Ik zou ook hulp zoeken. En wat betreft de sauna, daar krijg je mij ook niet naartoe. Ik voel mij gewoon niet op mijn gemak als ik naakt ben met allemaal vreemde mensen. Dat is op zich niet heel gek. Wel moet je hulp zoeken voor het gevoel dat je te min bent. Dat is echt niet zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 01 maart 2015 @ 08:17:

Wat vreselijk voor je dat je zo gepest bent. Ik hoop dat je toekomst er beter uit gaat zien met een lieve vriend die van je houdt en waar je zielsgelukkig mee wordt. Dat gun ik je echt.Die heeft ze al, als ik het zo lees!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ga op een badpakken dag heen, neem je badjas mee en een pareo. In de sauna komen allerlei soorten mensen Thermea 2000 heeft bijv zelfs een therapiebad voor mensen met een beperking.



Je bent vast snel gewend. Voor de eerste x is een badpakken dag een goede optie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ja die heeft ze al en ik wens voor altijd



Overigens TO, ik durf ook geen sauna in en ben daar ook nog nooit geweest.

Ik denk dat ieder mens zijn onzekerheden wel heeft. Geen 1 lichaam is perfect.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tutitu schreef op 01 maart 2015 @ 08:17:

Ik zou toch echt niet naakt gaan hoor, schaamte voor je naakte lichaam hoor je te hebben bij vreemden en hoef je je echt niet over heen te gaan zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven