De verloving van een vriend

28-02-2015 19:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een behoorlijke tijd bevriend met een man die enkele jaren geleden naar Canada is geemigreerd. Ons contact is er niet minder op geworden, we spreken elkaar nog behoorlijk vaak via Skype en Facebook. Gisteren vermelde hij opeens dat hij verloofd was met de moeder van zijn 8-jarige dochter. Hoewel ik hem gefeliciteerd heb, voel ik mij hier toch wel dubbel bij.



Hij is maar kort echt samen geweest met de moeder van zijn kind en de relatie is vlak na haar geboorte verbroken. Hij is toen naar een andere stad verhuisd en heeft meerdere relaties gehad, zij besefte dat ze toch meer op vrouwen viel en vervolgde haar liefdesleven als lesbienne. Het afgelopen jaar is hij weer terug verhuisd om zijn dochter vaker te zien en al gauw gingen ze (heel zakelijk) in overleg met elkaar of het toch niet beter was om weer samen te gaan wonen. Ze woonde toentertijd namelijk samen met haar moeder en verdiende niet genoeg om een eigen appartement te betalen. Nu ze weer samenwonen was het volgende stap dus een verloving. Trouwen zou haar financiele positie namelijk nog meer versterken. En dit is waar de schoen begint te wringen voor mij, want ze weigert verder wel een relatie met hem aan te gaan. Ze slapen apart en op een sporadische kus op de mond na gebeurt er verder helemaal niks op fysiek gebied. Ze zegt dat ze op dit moment niet toe is aan een fysieke relatie, en stelt op andere momenten dat ze aseksueel is. Ze heeft zelfs een keer tegen hem gezegd dat ze geen tijd heeft voor seks omdat ze alle tijd kwijt is aan het zorgen voor haar dochter (terwijl zij de zorg delen). Hoewel hij tegen mij vertelt dat ze zijn grote liefde is en hij met niemand anders zou willen trouwen, komt hij wel ongelukkig over. Laatst was ik met een nieuwe man aan het daten en toen ik dit met mijn vriend deelde vertelde hij mij dat hij ontzettend gefrustreerd was. Ik heb hem meermaals mijn zorgen verteld en hem gezegd dat hij zich af moet vragen of hij echt een relatie wil met iemand die hem nooit intimiteit zal willen. Hij blijft het echter goed praten.



Ben ik nou zo'n ontzettende bemoeial? Is het vreemd dat ik hier vooral een vrouw zie die hem financieel probeert uit te kleden maar verder niet om hem geeft? Ik weet dat ik hem toch nergens toe kan dwingen, maar ik zou graag even de mening van anderen hierover horen.
Je kan er verder niets mee. Je hebt je zorgen geuit en laat het daar bij, zijn keuze zijn leven.
Ja. Hij is een volwassen vent. Hij is er zelf bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in zo'n situatie denk ik de zorg voor m'n kind anders organiseren met de andere ouder dan ermee te trouwen. Ik snap je onrust over de situatie, maar je heb je zorgen geuit en verder kan je weinig doen.
Wat wil je nu van hem? Ja haalt er allemaal dingen bij, zoals dat hij gefrustreerd is als jij met een andere man date... Wat wil je daarmee zeggen?
Hij heeft recht op zijn eigen keuzes en beslissingen, en daar sta jij helemaal buiten. Natuurlijk kun je een keer jouw zorgen uitspreken, maar verder is het aan hem om daar wel of niets iets mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 28 februari 2015 @ 20:09:

Wat wil je nu van hem? Ja haalt er allemaal dingen bij, zoals dat hij gefrustreerd is als jij met een andere man date... Wat wil je daarmee zeggen?Nee, ik gaf aan dat ik met iemand naar bed was geweest en hij begon er over hoe gefrustreerd hijzelf was.
Nee ik vind je geen bemoeial, ik snap heel goed waar je gedachtes vandaan komen. Maar waarom wil hij in hemelsnaam met haar trouwen als zij verder geen relatie wil? Hij mag dan wel verliefd zijn, maar zij heeft toch duidelijk aangegeven dat ze verder geen relatie wil met hem? Doet hij dit alleen voor zijn dochter dan?



Ik zou trouwens wel opletten dat je niet teveel aandringt bij hem over dit onderwerp. Zo te horen wil hij niet luisteren, en pushen zorgt er vaak voor dat mensen je toch minder willen spreken etc. Ik snap dat het voor jou super frustrerend is, maar als hij zich financieel wil laten gebruiken dan laat hem lekker. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten . Steun hem waar je kan, geef eerlijk antwoord als hij jouw mening vraagt, maar niet uit jezelf gaan klagen over zijn vriendin en de regeling tussen hen. Werkt meestal niet erg bevorderend. En als je dit echt echt echt niet aan wil zien en hij blijft blind, dan is het altijd nog een idee om de vriendschap te laten verwateren. Maar dat is echt 1 van de laatste opties vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook wel dat ik hier niks aan kan doen, maar ik wilde gewoon mijn zorgen kwijt en de mening van anderen horen die zelf misschien ook kinderen hebben of in iets soortgelijks hebben gezeten. Ik vind het namelijk een bizarre situatie.
quote:manunkind schreef op 28 februari 2015 @ 20:10:

[...]



Nee, ik gaf aan dat ik met iemand naar bed was geweest en hij begon er over hoe gefrustreerd hijzelf was.



O, oké verkeerd begrepen sorry.



Je kan er inderdaad niet veel mee, ik snap dat dat lastig kan zijn: je wil het beste voor je vrienden. Maar hij moet zijn eigen keuzes maken. Heb je hem wel eens gevraagd of hij gelukkig is en hoe hij zijn leven over een jaar, vijf jaar voor zich ziet e.d.? Het enige wat je kan doen is hem misschien inzicht geven door de juiste vragen te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 28 februari 2015 @ 20:11:

Nee ik vind je geen bemoeial, ik snap heel goed waar je gedachtes vandaan komen. Maar waarom wil hij in hemelsnaam met haar trouwen als zij verder geen relatie wil? Hij mag dan wel verliefd zijn, maar zij heeft toch duidelijk aangegeven dat ze verder geen relatie wil met hem? Doet hij dit alleen voor zijn dochter dan?



Ik zou trouwens wel opletten dat je niet teveel aandringt bij hem over dit onderwerp. Zo te horen wil hij niet luisteren, en pushen zorgt er vaak voor dat mensen je toch minder willen spreken etc. Ik snap dat het voor jou super frustrerend is, maar als hij zich financieel wil laten gebruiken dan laat hem lekker. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten . Steun hem waar je kan, geef eerlijk antwoord als hij jouw mening vraagt, maar niet uit jezelf gaan klagen over zijn vriendin en de regeling tussen hen. Werkt meestal niet erg bevorderend. En als je dit echt echt echt niet aan wil zien en hij blijft blind, dan is het altijd nog een idee om de vriendschap te laten verwateren. Maar dat is echt 1 van de laatste opties vind ik.Ik kan sowieso niet naar het huwelijk komen (geen geld voor een ticket richting Canada) maar al kon ik het wel, dan was ik alsnog niet gegaan om een punt te maken. Hij kan de zorg voor zijn dochter makkelijk alleen overnemen, hij verdient meer dan zij. Als ik hem was nam ik het kind in huis en zocht ik een leuke vrouw die mij wilde om mij en niet alleen om geld, maar ja, hij is iemand die al meermaals in "deurmat" relaties heeft gezeten ook is bovendien ook autistisch (waardoor hij vaak heel naief tegen dingen aankijkt). Vandaar dat het me zo boos maakt.
Ja dat snap ik wel manunkind, dat het je boos maakt. Ik kan ook behoorlijk gefrustreerd raken als mijn vriendin zich als deurmat laat gebruiken . Maar goed niets aan te doen helaas, probeer je gedachtes wat af te leiden!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem alleen een luisterend oor bieden. En hem adviseren. Verder kun je hem niet tegenhouden als hij dit doorzet.
Wat een disaster waiting to happen... En wat ontzettend sneu dat hij dat niet ziet!! Heb je wel eens aan hem gevraagd of hij niet liever een vrouw zoekt die hem echt wil, die een relatie wil met alles erop en er aan? En niet een vrouw die alleen een babysit en een kostwinner wil?



Ik vind het lief dat je bezorgd bent om je vriend. Jammergenoeg heb je er uiteindelijk weinig invloed op...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 28 februari 2015 @ 20:53:

Wat een disaster waiting to happen... En wat ontzettend sneu dat hij dat niet ziet!! Heb je wel eens aan hem gevraagd of hij niet liever een vrouw zoekt die hem echt wil, die een relatie wil met alles erop en er aan? En niet een vrouw die alleen een babysit en een kostwinner wil?



Ik vind het lief dat je bezorgd bent om je vriend. Jammergenoeg heb je er uiteindelijk weinig invloed op...

Hij denkt ook dat zij echt van hem houdt. Voor hem is ze zowat heilig.



En bedankt iedereen voor de reacties/ lieve woordjes.
Alle reacties Link kopieren
Oeps...
mendy wijzigde dit bericht op 01-03-2015 00:01
Reden: gepost op het verkeerde topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mendy neem je pillen meid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En je weet heel zeker dat jij niet meer voor hem voelt? Zo komt je OP op mij wel over namelijk, ondanks het hele verhaal er omheen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 28 februari 2015 @ 23:31:

En je weet heel zeker dat jij niet meer voor hem voelt? Zo komt je OP nl op mij wel over namelijk, ondanks het hele verhaal er omheen.Niet meer dan een grote broer. Totaal niet mijn type.
Alle reacties Link kopieren
Oke. En wat wil je er precies mee/aan doen dan? Aan zijn haren erbij trekken? Hij is volwassen, kiest er zelf voor om in een relatie terug te gaan/te zitten/blijven die voor hem blijkbaar toch niet bevredigend is, ondanks dat er een kind in het spel is.



Ik kan best snappen dat je je afvraagt, 'man, waar ben je mee bezig' alleen vraag jezelf ook af in hoeverre jíj hier iets mee moet/wil. Zíjn keus, zíjn leven. Wil diegene niet (in)zien, of bedenken dat er ook andere mogelijkheden zijn, dan zal ik aangeven dat ik dan de klaagzang ook niet meer wil horen, als diegene er dus kennelijk zelf niks aan wil veranderen, want dan is het kennelijk nog niet vervelend/erg genoeg om er daadwerkelijk iets aan/mee te doen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 28 februari 2015 @ 22:08:

Mendy neem je pillen meid.Daar ga ik inderdaad maar eens snel een stripje van innemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven