Wij zijn bevallen praatgroep, vervolg van.

18-02-2015 16:36 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier kunnen we verder!



Eerder hebben wij geschreven in het ''Ik wil zwanger worden'' en ''Ik ben zwanger'' praatgroep. Nu zijn we alweer bevallen en kunnen we hier onze tips uitwisselen en gewoon lekker over onze baby's en hun ontwikkelingen praten.



Natuurlijk is iedereen welkom
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Mag venkelthee nog tegenwoordig? Dat hielp bij mijn oudste heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk. Ik doe de kleine altijd in bad als ze last heeft van haar buik en dat helpt.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Venkelthee mocht niet van het cb. Ik heb nu alsnog speciale kramp-voeding gehaald. Misschien werkt het ookal wilde ik eigenlijk de natuur haar gang laten gaan ;)



Worden jullie ook wel eens moe van jezelf? Ik heb mezelf nog nooit zo onzeker en bezorgd gevoeld als de laatste tijd. Sinds de kleine er is dus.
Komt vanzelf goed hoor vertrouw op je gevoel. Dit is mijn 3e dus ben al ervaren en soms weet ik het gewoon ook niet.



Ik heb wel gelezen dat als je overstapt naar speciale voeding je dat met een schema moet doen. Niet in 1 keer overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen last van onzekerheid. Maar al in mn zwangerschap had ik al het idee dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over mn baby.



Wanneer geven jullie je kindjes 180cc? Ik geef nu 5x 150-5, maar krijg de indruk dat mevrouw wel wat meer aan kan.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Sab simplex is ook goed tegen krampjes!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Spruit. Ik gaf Emieltje 180 in zn fles en keek dan wat hij op kreeg, en de rest gewoon weggegooid, in het begin liet hij wel eens 30 staan ofzo maar nu gaat 180 er fijnloos in !
Bi sonraki hayatimda gel.
quote:spruit2014 schreef op 24 februari 2015 @ 16:58:

Ik heb helemaal geen last van onzekerheid. Maar al in mn zwangerschap had ik al het idee dat ik mij geen zorgen hoefde te maken over mn baby.



Wanneer geven jullie je kindjes 180cc? Ik geef nu 5x 150-5, maar krijg de indruk dat mevrouw wel wat meer aan kan.



Ik heb me behoorlijk zorgen gemaakt tijdens de zwangerschap, Uk had een groeiachterstand omdat ik ziek was/ben.

Dus ik sta er nu toch wat anders in dan de vorige keren. Moet zeggen dat het steeds beter gaat en ik dat gevoel ook steeds meer kan loslaten.

Uk is net begonnen met 150-5 en is nu precies 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
@spruit: ik deed hetzelfde ook gewoon 180+6 in de fles en dan kijken wat er opgaat. Ondertussen drinkt hij ze bijna allemaal leeg.
Alle reacties Link kopieren
@Save, Oeh dat klinkt niet prettig! Ik heb geen zorgeloze zwangerschap gehad, maar dat kwam dan omdat ik zwangerschapssuiker had en van de trap was gevallen... Maar de baby deed het altijd goed. De artsen waren verbaasd over haar 2700 gram.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
quote:spruit2014 schreef op 24 februari 2015 @ 20:18:

@Save, Oeh dat klinkt niet prettig! Ik heb geen zorgeloze zwangerschap gehad, maar dat kwam dan omdat ik zwangerschapssuiker had en van de trap was gevallen... Maar de baby deed het altijd goed. De artsen waren verbaasd over haar 2700 gram.



Ah joh, wat vervelend!

Fijn dat die kleintjes ook zo oersterk zijn hè?
Alle reacties Link kopieren
Ja enorm fijn! Je denkt altijd dat ze zo kwetsbaar zijn.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Hier mag venkelthee weer wel van het cb. Zo zie je maar weer wat voor een verschil erin zit.

Je hebt ook nutrilon omneo tegen krampjes en speciale flessen tegen krampjes zodat ze minder lucht binnen krijgen en niet vacuüm kunnen zuigen.



Ik ben telkens bang dat ik m'n kind overvoed als ik lees wat jullie kinderen drinken met drie maanden. Hij bied ik sinds zondagavond 180cc aan omdat hij nog steeds huilt en jengelde na de fles. Dat is nu gestopt en zo af en toe laat ie wat staan. Cb dacht vorige week dat ie over n week of 2/3 ook wel 180cc nodig had. Hij krijgt overigens wel maar 5 flessen. Hij is nog maar zo klein, 5,5 week. Maarja, vorige week woog hij al 5510 gram. Hij is 59 cm. Mensen verwachte bij het kraambezoek al een flinkerd gezien z'n geboortegewicht van 4450 gram maar of de een of andere manier ziet ie er helemaal niet uit als een "dikkerdje" op twee lekkere spekbeentjes na.
Wat ook een beetje een richtlijn is, is het aantal kilo/gram x 150ml delen door het aantal flessen per dag is het aantal ml wat ze ongeveer mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Kleine heeft van 18:30 tot nu geslapen! Hoop dat ze het blijft volhouden, heerlijk.



@bloem, ja dat houden wij ook aan, maar zoals nu vraagt ze niet om haar 5e fles waardoor ze inprincipe 150cc te weinig krijgt. Ook drinkt ze de rest van de dag niet haar 150 op. Dus nu krijgt ze eigenlijk te weinig binnen. Hoe is het met babybloem??
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Zo'n langslapende spruit wil ook wel straks Lekker zeg!



Hier lijkt het kramp-voer wat te helpen. Hij huilt veel minder (soms zelfs niet) tijdens en na het eten. Hij doet wel lang over z'n fles nu, blijkbaar is de melk wat dikker. We mogen tot 150cc per keer geven (7 a 8 flessen), maar zitten op maximaal 90cc per 8 a 9 flessen.

Ventje is overigens nu 8 weken en weegt 4010 gram ( 4 weken te vroeg geboren).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje vivaMila 8/9 flessen! Mijn zoontje kreeg.met 8 weken 5x 180cc!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
@vivamila, Bij ons ging het beter nadat ik was over gestapt naar andere voeding. Ik zat eerst ook met 8 a 9 flessen en binnen no time zat ik op 5.



Fruithap, Wanneer mag je beginnen met een fruithap? Ze drinkt nu niet meer haar fles van 21:00 uur. Ik geef nu dan 4x 180-6. Maar naar mijn idee zou een fruithap mooi compenseren.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@spruit, inprincipe met 4 mnd, maar het ligt helemaal aan je kind, je kunt het natuurlijk best eens proberen! Let er dan wel op dat de ontlasting wat gaat veranderen. Maar boven al, kijk naar je kind! Emiliano's favoriet is gemengd fruit! Maar worteltjes daar begin je als eerste mee geloof ik? Wat ik doe is rond 12 uur n fruithapje en rond 4 uur half 5 een potje met groente, dit om er vvast een ritme in te krijgen voor als ze met de pot mee gaan eten zegmaar. Fijn Spruit dat Spruitmeis lekker lang slaapt, dan heb je savonds ook lekker met zn tweetjes, geen klok meer waar je op hoeft te letten! https://instagram.com/p/zAdW4qnPFk/ hier een fotootje van mijn knapperd. X
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto ime!

Hier had onze meid echt een mega enorme huildag. Van 7 tot 7 aan een stuk gehuild. Zoow, wat word je daar moe van. Nu ligt ze lekker op bed en snurkt een beetje hahahaha. We hebben een vermoeden dat ze al last krijgt van een tandje. Veel (lees als enorme rivier over de kleding) kwijlen en ik voelde toch echt al een puntje waar haar snijtandje door moet komen. Verklaard natuurlijk wel de iets hogere temperatuur, het huilen en het kwijlen. Ben benieuwd
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
@Iron, Aaah wat zielig! Gaat het nu weer beter met je meisje? Hier ook enorm veel kwijl, maar voel nog geen puntjes of iets dergelijks.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Uk heeft geslapen van 22.00 tot 8.30 vanmorgen 🙌 hoera
@ Ime, wat een schatje!

@ Savetheday; wat een uitslaap-feest



Hier gaat het erg goed de laatste dagen. Andere voeding lijkt prima te helpen. Ventje huilt erg weinig en slaapt ook rustiger (nu hij minder last heeft van kramp). Ook geeft hij geen mondjes meer. En hij krijgt zelfs af en toe 110cc op i.p.v. met moeite 90cc.



Helaas krijgt hij aankomende week zijn eerste vaccinatie. Ik hoop maar dat het niet te veel ellende geeft, we zijn net zo blij met de relatieve rust in huis momenteel
Alle reacties Link kopieren
@vivamila, wat fijn dat jet het zo goed gaat! Voor die vaccinatie gewoon vallen en stotenzalf gebruiken en zetpillen halen hoeveel weken is je kleine nu?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Gaat nog niet veel beter met onze kleine meid. Kwijlt nog veel meer, hele tijd op haar vuistje "kauwen", huilerig en verhoging. Hier voelen we al wel een puntje dus het zal er wel aan komen.



Waarom alles zo snel
I may be young, but I'm not dumb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven