Meisjesnamen

07-01-2015 15:58 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hierterug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vogola15 schreef op 28 februari 2015 @ 08:36:

Hoi hier!

Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben , maar ben stiekem al veeel langer bezig met jongens- en meisjesnaam (halve hobby ). 1 naam springt er voor ons beide uit maar ik twijfel over hoe die uitgesproken gaat worden : Marlo.

Zelf leggen wij klemtoon op de o, omdat we dat nu eenmaal mooist vinden, maar ik kan me voorstellen dat anderen márlo gaan zeggen. Wat zouden jullie doen?



Andere opties voor een meisje zijn o.a. Siiri (fins), Jorunn, Dagmar, Noor, Mea, Robin en Anna.



Ik vind de Marlow spelling weer super mooi... Heb je gelijk ook de klemtoon op de o door de ''W''.

En de naam Marlow Siiri heeft wel wat... (Ik weet niet of jullie van plan zijn om een tweede naam tegeven.



Jorunn, Dagmar en Robin zijn niet mijn smaak.

Noor, Mae / Mea en Anna vind ik okay namen maar het heeft niet echt iets speciaals. Leuke voor een tweede naam maar als roepnaam zou ik voor iets anders gaan.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:vogola15 schreef op 28 februari 2015 @ 08:36:

Hoi hier!

Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben , maar ben stiekem al veeel langer bezig met jongens- en meisjesnaam (halve hobby ). 1 naam springt er voor ons beide uit maar ik twijfel over hoe die uitgesproken gaat worden : Marlo.

Zelf leggen wij klemtoon op de o, omdat we dat nu eenmaal mooist vinden, maar ik kan me voorstellen dat anderen márlo gaan zeggen. Wat zouden jullie doen?



Andere opties voor een meisje zijn o.a. Siiri (fins), Jorunn, Dagmar, Noor, Mea, Robin en Anna.Ik zou idd de klemtoon op mar leggen. Maar ik vind het sowieso ook echt een jongensnaam...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Marlo is toch echt een Engelse meisjesnaam 'afstammeling van maria' is de betekenis.

Misschien omdat het jullie ergens aan Marlon Brando doet denken dat het voor jullie een jongensnaam lijkt?...



We gaan wel dubbele namen geven, maar de tweede en derde naam gaan we vernoemen, dus helaas, die combi staat al vast LeolaMarie!
Alle reacties Link kopieren
Vogola, Marlo kende ik niet, maar doet me meteen denken aan Merlot en Marlon inderdaad. Misschien dat door de eindletter O het een jongensachtige klank heeft. Veel meisjesnamen eindigen op een a, jongensnamen vaker op een o.

Siiri vind ik een mooie klank hebben, maar wel lastig door de spelling met dubbel i. Mea vind ik heel leuk! Jorunn klinkt voor mij als de jongensnaam Jorn. Noor en Anna vind ik wat saai, in vergelijking tot je andere opties. Robin vind ik ook leuk, doet me aan een stoer meisje denken.
quote:Isabella19770628 schreef op 11 januari 2015 @ 15:46:

Misschien vind je Aslaug een mooie naam, betekend vlamArschloch is mijn eerste associatie.
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief: Ik vind Rose echt een schot in de roos icm de naam van je eerste dochter, echt prachtig! Veel betere optie dan Ella of Evi. Niet meer twijfelen zou ik zeggen



Vogola: ik dacht ook meteen dat Marlo een jongensnaam was en ik zou ook de klemtoon op Mar leggen. Van je rijtje vind ik Mea en Noor leuk. Ik zou geen Scandinavische naam geven tenzij jullie daar natuurlijk wonen. Het is, uit eigen ervaring, niet leuk als de standaardreactie op je naam steeds 'wat?' of 'hoe?' is? En dan spellen natuurlijk...



Engeltje1984: Ik vind ook Ilvy het mooist, Ava gaat wel. Bij Ave moest ik ook direct aan Ave Maria denken. Ben het wel met je eens dat Ilvy een kindernaam is en niet echt voor een volwassen vrouw, dus ik ga mee met de optie Ilva/Ylva als alternatief
Alle reacties Link kopieren
Vogola, ik vind Noor en Robin mooie namen! Noor staat ook op ons lijstje. Siiri en Jorunn heb ik nog nooit gehoord, wel apart!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Noor en Mea ook leuke meisjesnamen.



Marlo niks vrouwelijks aan zou ik zeggen.. Maar misschien wil je dat ook wel niet?

Ik houd wel van namen die je niet vaak hoort, maar dacht bij deze ook het is een jongensnaam.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties wat betreft Lo.ïs / Rose.

Jullie maken me toch weer aan het twijfelen..... Oef het is echt zo moeilijk! Helemaal als het voor je eigen kindje is.. En toch snap ik het niet. Bij de andere kinderen waren we er al voor de 20weken over uit. Het maakt me ook wat onrustig ofzo... Hebben andere moeders dit ook(gehad)?
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief, vind het allebei leuke namen. Het is ook lastig, je kiest niet 1, 2, 3 een naam.
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief ik zou absoluut voor Loïs gaan, onwijs leuke naam! En geen gedoe met uitspreken . Rose is mooi maar meer voor iemand in Engeland, vind ik. Ik zou er dan eerder Roos van maken. Anders ligt de nadruk zo op die eerste R.
Alle reacties Link kopieren
Vogola15,



Lo.ïs, zo heet ons oudste meisje! Dan twee stoere jongensnamen (Engels ook wel) en nu weer een meid.... Vandaar optie Ella / Rose / Vera / Norah

Ik ben ook nog steeds blij met de naam van onze oudste... Maar vind het nu heel moeilijk iets te kiezen waarbij ik/we datzelfde kloppende gevoel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel benieuwd wat jullie zouden kiezen vogola en konini!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Ilva vind ik ol zich wel mooi, moet het even op me in laten werken. Doet me ook een Russisch aan "Hi, I'm Ilva from Russia".

Eerder hadden we Iva op de lijst staan, denk dat ik dat dan weer mooier vind dan Ilva.



Twijfels, twijfels, twijfels ;)



Ikzelf vind Ave het mooist, (uitgesproken als "avuh" en dus niet "avee") wel jammer dat het blijkbaar de associatie oproept met Ave Maria.

Ava vind ik ook heel mooi, klassiek en krachtig alleen omdat onze achternaam als tussenvoegsel "van" heeft vind ik het wer erg veel a's.



Ilvie is de favoriet van mijn man, ik twijfel of het niet te kinderlijk is. Indie vond m'n man ook erg mooi maar een vriendin van mij heeft een zoontje die Indy heet, viel daarom voor mij af.

Man vindt Ilvie vrolijker en minder zwaar klinken dan Ava of Ave. Heeft hij wel een punt maar ik vind het ook belangrijk dat de naam passend is ls je 30 bent.

Heb net gevraagd wat hij van Ilva vindt. Hij kan ermee leven zegt ie maar Ilvie vindt ie leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:dochterlief schreef op 28 februari 2015 @ 20:24:

Ben wel benieuwd wat jullie zouden kiezen vogola en konini!!Oh sorry, niet goed gelezen dan! Wat een leuke namen. Ik zou voor vera gaan. Perfecte combi van stoer en lief, vind ik. Hij staat ook op mijn lijstje
quote:engeltje1984 schreef op 28 februari 2015 @ 21:19:

Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Ilva vind ik ol zich wel mooi, moet het even op me in laten werken. Doet me ook een Russisch aan "Hi, I'm Ilva from Russia".

Eerder hadden we Iva op de lijst staan, denk dat ik dat dan weer mooier vind dan Ilva.



Twijfels, twijfels, twijfels ;)



Ikzelf vind Ave het mooist, (uitgesproken als "avuh" en dus niet "avee") wel jammer dat het blijkbaar de associatie oproept met Ave Maria.

Ava vind ik ook heel mooi, klassiek en krachtig alleen omdat onze achternaam als tussenvoegsel "van" heeft vind ik het wer erg veel a's.



Ilvie is de favoriet van mijn man, ik twijfel of het niet te kinderlijk is. Indie vond m'n man ook erg mooi maar een vriendin van mij heeft een zoontje die Indy heet, viel daarom voor mij af.

Man vindt Ilvie vrolijker en minder zwaar klinken dan Ava of Ave. Heeft hij wel een punt maar ik vind het ook belangrijk dat de naam passend is ls je 30 bent.

Heb net gevraagd wat hij van Ilva vindt. Hij kan ermee leven zegt ie maar Ilvie vindt ie leuker.



Waarom ga je niet voor Ilva en als roepnaam Ilvie. Dan kan ze als ze volwassen is altijd switchen naar Ilva, of als ze ouder wordt. Of Ilvie houden.



Je zegt wel ilvie of ilva toch, niet ielvie of ielva?
quote:engeltje1984 schreef op 28 februari 2015 @ 21:19:

Bedankt allemaal weer voor het meedenken! Ilva vind ik ol zich wel mooi, moet het even op me in laten werken. Doet me ook een Russisch aan "Hi, I'm Ilva from Russia".

Eerder hadden we Iva op de lijst staan, denk dat ik dat dan weer mooier vind dan Ilva.



Twijfels, twijfels, twijfels ;)



Ikzelf vind Ave het mooist, (uitgesproken als "avuh" en dus niet "avee") wel jammer dat het blijkbaar de associatie oproept met Ave Maria.

Ava vind ik ook heel mooi, klassiek en krachtig alleen omdat onze achternaam als tussenvoegsel "van" heeft vind ik het wer erg veel a's.



Ilvie is de favoriet van mijn man, ik twijfel of het niet te kinderlijk is. Indie vond m'n man ook erg mooi maar een vriendin van mij heeft een zoontje die Indy heet, viel daarom voor mij af.

Man vindt Ilvie vrolijker en minder zwaar klinken dan Ava of Ave. Heeft hij wel een punt maar ik vind het ook belangrijk dat de naam passend is ls je 30 bent.

Heb net gevraagd wat hij van Ilva vindt. Hij kan ermee leven zegt ie maar Ilvie vindt ie leuker.



Waarom ga je niet voor Ilva en als roepnaam Ilvie. Dan kan ze als ze volwassen is altijd switchen naar Ilva, of als ze ouder wordt. Of Ilvie houden.



Je zegt wel ilvie of ilva toch, niet ielvie of ielva?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou een optie kunnen zijn! Het is inderdaad Ilva en niet Ielva.



Mmmm ik begin m steeds mooier te vinden!



Nog suggesties voor hoe ik het mooi zou kunnen vernoemen? Mijn moeder heet Paula / doopnaam Pauline en mijn schoonmoeder Jenny Hermine.

Voor Ave had ik al bedacht: Ave Pauline Hermine of Aveline Pauline Jenny

Maar Ilva eindigt natuurlijk op een "a" dus dan vind ik die combi weer minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ilva jenny pauline vind ik prima klinken. Leuk dat Ilva je steeds meer ligt. Ik vind het ook een heel mooie naam!
Alle reacties Link kopieren
Ja! Heb er een nachtje over geslapen en vind m echt steeds mooier, wat leuk!

De naam is vrouwelijk, origineel maar klinkt ook een soort van klassiek, daar hou ik van! (Dat het niet teveel als een "geknutselde" naam.klinkt)

Bedankt voor al het meedenken!
Ik vind Ilva Pauline Hermine mooier omdat het lekker loopt als je het zegt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dan weer vernoemen naar roepnamen véél mooier dan naar doopnamen dus ik zou Ilva Paula Jenny "de Vries" doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ilva eigenlijk ook best heel mooi. Nooit eerder gehoord, maar het klinkt vrouwelijk, vrolijk, maar wel volwassen en elegant.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jullie hebben ons erg blij gemaakt met deze suggestie, zijn echt enthousiast geworden over de naam!!! en dat was een flinke "bevalling" .....

Nu nog "even" het vernoemen aftikken en dan zijn we rond!



Ik vind deze versies het mooist: (met manlief hoef ik hierin geen rekening mee te houden, die vindt de roepnaam het belangrijkrijkste)



Ilva Pauline Hermine

Ilva Paula Jenny



Nog voors / tegens?
Alle reacties Link kopieren
Kan je man ook aan Ilva wennen ipv zijn favoriet? Ik vind het ook echt een mooie naam!

Ilva Pauline Hermine is echt heel mooi, ik zou deze doen! De andere combi vind ik minder door 2x de -a (Ilva Paula) en sowieso vind ik Pauline veel mooier dan Paula

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven