Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
quote:kimmik88 schreef op 26 februari 2015 @ 19:52:





Sommige vraagprijzen zijn zo onrealistisch! En hoe weet je nu hoeveel een verkoper wil zakken??

Is dat 5, 10 of 15 duizend?!¿

Zo klik ik te 'dure' huizen al snel weg!Het gaat niet om wat een verkoper will zakken, het gaat erom wat je er zelf voor uit wilt geven
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat nu 3 weken te koop.. in de 1e week 3 kijkers gehad gelijk...

wij dachten "kaassie!!!" ... maar helaas, niets meer van gehoord en het valt nu ook echt een beetje stil.



ik wist niet dat dit zo stressvol kon zijn!



iemand nog opzoek naar een super leuk huis in Rotterdam? :-) hihihihi
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 26 februari 2015 @ 19:59:

[...]





Het gaat niet om wat een verkoper will zakken, het gaat erom wat je er zelf voor uit wilt gevenDat snap ik. Maar dat maakt het zoeken op Funda niet makkelijker vind ik!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
kimmik: ik zou als verkoper niet zo snel een vanaf prijs nemen. Als koper zou ik namelijk gewoon die prijs bieden, aangezien ze dat blijkbaar minstens willen hebben.

En je weet toch nog steeds niet waar je aan toe bent? Willen ze de vanaf prijs? Of nog iets er boven? En hoeveel dan? Bij een gewone vraagprijs heb je tenminste een bovengrens, waar het in principe altijd onder uitkomt (muv een paar extreem gewilde plekken). Dan weet je dat als je dat kunt betalen, je het huis kunt betalen. Of je dat ook wilt is natuurlijk een tweede.



Sabeintje: ik had de eerste week ook meteen een paar kijkers. En het heeft uiteindelijk toch 13 maanden geduurd. Dus nog even geduld vrees ik .



Ik ben inmiddels verhuisd en al. Ik ben echt ergens anders gaan wonen, dus moest ook een nieuwe huisarts, apotheek, supermarkt zoeken etc. Kost toch nog best een hoop tijd en energie. Nu alleen nog een garage, en dan ben ik wel weer zo'n beetje rond.
Alle reacties Link kopieren
@sabeintje: bij ons was het de eerste week ook druk, daarna iets minder en daarna weer druk.

Het kan dus nog komen hoor! Wij hebben ons huis in zo'n 1,5 maand verkocht uiteindelijk.

@ Kimmik 88 : Het nieuwe huis van ons had ook een vanaf prijs, en wij hebben ook niet meer dan die prijs betaald.

Ik denk dat dat vrij vaak gebeurd, dat verkopers er niet veel meer uit kunnen halen. Ik zou er zelf dus niet zo snel voor kiezen, maar als je tevreden bent met die vanafprijs dan snap ik het wel.

Hier zijn inmiddels alle voorlopige koopcontracten getekend. Nu alles indienen, en wéér afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, ik zal ook niet meer dan de vanaf prijs betalen.

Maar door die scherp te hebben is het voor kopers wel aantrekkelijker, lijkt me.

We wachten af wat het advies van de makelaar is. Als de vanaf prijs te laag is, gaan we gewoon voor een realistische vraagprijs.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Lunae: 1,5maand dat is vlug zeg!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Om en nabij kimmik88, 6 weken volgens mij . Wij hadden zelf een realistische verkoopprijs ( vinden wij ), zeker in vergelijking met de rest van de huizen die te koop staan in de wijk. Hierdoor was er niet heel veel onderhandelingsruimte, maar trok het wel veel mensen aan. En dan heb je ook meer kans dat die ene koper er tussen zit.

Wij zijn ook meteen gaan bezichtigen vanaf het moment dat we op funda kwamen. Je kunt dan de pech hebben dat er huizen weg zijn op het moment dat je kunt kopen, maar wij vonden het wel prettig om een lijstje met woningen achter de hand te hebben.

Nu hadden we in een paar dagen tijd ons huis verkocht en een nieuw huis gekocht; allemaal onder voorbehoud natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
@lunae .. Ik ben jaloers! Onze buren staan inderdaad ook te koop en die hebben een net iets scherpere prijs helaas... Het is nog even afwachten.

Mochten jullie nieuwsgierig zijn of iemand weten.... 'Vignolahof 11' in Rotterdam :-)
Netjes huis sabeintje!



Zou het zelf wel jammer hebben dat je geen plek voor een eettafel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook even je woning bekeken sabeintje. Ziet er netjes uit! Ik weet niks van de huizenmarkt in Rotterdam, dus kon er verder weinig over zeggen. Maarrr.... Heb ook de woning van nummer 6 bekeken. Lagere vraagprijs, maar wellicht ook net wat minder mooi. Helaas, ze hebben juist voordelen omdat de woonkamer logischer is ingedeeld en ze een bad hebben. Als jullie de woning vlot willen verkopen zou ik de vraagprijs lager zetten dan die van nummer 6. Mocht je zelf vinden dat jullie woning wel voordelen heeft ten op zichte van nummer 6, dan moet je die goed naar voren brengen.
Alle reacties Link kopieren
@annavanandelle, er is wel degelijk plek voor een eettafel alleen hier hebben wij niet voor gekozen en hebben vrij grote meubels.

kopers vinden dit soms wel moeilijk in te beelden dus we hebben al een plan B achter de hand mocht het echt te lang gaan duren. een eettafel kopen en de grote stoel vast weg doen! :-)



@Zanahoria, Dankjewel!!!! Hier heb je eigenlijk wel een hele goede tip. wij waren net een weekje eerder met de verkoop en zij hebben hun prijs dus naar beneden aangepast. Is het wel verstandig om na 4 weken al in prijs omlaag te gaan? Nummer 6 wordt waarschijnlijk volgende week op "verkocht onder voorbehoud" gezet en dan hebben wij weer het zogenoemde ALLEENRECHT.....

Ik vind het maar een stressvolle periode, had ik niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
@sabeintje: we wonen een paar straten bij elkaar vandaan :-). Wat ik bij jullie mis is een plattegrond: ik vind het zelf heel moeilijk om een voorstelling te maken van een indeling en vind dat dus wel een gemis. Verder ziet het er superstrak uit! Nu maar hopen dat de buren snel van Funda verdwijnen, want bij hen ziet het er ook erg netjes uit.
Alle reacties Link kopieren
@flatverkopen .. wat toevallig !!! het is een hele leuke wijk om te wonen!! plattegrond zaten wij inderdaad zelf ook al over na te denken. deze gaan wij volgende week aanvragen om erbij te doen.

Ja het huis van de buren is ook een plaatje! + punt is dat zij een bad hebben.. gelukkig houdt niet iedereen van een bad + bij ons is daar ook nog ruimte voor.



het is zo lastig allemaal !!! hihihi
Alle reacties Link kopieren
quote:sabeintje schreef op 27 februari 2015 @ 09:24:



@Zanahoria, Dankjewel!!!! Hier heb je eigenlijk wel een hele goede tip. wij waren net een weekje eerder met de verkoop en zij hebben hun prijs dus naar beneden aangepast. Is het wel verstandig om na 4 weken al in prijs omlaag te gaan? Nummer 6 wordt waarschijnlijk volgende week op "verkocht onder voorbehoud" gezet en dan hebben wij weer het zogenoemde ALLEENRECHT.....

Ik vind het maar een stressvolle periode, had ik niet verwacht.Oh dan zou ik gewoon deze prijs aanhouden, een week wachten is bijna niks, dan is het zonde om daarvoor al de prijs omlaag te doen!
Alle reacties Link kopieren
@ sabeintje: ik zou de prijs niet zo snel laten zakken hoor, ik denk niet dat dat het juiste signaal geeft.

Je huis ziet er trouwens wel mooi uit! En staat ook niet zo heel ver van mijn huis vandaan
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is gezellig met al die rijnmonders samen in een topic. De markt trekt duidelijk aan in deze regio!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Dat meerdere mensen daar weg willen, lijkt mij eerder een slecht teken
quote:MrsMiller schreef op 27 februari 2015 @ 18:01:

Dat meerdere mensen daar weg willen, lijkt mij eerder een slecht tekenRasoptimist
Alle reacties Link kopieren
quote:lunae schreef op 27 februari 2015 @ 15:53:

@ sabeintje: ik zou de prijs niet zo snel laten zakken hoor, ik denk niet dat dat het juiste signaal geeft.

Je huis ziet er trouwens wel mooi uit! En staat ook niet zo heel ver van mijn huis vandaan



Nee? alles brengt me in twijfel... hahaha

plattegrond gaan we wel erbij doen, dat was een goede tip.

Misschien laten we de prijs inderdaad nog even voor wat het is... wachten we het nog even af.

Dankjewel btw!! ... ahahaha alweer een Rotterdammer! leuk!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsMiller schreef op 27 februari 2015 @ 18:01:

Dat meerdere mensen daar weg willen, lijkt mij eerder een slecht tekenIk heb nergens geschreven dat ik daar weg wil. Ik wil alleen weg uit dit huis.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Handig dat topic Sabeintje!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Thanks @pointdexter.

Is niet alleen voor mij handig deze tips maar ook voor andere die hun huis te koop hebben staan :-)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik heb hier al eea wat er in jouw topic geschreven is in de groep gegooid. Goeie tips!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu hier? Nog reacties na biedingen / bezichtigingen?

Ons huis staat er inmiddels ook op een voor komende week is er zelfs al een bezichtiging gepland. En ik heb de afgelopen dagen al meerdere mensen hier op straat voor ons huis zien staan kijken. Vreemde gewaarwording hoor.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven