plastische chirurgie?

09-08-2008 21:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik twijfel al een behoorlijke tijd om mijn neus te laten "fixen". Hij is groot, maar dat vind ik niet zo erg. Maar: hij staat scheef (en niet zo'n beetje ook, zelfs vrienden zeggen dat ze "er nu wel aan gewend zijn en het niet meer zien") en dat creeert een hele hoop onrust in mn gezicht.

'

Toch vraag ik me af hoe ik me 'na zo'n ingreep zou voelen... Wanneer ik nu uitga en mannen zien alleen mn figuur reageren ze positief, maar zodra ik mn hoofd omdraai is de aandacht spontaan verdwenen.

Stel ik doe die ingreep, en ik ga uit.

En mannen zeggen dat ze me mooi vinden. Eigenlijk denk ik dat ik me dan heel raar voel. Aan de ene kant verraad aan mn eigen ik, met scheve neus, maar ook eindelijk me "normaal" voelen (overigens is het niet zo dat ik denk dat mannen dan in ene in bosjes in katzwijm vallen hoor).

En ook boos, zovan: OH doordat mn neus recht staat in plaats van naar links ben ik in ene wel aandacht waard???



Ik weet niet zo goed wat ik moet met deze gevoelens, zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met plastische chirurgie?



Ik wist trouwens niet in welke pijler ik dit moest plaatsen. Ik pieker er voornamelijk over, dus vandaar de keuze voor psyche...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Esli,



Als je onzeker bent over iets aan je lichaam, en je kan er iets aan laten doen, doe het.



Ikzelf ben 70 kilo afgevallen, en ik word nu anders bekeken. Het stukje gevoel wat je omschrijft, heb ik dus. Oh, nu ben ik wel de moeite waard? Omdat ik nu slank ben?

Toch ben ik veel zelfverzekerder. Ik voel me beter, en straal dit uit.



Neusoperatie an sich, ik heb 2 vrienden die zich hebben laten opereren aan hun neus, en ja.. de eerste dagen zijn niet fijn, omdat je megatampons in je neus hebt. Je kan niet fijn ademhalen, waardoor vooral de nachten erg lang duren. Maar het resultaat mag er zijn en ze hebben er beide geen spijt van.



Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen! Je mag toch wel iets aan jezelf verfaaien, dat betekent toch niet dat je jezelf verloochend? We doen zoveel dingen om onszelf mooier te maken,dat is toch geen schande! En zeker een neus, die is natuurlijk zo aanwezig, ik kan me heel goed voorstellen dat je gezicht veel meer in balans is wanneer je neus er meer 'bijhoort'. En ja, mannen tijdens het uitgaan; dat moet je echt naast je neerleggen hoor. Dat zijn natuurlijk zulke oppervlakkige contacten, en flirten is eigenlijk zulk primitief gedrag, dat is echt geen graadmeter. Want het uiterlijk is uiteindelijk ook maar betrekkelijk, ook voor mannen. Ik zou zeggen, lekker doen, dan hoef je nooit meer met die neus bezig te zijn.



Ter vergelijking: Wat vind je dan van flaporen rechtzetten? Dat is toch ook heel normaal omdat de oren afwijkend staan en na de operatie meer bij de rest horen? Dat is bij jou precies hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Nou mannen draaien ook hun hoofd om wanneer ze een perfect figurjte zien en dan tot de verassing komen dat de rouw 50 is i.v.m. het gezicht
Alle reacties Link kopieren
met perfect figuur en dan zien dat de vrouw 50 is sorry 3 wijntjes
Alle reacties Link kopieren
Proost ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem wel opereren maar het blijft een gok X-D
Melodie74 schreef op 09 augustus 2008 @ 22:08:

met perfect figuur en dan zien dat de vrouw 50 is sorry 3 wijntjes
en ik neem aan dat je veRRassing bedoelt :cheers:
Pilous schreef op 09 augustus 2008 @ 21:51:

Ikzelf ben 70 kilo afgevallen...




Wow, wat een prestatie. Ik weeg nog geeneens 70 kilo. Petje af hoor.



Ik heb ook ooit een nosejob gehad. Niet omdat ie van nature niet mooi was maar omdat ik een hockeystick (schoolgym) in mijn gezicht kreeg. Mijn neus was aan de linkerkant verbrijzeld en aan de rechterkant gebroken. Kortom, hij stond nog wel tussen mijn oren, maar daar was ook alles mee gezegd.



Toen het gebeurde kreeg ik er een hersenschudding bij cadeau en dat deed zeer. Dus ik heb een tijd pijn in mijn hoofd gehad.



De neusopertie an sich (niet direct, daarvoor waren er te veel zwellingen die eerst weg moesten trekken) was echt peanuts. Ik ging onder volledige narcose, de operatie duurde 1.5 uur. Ik heb echt nauwelijks pijn gehad. Ik moest twee weken lang een kapje op mijn neus en dat was het. Daarna werden inderdaad voor mijn gevoel kilometers tampons eruit gehaald. En dat is alleen maar een rottig gevoel (beetje raar praatje, maar zoals je een niet volgezogen tampon eruit haalt aan het einde van je ongesteldheid, te droog, niet meewerkend enzo...).



Het duurt nog wel even voordat de zwellingen verdwenen zijn. De operatie an sich is helemaal niet zo erg dus.



Maar ik heb heel erg lang geen bril kunnen dragen wegens overgevoeligheid. Dat duurde bij mij wel een jaar of vijf.

Gelukkig heb ik geen oogafwijking maar een zonnenbril kon ook niet.
Als jij denkt dat het goed voor je is, gewoon doen. Wellicht wordt je dan wel anders bekeken, so what? Even een andere stelling: als je bruin haar hebt en je verft het ineens blond en de mannen kijken ineens anders naar je, vraag je je dan hetzelfde af? Nou is je haar verven uiteraard minder ingrijpend, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel. Laat je niet tegenhouden door wat anderen van je vinden of denken.
Eerlijk gezegd denk ik dat je heel snel went aan een "nieuwe neus" zeker als je niet veel laat doen.



Mensen zullen je misschien aankijken zo van "er is iets anders maar ik kan mijn vinger er niet op leggen wat" en voor je het weet denkt iedereen dat je naar de kapper bent geweest en complimenteert je met je nieuwe haarkleur/snit.



Ik zou trouwens gewoon open zijn over de nosejob. Er zullen mensen zijn die het belachelijk vinden, de meesten oordelen niet zo. De meeste mensen zijn namelijk vooral met zichzelf bezig. Wat ook weer gelijk een reden is om van de hele operatie af te zien.
Alle reacties Link kopieren
Alleen doen als je het voor jezelf doet!



Ik krijg bijna medelijden met de man die straks met jou gaat sjansen, of met je wil uitgaan, als je je neus hebt 'laten doen'. Wat zal jij wantrouwend zijn zeg, hij kan vast niks goed doen!



Tja, in de kroeg zijn de mensen nou eenmaal erg oppervlakkig. Hoe vaak ik al niet het gevoel heb gehad dat een man zich afwendde nadat hij mijn gezicht zag...pfff. En toch heb ik nu de leukste, mooiste, liefste man hoor! Ga eerst maar eens goed in je hoofdje kijken, ipv de buitenkant!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen als je het wilt, kijk, als je naar anderen in je omgeving gaat luisteren, die zullen het je toch afraden omdat ze van je houden en je nemen zoals je bent. Was bij mij ook, wilde een borstvergrotng en niemand vond het nodig. Heb het toch gedaan omdat ik er iedere dag mee bezig was. Nu heb ik het en zeggn ze, ja je hebt gelijk, je had het niet nodig maar we begrijpen wat je bedoelde, het maakt je vrouwelijker. Hoppatee, gewoon naar jezelf luisteren.dan hoef je daar ook niet meer over te piekeren. Want je wilt het toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee maanden geleden EINDELIJK mijn oren plat laten zetten, na een half leven erover te hebben getwijfeld. Het was nét niet erg genoeg zeg maar. En ik ben ook nét niet ijdel genoeg om er vreselijk mee te zitten.



Toch de knoop doorgehakt, en nu het eenmaal gebeurd is, ben ik er erg blij mee. Als ik nu foto`s zie van daarvoor, denk ik elke keer; sjee, wat een flaporen. :-d



Ik vind het zelf gewoon mooier staan, anderen viel het eigenlijk niet eens op. Je doet het denk ik toch echt voor jezelf. Om je mooier te voelen. Ik voel me dus idd mooier met mijn nieuwe oren. Jij moet dat voor jezelf beslissen.



Succes joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven