Tenenkrommende herinneringen uit je jeugd.

11-08-2008 14:37 148 berichten
Gisteravond, geen idee waarom, moest ik er opeens weer aan denken. Hoe we, bij onze 'moderne, leuke, jonge godsdientleraar' - wij praten over midden jaren tachtig - klassikaal het lied 'Blowing in the wind' ('The answer, my friend'......) van Bob Dylan moesten zingen. Dat stichtelijke zaadlied was voor mij toen al een reden om nooit meer iets met Dylans werk te maken te willen hebben.

Zo heeft iedereen wel een paar van dit soort tenenkrommende jeugdherinneringen. Heb je bij de majorettes gezeten, sleepten pa en ma je mee naar jeugdtheater waar je geen bal aanvond, moest je altijd uit beleefdheid lachen om de zouteloze grappen van die vermoeiende oom, of heb je jezelf een keer enorm voor paal gezet? Dump je herinneringen en frustraties hier!



(p.s. Geen doorlekverhalen meer, graag. Originaliteit is een deugd ;-))
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een jaar of 13 geweest zijn en ging met een vriendin de stad in.......het was er héél druk en gezellig. Maar waarom in Godsnaam bekijken de mensen me toch zo. Ja, zegt die vriendin, ze zullen je wel leuk, mooi vinden (hahaha) en zeker nu je helemaal in het wit gekleed bent :-p joh.....staat je echt leuk! Tot het toch wel héél erg werd en ze eens een kijkje ging nemen aan de achterkant! Ja hoor, een gigantische rode vlek op m'n wit rokje :'-( Ik had zelf helemaal niets gemerkt of gevoeld. Gelukkig had m'n vriendin een donkerblauwe trui bij en heb ik hem maar snel rond m'n middel gebonden!!!

Maar ik weet dus wel, als ik zo'n meisje zou zien, ik het haar toch wel héél zeker én voorzichtig zou vertellen!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Uhm hebben jullie even?

Ik heb er namelijk teveel om op te noemen. Maar aangezien sport, doorlekken en bh's al besproken zijn kan ik er een aantal schrappen...



- op mijn derde een glas jenever van de bijzettafel gepakt toen mijn ouders niet op zaten te letten en in 1 keer achterover geslagen (ik dacht ongetwijfeld dat het water was want zowel mijn ouders als ik waren compleet in shock);



- op mijn 8ste een wildvreemde man in zijn bil geknepen omdat ik dacht dat het mijn vader was;



- niet eens zo heel lang geleden moest ik naar de reumatoloog voor een onderzoek. Die ochtend wist ik (nog) niet dat dat ook inhield dat ik me dan moest uitkleden, met mijn rug naar hem toe moest gaan staan en vooroverbuigen om de grond aan te tikken.

Ik had een kanten string aan gedaan...
Helene69 schreef op 11 augustus 2008 @ 16:43:

Ik moet een jaar of 13 geweest zijn en ging met een vriendin de stad in.......het was er héél druk en gezellig. Maar waarom in Godsnaam bekijken de mensen me toch zo. Ja, zegt die vriendin, ze zullen je wel leuk, mooi vinden (hahaha) en zeker nu je helemaal in het wit gekleed bent :-p joh.....staat je echt leuk! Tot het toch wel héél erg werd en ze eens een kijkje ging nemen aan de achterkant! Ja hoor, een gigantische rode vlek op m'n wit rokje :'-( Ik had zelf helemaal niets gemerkt of gevoeld. Gelukkig had m'n vriendin een donkerblauwe trui bij en heb ik hem maar snel rond m'n middel gebonden!!!

Maar ik weet dus wel, als ik zo'n meisje zou zien, ik het haar toch wel héél zeker én voorzichtig zou vertellen!!!!!






Ja, ik ook! Ik zou het echt zeggen. Zou me zelf echt dood schamen als dat mij zou gebeuren, dus zou het ook vreselijk voor een ander vinden.



Wat een vreselijke verhalen hebben we toch over doorlekken. Ik heb er ook ééntje, maar die is heel erg.
Alle reacties Link kopieren
vertel vertel vertel * klapt en stampt op de maat * ver-tel shi-ning ver-tel shi-ning.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Een kleintje. Mijn vader wilde een nieuwe Peugeot kopen en ik bemoeide me altijd intensief met de keuze van een nieuwe auto. We gaan op een zaterdagmiddag naar de dealer. Mijn broertje en ik verkennen iedere auto in de showroom. En terwijl pa met een verkoper staat te praten, vraag ik opeens, hoorbaar voor iedereen: 'Pa, weet je zeker dat je de auto bij ... [naam concurrerende dealer] gaat kopen?'

Zelfs mijn broertje vond het een tenenkrommend domme opmerking. Achteraf bekeken vind ik dat ik mijn vader juist heb geholpen door wat druk op de onderhandelingen te zetten. X-D
Dat we van mijn pa altijd moesten liegen over onze leeftijd zodat hij net niet het duurdere kaartje hoefde te kopen.



Dat mijn moeder meeging kamers kijken toen ik ging studeren en daar tegen eventueel toekomstige huisgenoot ging vertellen dat we een huis in het buitenland hadden en dat ik zo goed kon koken en zo netjes was en niet rookte (wel dus). Dat zijn nog eens usp's als je een huisgenoot zoekt ;-)



(ben het wel geworden overigens).
Alle reacties Link kopieren
Als 17- jarige had ik een vriendje die op zichzelf woonde en waar ik ook bleef slapen. Op zéér genante wijze kwam ik erachter dat zijn moeder die wel eens poetste.. Namelijk toen ik een gewassen, gestreken en met kruissteekjes gerepareerde onderbroek van mezelf terug kreeg die daar achter het bed beland was!!! O_o



Brr de kruissteekjes, 't kreng is daarop onmiddelijk in de vuilnisbak beland. 8-.
borodini schreef op 11 augustus 2008 @ 16:55:

vertel vertel vertel * klapt en stampt op de maat * ver-tel shi-ning ver-tel shi-ning.






Beloof je dan dat je je niet plaatsvervangend gaat schamen?



Be-lóóf je dat?
Alle reacties Link kopieren
Kom- aan Shi-ning, ver-tel eens! Klap-ten de kin-de-ren ramp-toe-rist-jes entoe ethousa entisast blij..
Alle reacties Link kopieren
Dat ik met gym moest stoppen, NET toen ik de wedstrijden leuk begon te vinden - eindelijk was ik niet meer zenuwachtig!
Dat mijn moeder en (ex)stiefvader tijdens ouderavond bij totaal humorloze wiskundeleraar de slappe lach kregen en daarmee de 10 minuten die ze hadden vol hebben gekregen.



Dat was ik , thank god, niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger eens tijdens tekenen doorgelekt. Weet niet of iemand het gemerkt heeft. Ik had nl gelukkig een soort van rode broek met allemaal vierkantjes aan. En het was gelukkig op het einde van de dag.
Oke.



Ik was vroeger altijd best hevig ongesteld als puber. Niks aan te doen natuurlijk, alleen goed maandverband gebruiken en steeds afwisselen e.d.

Ik gebruikte nog geen tampons en had dus alleen een maandverbandje in.



Was echt zo erg ongesteld en doorgelekt. Dit had ik wel eens vaker, maar dit keer was ik doorgelekt op de stoel op school. We hadden van die lichtkleurige houten stoelen. Ik heb niks gezegd, maar de klas na mij zag het natuurlijk wel.En dan de leraar, die wist natuurlijk dat ik daar gezeten had. .........Echt, ik krijg het nog warm als ik er aan denk.



Echt, ik kon wel janken.
dubbelpost
Alle reacties Link kopieren
..dat je je bordje echt leeg moest eten. Ook als je het echt niet lustte (amandel-griesmeelpudding, braaaak alsnog en braak nog steeds)

...dat het op vrijdag of zaterdag douche-dag was. En de rest van de week aanrechtwas was.

...dat we zondagse kleren aankregen die niet vies mocht worden, dus wij brachten elke zondag braaf zittend op de zetel door.

...dat nieuwe lakschoentjes geen kale neuzen mochten krijgen dus idem aan bovenstaande

...dat vriendinnetjes altijd beoordeeld werden aan wie en wat hun ouders waren of deden

...zo ook met latere vriendjes

...dat er dus nooit een vriendinnetje of een vriendje 'goedgekeurd' werd

...dat het woord 'privacy' bij ons in huid niet bestond. Dus nooit een uurtje alleen op je kamer, want dat was nergens voor nodig.

...
Alle reacties Link kopieren
Oja, en dat al vanaf je het kon begrijpen werd verteld dat je eigenlijk een ongelukje was, de pil werd net te laat uitgevonden.. maar je zus die was wel gewenst...

En dat je dat tot op heden met enige regelmaat nog steeds te horen krijgt.

Tenenkrommend indeed...
Alle reacties Link kopieren
Aarggh. Ik denk meteen aan dat stomme ballet. Omdat mijn jongere zus op balletles zat, vond mijn moeder dat ik óók op balletles moest. Zo'n vreselijk stom pakje aan, met rokje, en inderdaad ook die onderbroek die er steeds onderuit piepte aan de zijkanten. Bovendien kon ik er niks van... voortdurend kijken naar wat de anderen deden. Kortom, vreselijk!! Als ik er nog aan denk....
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ach, Shining, wat erg! OMG, echt, doorlek verhalen zijn de ergste.



Ik heb eens op de middelbare school heel zachtjes bij een meisje in haar oor gefluisterd dat ze was doorgelekt. Zij ging toen zo hartverscheurend hard huilen, dat de halve school was uitgelopen om te kijken wat er aan de hand was... en dus haar meest tenenkrommende herinnering hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht niet op voetballen van mijn ouders. Dat was voor jongens en als ik 'later tietjes zou krijgen, zouden die in de weg zitten'. En dat vonden ze erg grappig. Maar ik niet natuurlijk. Om nog maar niet te spreken over die 'tietjes' die ze me meegegeven hebben...tssss...nee, daar win ik de wet t-shirt contest mee! ;-)
Artemis schreef op 11 augustus 2008 @ 18:07:

Ach, Shining, wat erg! OMG, echt, doorlek verhalen zijn de ergste.



Ik heb eens op de middelbare school heel zachtjes bij een meisje in haar oor gefluisterd dat ze was doorgelekt. Zij ging toen zo hartverscheurend hard huilen, dat de halve school was uitgelopen om te kijken wat er aan de hand was... en dus haar meest tenenkrommende herinnering hebben meegemaakt.




Ja, doorlekverhalen zijn inderdaad het ergst. En volgens mij gebeurt het iedere vrouw wel eens een keer.



Echt verschrikkelijk. :-(
Oh, ik las wat over ouderavonden...

Mijn ouders moesten op gesprek komen bij een docent van me.

Bij het binnenkomen gaven ze haar een had en zeiden:"Goedenavond mevrouw XXXX".

Pas toen hoorden ze dat dat haar bijnaam was en ze heel anders heette.

Was me niet in dank afgenomen, zowel door mijn ouders niet als die leerkracht niet. Ik heb het nooit meer goed kunnen doen bij haar :rofl:



Oh, die doorlekverhalen inderdaad...
IvyRosa schreef op 11 augustus 2008 @ 18:24:

Oh, ik las wat over ouderavonden...

Mijn ouders moesten op gesprek komen bij een docent van me.

Bij het binnenkomen gaven ze haar een had en zeiden:"Goedenavond mevrouw XXXX".

Pas toen hoorden ze dat dat haar bijnaam was en ze heel anders heette.

Was me niet in dank afgenomen, zowel door mijn ouders niet als die leerkracht niet. Ik heb het nooit meer goed kunnen doen bij haar :rofl:



O nee..... :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 11 augustus 2008 @ 17:46:

Oke.



Ik was vroeger altijd best hevig ongesteld als puber. Niks aan te doen natuurlijk, alleen goed maandverband gebruiken en steeds afwisselen e.d.

Ik gebruikte nog geen tampons en had dus alleen een maandverbandje in.



Was echt zo erg ongesteld en doorgelekt. Dit had ik wel eens vaker, maar dit keer was ik doorgelekt op de stoel op school. We hadden van die lichtkleurige houten stoelen. Ik heb niks gezegd, maar de klas na mij zag het natuurlijk wel.En dan de leraar, die wist natuurlijk dat ik daar gezeten had. .........Echt, ik krijg het nog warm als ik er aan denk.



Echt, ik kon wel janken.




Bestaan er wel vrouwen zonder doorlekverhaal?

Had ook zoiets toen ik een jaar of 12 was, maar dan in een auto met stoffen bekleding :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een leuke maar niet over mezelf. Ik liep de trap op en voor me liep een mannelijke student. Hij had zo'n spijkerbroek aan met gaten in de knie. Op een geven moment zag ik dat hij compleet uit zijn broek gescheurd was. Ik nog denken: zal het in zijn tegenwoordig? Maar toen ik zijn BARBIEROZE onderbroek zag wist ik wel beter. Boven wezen zijn vrienden hem erop. Zijn reactie: Oh, okay. En toen ging hij vrolijk in de gang nog even uitgebreid bellen enzo. Ik had allang een trui over mijn kont gedaan. Delft he....in Leiden had geen enkele mannelijk student zo gereageerd. Ik vond het ergens wel heel cool van hem.
Alle reacties Link kopieren
gym, maar ook zwemles.... o verschrikkelijk, zwembad was koud en autoritaire leraar - en altijd maar vragen dan of ik naar de WC kon (meestal wel gelukkig - gretig gebruik van gemaakt)



Met de opel kadett (3 deurs) naar luxemburg in de zomervakantie, en van die grote "bergen" kreeg mijn vader "last van zijn oren", dus mochten de raampjes (alleen van de voorportieren konden open) niet open want dan zou het erger worden. Zo, wat hadden ik en mijn 2 broertjes het naar onze zin op de achterbank en wat een trammelant totdat de raampjes eindelijk open mochten.



Dat ik een jaar of 8 of 9 was en aan de bril moest. Blijkbaar had ik het goed verborgen gehouden, want de opticien was nogal onder de indruk van de slechtheid van mijn ogen. Mijn ouders vroegen zich natuurlijk af hoe dat kon. Hoor ik hem tegen mijn ouders zeggen "maar zo'n handicap leer je mee omgaan" Gehuild dat ik heb - Hoezo was ik gehandicapt?! :cry:



Dat mijn moeder met mijn vader ging (moest?) bespreken of ik mijn eerste BHtje mocht (65AA) :no:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven