Waar wel/niet wonen in Almere??

14-12-2009 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit; mijn vriend en ik gaan samenwonen! En wel in Almere (of omgeving). Dit ligt centraal ten opzichte van beide huidige woonplaatsen.



Nu ben ik benieuwd waar je wel of niet wilt wonen in Almere. Heb al een aantal mooie woningen gezien (huur), maar ja, ik vind de wijk wel zo belangrijk.



Wie heeft tips?
Verpieteren doe je ook in Haarlem als dat in je zit. Almere, hoewel ik het een zeer lelijke, onaangename stad vind, ligt wel mooi centraal in Nederland. Je kunt alle kanten op.



Dus als je weer eens huilend uit de stad komt op zaterdag omdat het daar zo triest is, kan je makkelijk naar Amsterdam, Utrecht en als je echt levensmoe bent, naar Lelijkstad
Alle reacties Link kopieren
Kijk, jij snapt het!



Ik woon hier ook niet omdat het zo'n bruisende gezellige stad is hoor.



De woningen zijn betaalbaar en ik woon toch nog vrij landelijk met een bos in de buurt. Verder hebben we 2 auto's en vrienden door het hele land, dus we zitten hier echt niet te verpieteren.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Wat is er zo slecht aan Almere Buiten? Ik ken een aantal mensen daar (uitstroom-Amsterdammers en die zijn reuze tevreden. Wonen in de seizoenenbuurt, in de danswijk en de eilandenbuurt. Ik heb daar werkelijk nog nooit 'tuig' zien rondlopen.



Almere stad, vooral het nieuwe deel, lijkt me leuk wonen. Schouwburg, restaurantjes, bioscoop, een heel mooi winkelcentrum en daarboven huizen met daktuinen. Daar is toch niks mis mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik verpieterde inderdaad in Haarlem. Kende er niemand en Haarlemmers zijn enorm stug (althans, waar ik woonde, in een ouwe arbeidersbuurt) en op zichzelf. Je komt er niet makkelijk tussen. Kan dat mooie centrum me gestolen worden.
Alle reacties Link kopieren
Tilalia, er loopt toch wel tuig in Almere Buiten hoor. Net als in iedere andere stad trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nou, vriendin van me is verhuisd van Amsterdam naar Almere... En het bevalt haar super!! Dus kan ook anders, Spinster. Het is maar net wat je wilt.



Vriendin woont ook in buiten, helemaal tegen de buitenring aan. Leuke, jonge wijk, zeker geschikt om richting huisje-boompje-beestje te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wel een nadeel: iedere 10 jaar moet je de grond ophogen.
Alle reacties Link kopieren
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 12:52:

Tilalia, er loopt toch wel tuig in Almere Buiten hoor. Net als in iedere andere stad trouwens.Ik ben een keer s avonds naar treinstation Almere buiten gelopen, en daar liepen alleen maar hele vriendelijke pubers rond. Ze zagen er uit als gangsta-rappers, maar ze waren bijzonder vriendelijk Vond ik wel komisch
Alle reacties Link kopieren
Ik houd wijselijk mijn mond.....
quote:Liv schreef op 14 december 2009 @ 12:52:

Tilalia, er loopt toch wel tuig in Almere Buiten hoor. Net als in iedere andere stad trouwens.



Almere lijkt wel een grote mix van tuig tot zeer welgestelde mensen. Je hebt wel gelijk dat het makkelijk integreren is tussen de mensen. Ik denk omdat het relatief nieuw is en iedereen ooit heeft aan moeten passen.



Er zijn mooie woonwijken, maar ik blijf het een verschrikkelijke stad vinden. Maar dat is echt een persoonlijke mening. Ik zit liever in het zuiden des lands.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op funda een huis gezien bij Almere Haven. Een mooie villa, prachtige tuin helemaal rondom, vlak bij een flink bos, uitkijkend over het Gooimeer. En dat voor een luttele 6 ton (in Amsterdam is een simpel rijtjeshuis al 1.3M)! Toen ik er langsreed zag ik dat mijn toekomstige buren drie auto’s op hun oprijlaan hadden: een mercedes, een porsche en een BMW. Dus ik dacht “Zo, dat valt niet tegen. Misschien is Almere toch iets minder pauper dan je altijd hoort”. Ik had in dit topic al gelezen over Almere Haven, dat dat wel romantische charme had en verreweg het leukste deel van de stad was. Maar toen ik er was, was het compleet uitgestorven en zo ontzettend deprimerend. En dan te bedenken dat Almere Centrum en Almere Buiten nog erger schijnen te zijn! Ondanks dat de prijs-kwaliteit-verhouding van de woning super was, sluit ik me aan bij diegenen die er nog niet dood gevonden willen worden. Als je daar een huis koopt, dan kun je eigenlijk je huis nooit uit….
"Mysteriemanning".... heb jij het in je?
Alle reacties Link kopieren
Ja, de woonwijken zijn uitgestorven ja. Het centrumpje over het algemeen niet, maar dat is inderdaad niet zo charmant (hoewel de haven zelf wel leuk is) Maargoed, iemand die pas ergens durft te wonen als haar buren dikke auto's hebben kan ik sowieso niet echt serieus nemen..



TO, heb je al wat leuks gevonden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 03 maart 2015 @ 12:42:

Ja, de woonwijken zijn uitgestorven ja. Het centrumpje over het algemeen niet, maar dat is inderdaad niet zo charmant (hoewel de haven zelf wel leuk is) Maargoed, iemand die pas ergens durft te wonen als haar buren dikke auto's hebben kan ik sowieso niet echt serieus nemen..



TO, heb je al wat leuks gevonden?Ik hoop het wel voor TO, anders is ze al bijna 6 jaar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Haha! Dat had ik niet gezien. Ik hoop het ook voor haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven