Wel of geen bench pup

01-03-2015 16:05 37 berichten
Wij krijgen over 14 dagen een pup. Ze zal dan 9,5 weken zijn. Inmiddels al aangemeld voor puppycursus en het dierendagverblijf waar ze 1x per week naartoe gaat.

Ik vind het allemaal spannend.

Waar ik erg over twijfel is of ik wel of geen bench ga gebruiken. Ik heb er eerlijk gezegd vreselijke weerzin tegen. Een dier in een kooi. Thuis hadden wij altijd honden, Duitse herders en benches bestonden helemaal niet.



Maar na verloop van tijd moeten wij weer werken. Vind het ook wel moeilijk, kan zo'n hondje wel veilig door het huis. op internet zijn ook diverse voor en tegenstanders. Hier nog iemand ervaring? Of tips
quote:lilalinda schreef op 01 maart 2015 @ 17:16:

[...]



Ik ken het uit mijn vriendenkring. Op de dag dat beiden de hele dag werken, gaat de hond naar de opvangAls ik hele dagen werkte kwam er natuurlijk geen hond. Zoals je ziet werk ik 3x 5 uur.
Dure grap.
Succes met het opvoeden!
als ik 1 van mijn honden 'snachts niet in zijn bench doe dan gaat ie staan grommen bij de slaapkamerdeur netzolang totdat je hem naar bed brengt.



Wij hebben 4 honden en allen hebben een bench, waar zij 'snachts (10-6) ingaan. Het is hun bed, ze staan in de kelder, met een lekkere deken erin, honden weten het precies; na de laatste wandeling 'savonds doe ik de deur van de kelder open, zeg ik "bed" en ze springen allemaal in hun eigen bench, wachtend op een koekje

Als ik overdag een paar uur weg ga zitten ze (met mand & eten en drinken) in de bijkeuken en het kantoor.



Vanaf puppy zijn die van ons getrained om in de bench te slapen. Dit maakt het makkelijk als je hond een tijdje bij de dierenarts moet verblijven, met het vervoeren van de hond of als je hond een tijdje in een hondenhotel logeert.



Ook worden alle honden die bij ons vanuit de dierenbescherming een tijdje in opvang komen getrained om in een bench te slapen. Puppy's huilen meestal voor de eerste paar uur 'snachts, koekje geven voor het slapen gaan, volhouden en na een dag of 3 is het helemaal goed.
Ik gebruik wel een bench voor een pup, om een pauze te kunnen inlassen. Anders rennen ze zichzelf vaak voorbij. Dus tijdje spelen even rusten in de bench, meteen daarna naar buiten, spelen enz.

Heb je even vrij genomen voor de pup? Dat is altijd wel handig, zeker als ze een paar uur alleen moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn honden hebben zeker het eerste half jaar regelmatig in de bench gezeten met de deur dichtl.Ze schelen maar een paar dagen in leeftijd en ik heb ze dus ook samen als pup gehad. Ze waren de hele dag bezig om elkaar wakker te houden. Dus dan deed ik ze in de bench zodat ze even rust hadden. En ook de nachten zaten ze in de bench. Hebben ze nooit erg gevonden.
quote:polydox schreef op 01 maart 2015 @ 17:48:

Ik gebruik wel een bench voor een pup, om een pauze te kunnen inlassen. Anders rennen ze zichzelf vaak voorbij. Dus tijdje spelen even rusten in de bench, meteen daarna naar buiten, spelen enz.

Heb je even vrij genomen voor de pup? Dat is altijd wel handig, zeker als ze een paar uur alleen moeten zijn.Ja mijn man is voorlopig thuis. Herstellend van bypass operatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nooit een bench gehad. Ik vond het ook maar niks. Onze hond heeft gewoon zijn mandje, is altijd goed gegaan. Hij heeft weleens iets gesloopt, maar hij zat niet aan de meubels te knagen ofzo.
Cum non tum age
Hoe ging dat met leren alleen zijn Noa?
Alle reacties Link kopieren
Hij vond het niet leuk als we de deur uitgingen, maar hij ging dan vrij snel naar zijn mand. Hij heeft altijd genoeg speeltjes en hij weet dat hij daar aan mag komen. Meestal ging (en gaat) hij vrij snel slapen wanneer we er niet zijn.



Er zijn hier vast formules die goed uit kunnen leggen hoe je een hond traint om alleen te zijn. Ik geloof eerst een minuut de deur uit en weer terugkomen en dan steeds langer wegblijven.



Ik lees dat jouw man veel thuis zal zijn, dus dat is een voordeel. Iedere hond is anders, dus je zult diverse verhalen horen, maar wat voor de ene hond goed werkt, hoeft voor de andere niet goed te werken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een bench gebruikt en heb toch al mijn hele leven honden. Ik zie het nut er niet van in boven een mand. Ik zou een hond nooit overdag in een bench opsluiten als ik weg ben. Ik zie ook niet in het nut van ze 's nachts opsluiten. Mijn hond slaapt 's nachts gewoon in zijn mand. Mocht er gespuis rond het huis zijn dan kan hij in actie komen (gaat lastig vanuit een kooi) en hij kan zich gewoon vrij bewegen als hij zin heeft. Heel soms moet hij tegen de ochtend een plas doen en dan is het toch wel handig dat hij ons (mij) komt wekken als hij er uit wil. Het hele idee van de hond opsluiten in een kooi vind ik wat vreemd. Als het deurtje toch open staat zie ik het voordeel ten opzichte van een mand of andere vaste slaapplek helemaal niet meer. De meeste honden blijven toch gewoon de hele nacht slapen dus waarom zou je ze opsluiten?

Naar de dierenarts gaat hij gewoon los mee (ik ga geen kooi met een bouvier sjouwen) en in de auto zit hij ook los in de achterbak (wel achter een hekje vanwege de veiligheid)

Heb nooit een bench gemist.

In elk geval zie ik er geen voordeel van in.
Alle reacties Link kopieren
Ik leer de honden van pup af aan 's nachts in de ren te slapen (grote overdekte ren met nachthok en grote niet overdekte uitloop die eventueel afgesloten kan worden. Zo ook als we niet thuis zijn. Voor de honden ook veel fijner dan altijd binnen zitten en gezelschap hebben ze toch niet als wij op bed liggen of niet thuis zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven