Kattenvraagje

03-03-2015 20:26 26 berichten
Ik ben vandaag in het asiel geweest omdat ik graag een kat wil. Ik heb aangegeven dat ik een knuffelkat wil die niet naar buiten hoeft omdat ik in een flat woon.

Ik heb er een gezien en dat was eigenlijk meteen liefde op het eerste gezicht, een heerlijke knuffelkont van 7 jaar, maar... hij heeft chronische niesziekte en een blaasgruisdieet. Ook heeft ie grote stukken van zijn vacht kaalgeplukt/gelikt vanwege de stress van het in het asiel zitten, waar hij ook weer (tijdelijk) medicijnen voor krijgt. Nu vraag ik me dus toch af of dit beest wel de beste keuze is of dat ik beter nog even kan afwachten. Het zou mijn eerste kat worden, heb dus nog geen ervaring met katten.
TO ik heb zelf een kat gehad, die was gezond toen ik hem kreeg, maar die is een jaar lang ziek geweest.

Begon ook met blaasgruis en een andere chronische ziekte aan zijn blaaswand, veroorzaakt door stress.

Helaas (ik wil je niet bang maken hoor) ging het van de zomer zo slecht met hem dat ik hem

helaas in heb moeten laten slapen.



Ik ga heel eerlijk tegen je zijn, daar heb je het meest aan denk ik. Ik snap echt wel dat je gevoel

belangrijk is bij zo'n beestje, maar helaas komt er ook realiteit bij kijken: een kat met een chronische

ziekte is, vooral emotioneel (bij mij dan) niet makkelijk en vrij zwaar.

Ook is het in de praktijk niet makkelijk en kan het zwaar zijn, de hele tijd dat gesleep

naar de DA. (ook voor het beestje)

Mijn advies: wees heel eerlijk tegen jezelf of je dat er voorover hebt, en zoals al genoemd: of je het geld

ervoor hebt want het kost wel wat extra's, een ziek dier.

Nogmaals, in deze situatie alleen je gevoel laten spreken is niet handig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven