Gordijnen Hema, hoe bevallen ze?

24-11-2008 12:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Op dit moment ben ik me aan het orienteren in gordijnen.

Nu vind ik dat ze op de site van de Hema erg mooie en niet al te dure gordijnen hebben. Heeft iemand ervaringen met deze service? En hoe is de kwaliteit van de gordijnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:castorella schreef op 24 november 2008 @ 19:52:

Ik heb toevallig vandaag besteld bij de HEMA. Moest wel heeeeel lang wachten op een verkoopster, ondanks dat ik bij de klantenservice had gevraagd of ze iemand om wilden roepen (wat ze ook deden). Ik had al mijn maten etc via de site al ingevoerd, toen ging het best snel. Fikse levertijd, zeven tot acht weken!



Ze houden het vaak aan de veilige kant, vermoedelijk om te voorkomen dat er voortdurend mensen aan de lijn hangen: wanneer zijn mijn gordijnen nou klaar..?

Bij mij zeiden ze: het duurt drie tot vier weken, maar ze lagen na 12 dagen al klaar. Het *kan* dus sneller gaan.
Alle reacties Link kopieren
Weer bedankt voor de leuke reacties!

Ik heb besloten mijn gordijnen bij de Hema te kopen. Mijn nieuwe buren hadden toevallig vandaag de nieuwe gordijnen opgehangen. Ik denk dat patroontje komt me bekend voor haha! Van de Hema, zag er hartstikke goed uit. Volgens mij is het opmeten ook wel goed te doen.

Stilletjes hoop ik op een levertijd van 3-4 weken! Dan hebben we ze nog net voordat we overgaan.

Nog een vraagje hebben jullie de rail ook bij de Hema gekocht of zit daar ook nog kwaliteitsverschil in?



Nogmaals bedankt voor de super hulpvolle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hema-gordijnen bevallen mij prima. Als ik ooit nog eens nieuwe nodig heb, bestel ik ze weer daar.



Ik heb gevoerde velours-gordijnen. Verduisteren goed op de slaapkamer en zien er mooi uit. Ik vind de dubbelgeplooide het mooist, maar daar betaal je wel iets meer voor dan voor de enkelgeplooide.



Bij het meten even goed opletten (rails in het kozijn of op het kozijn?). Met de schuifjes bovenin heb je nog een paar cm. speling (hoewel ik het wel erg lelijk vindt als die schuifjes helemaal aan de bovenkant van het gordijn zitten, dus echt even goed meten!).



Als je toevallig ook voor velours gaat en je gaat ze ophalen: neem iemand mee. Die dingen zijn zwaaaaar... :S
Alle reacties Link kopieren
Heej ik heb ook Hema gordijnen, hebben thuis alles opgemeten (niet via dingen van de site of zo) en we hadden de grote baas zelf die alles invoerde, misschien scheelt dat ook.

Het is allemaal goed gegaan. Ze zeiden dat het 4 weken zou duren maar na 2 weken waren ze al klaar, helemaal mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf U-rails aan het plafond, met runners erin en de gordijnen worden met (door de naaiservice ingenaaide) haakjes opgehangen. Je kan ze bij elke bouwmarkt/ijzerhandel kopen. Deze rails "lopen" het lekkerst als ze uit één stuk bestaan. Als dat niet kan kan (bijvoorbeeld transportproblemen) bestaan er verbindingsstukjes en dan hangt het af van je schuur- en buigvaardigheid of er geen "hik" ontstaat waardoor je een extra rukje aan het gordijn hoeft te geven om hem dicht te krijgen. Er bestaan ook uitschuifrails; daarmee heb ik geen ervaring.



De andere ophangsystemen (roeden, ringen enz. die lager dan het plafond worden bevestigd) kunnen heel mooi staan maar ze doen iets met je interieur, waardoor ze ook een onverwacht effect kunnen hebben (kleiner maken, drukker maken, gordijnen die op je toekomen). Je moet daar echt feeling voor hebben om het goed te kunnen toepassen, maar dan kan het echt heel mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groll schreef op 24 november 2008 @ 23:29:

[...]





Ze houden het vaak aan de veilige kant, vermoedelijk om te voorkomen dat er voortdurend mensen aan de lijn hangen: wanneer zijn mijn gordijnen nou klaar..?

Bij mij zeiden ze: het duurt drie tot vier weken, maar ze lagen na 12 dagen al klaar. Het *kan* dus sneller gaan.



Dat is inderdaad waar en als ik een warenhuis runde zou ik het waarschijnlijk ook zo doen. Maar volgens mij heeft het ook met het seizoen te maken, iedereen die nog geen gordijnen heeft denkt nu ineens: goh wel erg ongezellig dat donkere raam, ik WIL met de kerst 'raambekleding' (HEMAwoord) hebben!



Ik heb de rails gewoon bij de ijzerhandel om de hoek gekocht omdat ik met die vier meter lange lat niet al te veel meters wilde maken.



Ik heb trouwens de Satijn Ecru besteld, wat hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen bij de Hema zelf kijken! Ben heel benieuwd hoe de kleuren en de stoffen in het echt zijn. Sommige gordijnen zou ik zo vanaf de plaatjes op de site van de Hema kunnen kopen, maar soms zijn plaatjes zo anders dan dat een gordijn in het echt is. Ik ben heel benieuwd!
anoniem_52393 wijzigde dit bericht op 27-11-2008 00:27
Reden: Zucht, het is al laat pff al die taalfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
update: vandaag ben ik gebeld dat mijn gordijnen klaar waren en ik heb ze meteen opgehaald. Het duurde in totaal dus nog geen vier weken. Ik ben er blij mee, ze zijn mooi.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2015 20:28
Reden: Laster
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb prima gordijnen vd Hema

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven