katten....

04-03-2015 17:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Ik heb 3 katten thuis. M is een poes die buiten komt van 11, F is een kater die buiten komt van 11 en P is een binnenkater van een jaar.

Nu is P een kleine dondersteen die graag speelt terwijl M en F daar niet echt op zitten te wachten. P en F liggen wel regelmatig samen lief op een dekentje, maar M en P boteren niet echt goed met elkaar. Die hebben regelmatig een bitchfight zeg maar, al is het meer schreeuwen dan elkaar echt wat doen.



Nu vroeg ik me af of het misschien een idee was om er een binnenkat bij te doen, zodat P een maatje heeft van zijn eigen leeftijd waar hij mee kan ravotten. En zodat de andere 2 iets meer met rust gelaten worden (ipv belaagd worden met speeluurtjes waar ze niet op zitten te wachten)



Zijn er hier mensen die in een zelfde situatie hebben gezeten? En wat hebben jullie uiteindelijk gedaan? Is dit goed gegaan of hebben jullie er spijt van?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Zijn je katers gecastreerd? Dat kan soms een rol spelen. Én ik vind 11 en 1 ook wel een behoorlijk leeftijdsverschil.

Maar niemand kan voorspellen of een jonge kat erbij gaat helpen, of juist nog meer roet in het eten gooit..
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag de jongste niet naar buiten? Daar kan hij zich uitleven!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. De jongste wordt vanzelf rustiger en als de kattenstrijd maar vaak genoeg uitgevochten wordt leert iedereen vanzelf zijn plaats kennen. Beiden boteren wel met F, dus eenzaam zullen ze niet zijn.



Zolang geen van de katten echt stresssignalen laat zien, zou ik niet proberen om het op te lossen met meer katten. Sowieso, als ik je verhaal zo hoor denk ik dat M. er meer last van heeft dan P. zelf (ivm het aanhoudende speelse gedrag van P.) en als je er dan nog een jongeling bijzet.. zou M. wel eens serieus pissig kunnen worden kan ik me voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn allemaal geholpen. Daarnaast is P een raskat, nogal een drolletje die geen gevaar ziet. Hij komt dus niet 'los' buiten, maar wel in de afgeschermde tuin.
quote:Louise70 schreef op 04 maart 2015 @ 17:39:

Waarom mag de jongste niet naar buiten? Daar kan hij zich uitleven!in de tuin van een ander of onder een auto
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een kat erbij neemt, heb je kans dat de oudjes steeds minder naar binnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat minder binnen komen van de ouderen wel meevalt... Die zijn nu ook niet van hun kleedje af te rammen. Alleen in de zomer zijn ze veel buiten te vinden, maar de winter zijn ze liever lekker binnen, dus daar ben ik niet zo bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Heb je P al vanaf kitten af aan?

Ik zou hem gewoon even z'n pubertijd door laten razen, straks is het zomer en hebben de andere 2 sowieso meer rust.

Een nieuwe kat gooit namelijk weer de hele hiërarchie overhoop, wat ook meer kwaad kan doen dan goed.



Je kan ook zelf meer met 'm spelen
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Ja P is al vanaf kitten in huis. En met hem spelen doen we sowieso wel veel.

Maar wat jij ook aangeeft, er is een kans dat nog een kitten erbij meer kwaad dan goed kan doen.

Aan de andere kant denk ik dus dat ze dan elkaar hebben om te etteren... Lastig dus!!
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen houd je het probleem dan een beetje in stand denk ik.

Als er een kitten bij komt en P is straks geholpen en (daardoor) rustiger, neem je dan ook weer een kat voor de jongste aanwinst?



Of wil je zelf gewoon graag weer zo'n frutsel?
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Ik zou wat 'uitleefspelletjes' met P gaan doen. Ken je dat laserlampje? En mijn 10 maanden oude kitten is ook erg dol op de rail van Cat Activity. En op speeltjes apporteren.



(ja, het is echt een kat)
Alle reacties Link kopieren
P is al geholpen, en als er een kitten bij komt wordt deze ook zo snel mogelijk geholpen.

En natuurlijk vind ik nog een knuffelkont leuk

Zoals ik al aangaf spelen we echt veel met hem, maar het is nog een jonge kat.

Maar 24/7 met hem spelen is natuurlijk niet mogelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha tja, ik denk dat je de keus al gemaakt hebt
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Haha Roan, het liefste zou ik er een bijnemen, zeker omdat ik daar ook voordelen aan zie.

Maar mijn 'leuke' idee moet niet ten koste gaan van.....

Vandaar dat ik hoopte dat er mensen waren die die in eenzelfde schuitje hebben gezeten
Alle reacties Link kopieren
mijn grens ligt bij 2 katten.

Zou gewoon meer met de kat spelen of hem met een tuigje uitlaten als dat lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven