Laptop sneller maken

04-03-2015 20:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laptop, die niet meer vooruit te branden is. Op dit moment ff geen budget voor een nieuwe. Als ik zoek laptop sneller maken krijg ik allemaal programma's te zien, die worden afgeraden omdat er malware en spyware in zit. Wie heeft er tips op mijn laptop nieuw leven in te blazen?
Maak een Back-up van je bestanden en installeer je besturingsprogramma opnieuw. Doe ik altijd. Schijf fragmenteren wil ook nog wel eens werken. Overbodige programma's en bestanden verwijderen ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 04 maart 2015 @ 20:33:

Maak een Back-up van je bestanden en installeer je besturingsprogramma opnieuw. Doe ik altijd. Schijf defragmenteren wil ook nog wel eens werken. Overbodige programma's en bestanden verwijderen ook.





Hoeveel ruimte heb je nog over op je harde schijf?

Zet je je laptop altijd in de slaapstand, of na gebruik netjes uit?

Gaat ie wel eens uit?

Draai je netjes je Windows-updates?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Het programma CCleaner uitvoeren.



CCleaner is een van de beste programma's om uw pc snel en grondig mee op te schonen. Met CCleaner kunt u tijdelijke bestanden, gebruikerssporen, cookies en internetsporen (onder andere surfgeschiedenis, ingetypte adressen en automatisch aangevulde woorden) van Internet Explorer, Opera, Firefox, Google Chrome en Safari opruimen. Het programma is in het Nederlands vertaald.



Bovendien wist CCleaner mru-sporen (lijsten van laatst geopende bestanden) van heel veel programma's, onder andere: Adobe, Office, Windows Media Player, Real Player, Quick Time Player, Java en OpenOffice.org. Ook kan CCleaner index.dat bestanden en onnodige systeembestanden verwijderen.

(Bron: http://www.gratissoftware ... r-pc-opruimen-schoonmaken)



Even googlen op de naam en de eerste hit is betrouwbaar (had iemand van ICT mij aangeraden).
You can't keep snakes in your backyard and expect them only to bite your neighbours.
Alle reacties Link kopieren
CCleaner heb ik geprobeerd, die schoont wel lekker op, maar maakt mijn laptop niet sneller.



Ik heb ruimte zat op mijn schijf. Ik zet hem meestal als ik naar bed ga uit en de updates doe ik braaf :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: extra geheugenmodules erin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Kurritsj schreef op 04 maart 2015 @ 20:55:

[...]







Hoeveel ruimte heb je nog over op je harde schijf?

Zet je je laptop altijd in de slaapstand, of na gebruik netjes uit?

Gaat ie wel eens uit?

Draai je netjes je Windows-updates?Helpt het als ik zeg dat ik mobiel forum? Ik pak even de taalfouten-smoezenlijst erbij
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft het alles te maken met het ram-geheugen, die moet minimaal 2gb zijn is mij ooit verteld.
Alle reacties Link kopieren
Installeer Ubuntu (dual boot met Windows).
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een besturingssysteem draait er op?

Heb je nog Windows XP?

Zo ja. Dan heeft meer dan 4gb geheugen geen zin.

Hoe oud is de laptop eigenlijk en wat voor een merk/model is het?



Naast geheugen zou ik je een SSD willen aanbevelen. Dat is een nieuwe harde schijf maar dan zonder draaiende onderdelen.

Jouw laptop krijgt hierdoor een tweede leven.

De bestaande harde schijf kan je inbouwen in een usb-behuizing.

Nadat je de computer opnieuw hebt geïnstalleerd kun je de bestaande harde schijf aansluiten op een usb-poort zodat je bij je bestanden kunt.



Een ssd is vanaf 100 euro en een usb-behuizing vanaf 10 euro.
Wanneer je genoeg vrije schijfruimte hebt en genoeg RAM (2 GB is genoeg), dan is jouw wens 'laptop sneller maken' uitsluitend te herleiden naar een veranderend behoeftepatroon bij jezelf en niet naar het vermeend trager worden van dat apparaat.



Gebruik CCleaner om de rommel op te ruimen. Meer en/of iets anders is er niet en gaat je laptop ook niet niet 'sneller' maken.



Je zult óf een snellere laptop moeten kopen of je verwachtingspatroon naar beneden toe moeten bijstellen. Meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 04 maart 2015 @ 21:10:

[...]





Helpt het als ik zeg dat ik mobiel forum? Ik pak even de taalfouten-smoezenlijst erbij Nope
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Misschien maakt je computer deel uit van een botnet: Zombiecomputer
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:stephan.klein schreef op 04 maart 2015 @ 21:29:

Wat voor een besturingssysteem draait er op?

Heb je nog Windows XP?

Zo ja. Dan heeft meer dan 4gb geheugen geen zin.

Hoe oud is de laptop eigenlijk en wat voor een merk/model is het?



Naast geheugen zou ik je een SSD willen aanbevelen. Dat is een nieuwe harde schijf maar dan zonder draaiende onderdelen.

Jouw laptop krijgt hierdoor een tweede leven.

De bestaande harde schijf kan je inbouwen in een usb-behuizing.

Nadat je de computer opnieuw hebt geïnstalleerd kun je de bestaande harde schijf aansluiten op een usb-poort zodat je bij je bestanden kunt.



Een ssd is vanaf 100 euro en een usb-behuizing vanaf 10 euro.

Over het installeren van SSD kan ik niets zeggen, maar wel over het effect.

Heerlijk! Scheelt echt enorm in de snelheid!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Windows 7 en 4GB intern geheugen. Dat van die ssd zie ik wel zetten, daar ga ik me verder in verdiepen, daar hebben ze het ook over op deze site: laptop sneller maken in 10 stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef geen functionaliteiten uit te zetten, geen nieuw opslagmedium eraan te hangen, zelfs geen cleaner te draaien (echt nog nooit gedaan) en ik heb absoluut geen last van traagheid hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:stephan.klein schreef op 04 maart 2015 @ 21:29:

Wat voor een besturingssysteem draait er op?

Heb je nog Windows XP?

Zo ja. Dan heeft meer dan 4gb geheugen geen zin.64 bit adresseert tot 128GB RAM.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 05 maart 2015 @ 08:06:

[...]





64 bit adresseert tot 128GB RAM.



Het merendeel van de xp-installaties is 32 bit. Dus 4GB is de max.



Wanneer je Windows 7 64 Bit Home Premium hebt bijvoorbeeld dan is het maximum geheugen 16 GB.

De Core versie van Windows 8.1 gaat tot 128 GB. De professional varianten kunnen nog meer.



Maar goed. Veel laptops kun je maar uitbreiden tot maximum 8GB.

Mijn ervaring is dat Windows7 of Windows8 net iets lekkerder draait met 8GB geheugen.



Wanneer je voor een SSD kiest wil ik je de Intel 530 series aanbevelen en dan minimaal 120GB groot.



Zorg voor goede backups bij het gebruik van een SSD. Bij een crash is de kans ontzettend groot dat je alles kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Is je laptop plotseling langzamer geworden?

Het kan ook zijn dat er een programma gelijk met je computer opstart, wat de boel trager

maakt.

Bijv. een bittorrent prog. oid.



Kijk anders bij taakbeheer welke applicatie de meeste processor power opsnoept.



Succes!
Niet zeuren, gewoon poetsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven