Server uitgaande mail instellen lukt niet

11-03-2015 10:59 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik krijg het instellen van een uitgaande server niet voor elkaar. Ik krijg de mails nu we binnen maar verzenden gaat niet.

Op iPhone.



Wat ik doe bij server uitgaande post:

SMTP = mail.domeinnaam.nu



Hostnaam mail.domeinnaam.nu

ww zelfde als inkomende post

gebruik ssl uit

identiteitscontrole Wachtwoord

Serverpoort 25



Wat doe ik fout? Iemand een idee?
Ik las de topictitel en dacht: KPN. Maaaaar err dit soort instellingen heb je alleen specifiek nodig als je providermail wilt binnenhalen (pop mail) van domeinen als ziggo.nl upc.nl netmail.nl



Ik neem aan dat ipv dat je in je browser naar Hotmail gaat dat je een email app gebruikt?



Lees eens
http://windows.microsoft. ... ook/send-receive-from-app
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 11 maart 2015 @ 12:02:

Ze mailt niet via eigen provider, maar via Hotmail.



In dat geval moet ze de SMTP (of IMAP) gegevens van hotmail (LIVE tegenwoordig ?) invoeren en niet de gegevens van haar eigen provider.



Overigens, hotmail blijft het ook gewoon doen wanneer je de deur uit stapt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er echt niet uit.

Iemand KPN die even kan kijken welke instellingen ze heeft?



Hier:

pop-accountgegevens

naam: bedrijfsnaam

e-mail: info@bedrijfsnaam.nu

beschrijving: bedrijfsnaam



server inkomend:

mail.bedrijfsnaam.nu

gebr.naam: mailadres bedrijf

ww: xxx



server uitgaand:

SMTP smtp.kpnmail.nl

houtnaam smtp.kpnmail.nl

gebr naam -

ww -

SSL aan

Serverpoort 587





geavanceerd inkomende post:

SSL staat aan

identiteitscontrole wachtwoord

serverpoort 995



Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 11 maart 2015 @ 12:02:

Ze mailt niet via eigen provider, maar via Hotmail.Ho ho, dit gaat niet om hotmail account, dat werkt gewoon! Het gaat om een bedrijfsaccount van werk. een gewoon adres dus.
Alle reacties Link kopieren
En het binnenhalen gaat prima, het verzenden alleen niet
Lees even wat ik en bitje schrijven.



oh ik lees dat het om bedrijfsmail gaat. KPN uitgaande mail werkt niet als je niet aan je eigen KPN wifi verbinding hangt.



vraag het anders even aan IT op je werk?



Op mijn vriends oude blackberry heeft het ooit wel gewerkt maar ik heb het nooit meer aan de gang gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Geen IT dus die kan ik het niet vragen.



Wat bedoel je met " KPN uitgaande mail werkt niet als je niet aan je eigen KPN wifi verbinding hangt"? Wat heeft de wifi provider te maken met mijn mobieltje? Dat zijn toch gewoon twee totaal verschillende dingen?
quote:Snotolf schreef op 11 maart 2015 @ 13:02:

[...]





Ho ho, dit gaat niet om hotmail account, dat werkt gewoon! Het gaat om een bedrijfsaccount van werk. een gewoon adres dus.Oh handig. Je had het eerder over Hotmail.
Meer info nodig. Dus domein van het werk. Dan pas kan er iemand een goed antwoord geven.



Gebruiken ze niet gewoon Exchange?
Heeft te maken met authenticatie die die mail server nodig heeft. Als jij op een KPN wifi verbinding zit ben je vertrouwd. Als je via je 3g Vodafone dataverbinding zit ben je niet vertrouwd. Er is genoeg over geschreven en er zijn workarounds. Zie bv http://forum.kpn.com/t5/E ... er-werkt-niet/td-p/176881
Alle reacties Link kopieren
Bedrijfsmail zal je ook via een andere mailprovider dan de provider van je bedrijf moeten versturen anders is de kans heel erg groot dat je geen mail meer kunt verzenden zodra je het bedrijf verlaten hebt.



Zelf werk ik op detacheringsbasis wat betekend dat, zodra ik gedetacheerd ben of thuis werk, ik geen mail meer kan verzenden of de SMTP gegevens aan moet passen.



Dit is de reden dat ik ook de uitgaande bedrijfsemail op mijn laptop, telefoon en tablet via Gmail verstuur. Dat werkt namelijk wel altijd en overal en als reply adres stel ik mijn mailadres van de zaak in.



Hetzelfde geldt overigens voor mijn prive email.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven