Hoe Netflix abonnement delen?

15-03-2015 07:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Sinds kort hebben wij netflix. Nu zouden we ons abonnement graag willen delen met vrienden, ik begreep dat dit mogelijk is. Alleen geen idee hoe dat dan werkt? Welke acties moeten we daarvoor doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 09:54:

[...]



Dat snap ik. Maar een ander soort beveiliging dan om zulke praktijken te voorkomen.

Ach ja, ik vind het gewoon triest...Netflix oplichten voor 9 euro per maand. Het kost al geen drol en dan ga je nog zo moeilijk zitten doen. Maar goed, ik ben ook tegen downloaden enz. Betaal gewoon voor wat je gebruikt. Je werkt zelf tenslotte ook niet voor nop.



Voor 8 euro de maand zou ik ook gewoon zelf een account nemen, maar je account delen is niet tegen de regels van Netflix zelf in, dit staat zelfs op hun website:



"...If you've shared your Netflix account with friends or family, they may be using Netflix while you're trying to watch some content. The number of users that can stream at the same time will depend on your Netflix plan. You can see the limit for your account, as well as other plan options, from the Change Plan page."



Het is dus niet tegen de regels van Netflix, maar het kan wel tegen landelijke wetgeving zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 09:54:

[...]



Dat snap ik. Maar een ander soort beveiliging dan om zulke praktijken te voorkomen.

Ach ja, ik vind het gewoon triest...Netflix oplichten voor 9 euro per maand. Het kost al geen drol en dan ga je nog zo moeilijk zitten doen. Maar goed, ik ben ook tegen downloaden enz. Betaal gewoon voor wat je gebruikt. Je werkt zelf tenslotte ook niet voor nop.Maar er wordt toch ook voor betaald, zelfs als je deelt? Bij Netflix werken zoveel programmeurs, als ze echt echt echt hadden gewild dat dit niet zou mogen, of als ze dachten meer te verdienen door het te beperken, dan hadden ze het anders ontworpen. Het is meer alsof je de krant of de Libelle aan de buren geeft nadat je hem uit hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees nu dat zelfs in de VS het per staat verschilt of een abbonnement delen legaal is of niet. Apart hoor.



Maar op zich ook appart dat je als bedrijf in de gebruiksvoorwaarden zet dat je je password niet door mag geven, maar dat je wel verschillende profielen aan mag maken per abonnement, omdat ze weten dat er toch steeds andere mensen kijken (en het kijkgedrag per kijker gebruiken ze voor recommendations en het ontwikkelen van nieuw materiaal en wie weet verkopen ze die data ook weer voor andere doeleinden, zou me niks verbazen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Boebezoebe, je denk wel erg in je eigen straatje zeg. Voor jouw informatie, wij hebben ook profielen aangemaakt. Om de eenvoudige reden dat ik andere films/series kijk dan bv mijn zoon. Zo kan je je eigen voorkeuren aangeboden krijgen bijvoorbeeld. Je mag nog uren je eigen kromme gedachten recht proberen te lullen maar het blijft krom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donewithit schreef op 15 maart 2015 @ 11:01:

Boebezoebe, je denk wel erg in je eigen straatje zeg. Voor jouw informatie, wij hebben ook profielen aangemaakt. Om de eenvoudige reden dat ik andere films/series kijk dan bv mijn zoon. Zo kan je je eigen voorkeuren aangeboden krijgen bijvoorbeeld. Je mag nog uren je eigen kromme gedachten recht proberen te lullen maar het blijft krom.





Als de buurman mijn zijn boor leent, is dat ook inkomstenderving van Bosch en de Praxis omdat ik er zelf niet eentje koop?



Ik denk trouwens niet in mijn straatje, maar in dat van Netflix. Als zij meer kunnen verdienen door het scherper af te schermen, dan zouden ze dat echt wel doen. Ze zijn niet gek. Juist door zoveel mogelijk informatie per kijker te krijgen kunnen ze meer geld verdienen. En of dat nou 4 schermen in 1 huis is, of 4 schermen in 4 verschillende huizen is minder belangrijk voor ze. Ik denk dat Netflix meer geld verdient door het zo te laten, dan er heel streng op te zijn (want dan nemen juist minder mensen een abbonnement, juist omdat ze het niet kunnen delen of ergens anders kijken).



Ik ga trouwens nog even in de Opzij lezen die ik van een vriendin opgestuurd heb gekregen. Verdienen ze ook geen drol aan bij de uitgever. Erg he?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De CEO van HBO Go (wat niet precies hetzelfde is, maar in de buurt komt van Netflix), maakt het in ieder geval geen drol uit als je account gegevens deelt.



http://www.buzzfeed.com/m ... r-hbo-password#.yvD0Vdlgl



De redenatie: Goede promotie voor een ons product.



En het zo voor Netflix ook zo kunnen werken. Stel je deelt op 2 schermen Netflix met je zus. Op een gegeven moment willen 3 mensen tegelijk kijken. En dat gebeurt vaker. Dat wordt toch lastig, dus wat gebeurt er? Uiteindelijk komt er een tweede abbonnement, of er komt een upgrade naar 4 schermen. Hadden ze het eerste delen nooit toegelaten, dan was er ook niet uiteindelijk een tweede abbonnement of upgrade gekomen, of minder waarschijnlijk, want mensen moeten eerst een beetje 'verslaafd' worden aan het product voordat ze het willen. Het delen toestaan is dus op de lange termijn veel voordeliger voor dit soort bedrijven, in plaats dat ze er last van hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 15 maart 2015 @ 10:38:

Oh, ik lees nu dat zelfs in de VS het per staat verschilt of een abbonnement delen legaal is of niet. Apart hoor.



Maar op zich ook appart dat je als bedrijf in de gebruiksvoorwaarden zet dat je je password niet door mag geven, maar dat je wel verschillende profielen aan mag maken per abonnement, omdat ze weten dat er toch steeds andere mensen kijken (en het kijkgedrag per kijker gebruiken ze voor recommendations en het ontwikkelen van nieuw materiaal en wie weet verkopen ze die data ook weer voor andere doeleinden, zou me niks verbazen).Natuurlijk mag je verschillende profielen aanmaken. Mijn man kijkt hele andere dingen dan ik. En voor dochter heb ik een kinderprofiel, zonder enge films enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 11:33:

[...]

Natuurlijk mag je verschillende profielen aanmaken. Mijn man kijkt hele andere dingen dan ik. En voor dochter heb ik een kinderprofiel, zonder enge films enzo.





Maar als er maar 1 persoon de login gegevens mag hebben, dan zou n theorie die er ook altijd bij moeten zijn als degene met profiel 2 inlogt. Dat gebeurt natuurlijk nooit. Als ik degene ben die betaalt, en mijn vriend degene is met profiel 2, moet ik dan met mijn logingegevens er de hele tijd bijzijn als hij iets op profiel 2 kijkt? En zo niet, wat is dan het verschil tussen inloggen bij mij thuis of bij hem thuis?



Dat was het punt dat ik probeerde te maken. Het hebben van de verschillende profielen strookt in de praktijk niet met het idee dat maar 1 persoon de login en code mag weten en nooit door mag geven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Joh Netflix adverteerd er zelfs mee "kijk nu samen met je vrienden en deel je account". Het is dus gewoon de bedoeling dat meerdere huishoudens gebruik maken van 1 account.Niks geen inkomstenderving en oplichting....,



https://www.netflixplanet.nl/netflix-account-delen/
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 15 maart 2015 @ 11:44:

Joh Netflix adverteerd er zelfs mee "kijk nu samen met je vrienden en deel je account". Het is dus gewoon de bedoeling dat meerdere huishoudens gebruik maken van 1 account.Niks geen inkomstenderving en oplichting....,



https://www.netflixplanet.nl/netflix-account-delen/







En ik maar 'rechtlullen wat er in mijn straatje past' volgens sommigen :-D
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het verschil met 1 huis of meerdere huizen vind ik, dat je dan dus iedereen wel mee kan laten kijken. Dan kan je de buren, vrienden, weet ik veel wie allemaal, wel je gegevens geven. In 1 huis, dan is ervoor betaald op dat adres. Als mijn buren ook willen kijken, nemen ze ook gewoon een account.

Maar goed, blijkbaar vinden ze het prima en is er dus niks aan de hand mij lijkt het alleen wel onhandig als ik dan niet zou kunnen kijken, omdat mijn buren al zitten te kijken.
quote:Boarn schreef op 15 maart 2015 @ 11:44:

Joh Netflix adverteerd er zelfs mee "kijk nu samen met je vrienden en deel je account". Het is dus gewoon de bedoeling dat meerdere huishoudens gebruik maken van 1 account.Niks geen inkomstenderving en oplichting....,



https://www.netflixplanet.nl/netflix-account-delen/Dit is toch helemaal geen officiële Netflix website
Gewoon lekker delen! En idd gewoon met de inloggegevens via de site van Netflix.



Veel plezier met je nieuwe verslaving hahaha!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 08:43:

[...]



Dat was ook mijn gedachte. Dan kan je dus voor 12 euro met 4 gezinnen kijken. Ik zou er logischerwijs een ip-adres aanhangen, als ik Netflix was.Nee, want dan kun je alleen thuis kijken.
Je bent zelf een theepot
quote:boebezoebe schreef op 15 maart 2015 @ 11:44:

[...]





Maar als er maar 1 persoon de login gegevens mag hebben, dan zou n theorie die er ook altijd bij moeten zijn als degene met profiel 2 inlogt. Dat gebeurt natuurlijk nooit. Als ik degene ben die betaalt, en mijn vriend degene is met profiel 2, moet ik dan met mijn logingegevens er de hele tijd bijzijn als hij iets op profiel 2 kijkt? En zo niet, wat is dan het verschil tussen inloggen bij mij thuis of bij hem thuis?



Dat was het punt dat ik probeerde te maken. Het hebben van de verschillende profielen strookt in de praktijk niet met het idee dat maar 1 persoon de login en code mag weten en nooit door mag geven.Nog even als toevoeging hierop. Als je eenmaal ingelogd bent, hoef je niet continu opnieuw in te loggen om het profiel te wijzigen. Als vrienden in willen loggen, hebben ze je wachtwoord nodig en dat mag je volgens de voorwaarden niet geven. Daar zit het verschil. Ik woon in dit huis, hier staat Netflix continu ingelogd en er is betaald voor een account op dit adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 12:08:

[...]



Nog even als toevoeging hierop. Als je eenmaal ingelogd bent, hoef je niet continu opnieuw in te loggen om het profiel te wijzigen. Als vrienden in willen loggen, hebben ze je wachtwoord nodig en dat mag je volgens de voorwaarden niet geven. Daar zit het verschil. Ik woon in dit huis, hier staat Netflix continu ingelogd en er is betaald voor een account op dit adres.



Dat weet ik, maar technisch is dat dus ook gewoon 'mijn login en code doorgeven'.

Wat jij verwart is dat een abonnement op 1 huisadres is. Dat is dus niet zo. Ik kijk op mijn laptop overal. Bij vrienden, in een vakantiehuisje met internet, thuis. Ik heb niet eens een tv. Ik betaal met een bankrekening op mijn adres, maar kijk op heel veel verschillende 'huisadressen'. En dat mag allemaal gewoon hoor, is niks verbonden aan mijn eigen huis. Een Netflix abonnement is dus helemaal niet verbonden aan 1 huisadres.



Ik zou ook op een computer van de buren in kunnen loggen en kijken. En hun ingelogd kunnen laten. Ik heb een abbonnement voor 1 scherm tegelijk en heb ooit op mijn telefoon gekeken en kon daarna gewoon weer op mijn laptop. Zonder opnieuw de code te hoeven geven.



Kortom, de manier waarop de website werkt, werkt al in de hand om feitelijk de codes door te geven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het werkt het in de hand, maar je code doorgeven mag niet. Dat staat in de voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 12:14:

Het werkt het in de hand, maar je code doorgeven mag niet. Dat staat in de voorwaarden.Het is een rare voorwaarde als Netflix het niet kan controleren (wat is het verschil tussen op een ander zijn computer inloggen en de website onthoudt de login en code, of ik geef de codes aan de eigenaar van die computer) en zelfs in de hand werkt. Een gekke non-voorwaarde. Of ze zouden moeten eisen dat ik elke keer mijn logincode verander als ik weer eens op iemand anders zijn computer heb gekeken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het kan nog zo raar zijn, je bent ermee accoord gegaan toen je een account aanvroeg. En dus heb je je aan die voorwaarden te houden. Maar goed, zo denk ik erover. Ik weet dat er mensen zijn die zich minder druk maken om regels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 15 maart 2015 @ 12:23:

Het kan nog zo raar zijn, je bent ermee accoord gegaan toen je een account aanvroeg. En dus heb je je aan die voorwaarden te houden. Maar goed, zo denk ik erover. Ik weet dat er mensen zijn die zich minder druk maken om regels.Ik heb er geen moeite mee, omdat ze duidelijk meer verdienen wanneer mensen zich er niet aan houden, dan wanneer ze dat wel doen (zoals ik al aangaf, het zorgt voor promotie van hun product, waarna ze meer abonnementen or upgrades krijgen. Netflix heeft baat bij de mensen die zich er niet aan houden, ze zijn geen slachtoffer). De regel is er waarschijnlijk vooral om zichzelf een keer in te dekken als ze wat gaan veranderen.



En inderdaad, ik ben niet het type dat onder de indruk is van een regel, alleen omdat het een regel is .
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik verblijf door de week vaak ergens anders dan in het weekend. Ik heb een abo voor 2 toestellen en ik heb er werkelijk nog geen seconde aan gedacht om dan een 2e abo af te sluiten, omdat mijn partner wel eens meekijkt en zelf ook wel eens een aflevering kijkt.



Maar het scheelt, ik heb nog nooit mijn inloggegevens doorgegeven, maar de boel zelf geïnstalleerd.



Ook nu ik het weet voel ik me niet echt schuldig, overigens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Donewithit schreef:
15-03-2015 09:13
Als tiener zaten je hersens nog niet op het niveau van nu, dat is heel iets anders. Nu ben je volwassen, ken je woorden als verdienmodel en weet je hoe de wereld echt in elkaar steekt. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener dat je met grote bedrijven geen medelijden hoeft te hebben? Het is en blijft fraude of het nu om 8 of 8oo euro gaat.En ja ik heb gelezen dat je je Netflix niet deelt, heb gewoon moeite met je denkwijze.
Jij hebt gewoon een beetje snel moeite met de denkwijze van anderen dat is alles.
Niet omdat je zoveel beter bent maar alles dat voor een ander geldt alleen vanuit jouw eigen emmertje blijf beschouwen.
Verder ben je gewoon een hypocriet die het zelf niet wil weten.
Leef je lekker maar lekker uit hier. Lekker huilie doen haha
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare en belerende reacties hier weer, de moraalridders zijn weer gespot

Fraude dit, fraude dat, blablabla

Bijna iedereen maakt gewoon op die manier gebruik van Netflix.. Je deelt het samen, klaar.

Alsof je dan een crimineel bent

Doe je dat niet, prima, dan betaal je toch lekker wat meer dan anderen

Hou dan ook je mond over wat anderen doen
groetjes, slagtandje
Bekijk even de advertenties van netflix, of bijvoorbeeld het statement van de CEO van netflix, en kom dan nog een keer de hoek omzeilen met je "fraude plegen".

https://www.techtastic.nl/streamingdien ... -accounts/

http://www.totaaltv.nl/nieuws/netflix-s ... woord-toe/


As long as they aren’t selling them, members can use their passwords however they please."
Alle reacties Link kopieren
Donewithit schreef:
15-03-2015 09:01
Ja ja ze houden er vast rekening mee in hun verdienmodel ...en zo sus je jezelf in slaap.
En ik slaap er geen minuut minder om!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven