De kaarten van Google Now

16-03-2015 21:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Google Now een interessant speeltje. Het geeft een lijst van mijn favoriete plaatsen in de buurt en de plaatsen waar ik vaak langs reis. In de lijst staat hoe ik er kom met openbaar vervoer, met auto, fiets of lopend.



Het geeft mijn volgende afspraken en als die op een andere locatie zijn dan waar ik nu ben, komt het met een reisschema en waarschuwt mij wanneer het tijd is om te vertrekken. Als ik op een feestje ben, waarschuwt het mij wanneer de laatste terugreismogelijkheid is. De kleur is groen, maar naarmate de laatste mogelijkheid nadert, wordt de kleur oranje en later rood.



Als er een bushalte in de buurt is of een station, geeft het de vertrektijden van de treinen en bussen en wanneer ze vertrekken en waarnaartoe.



Als er leuke locaties zijn met foto's, kan ik erop tikken en kan ik daarna de navigator starten die mij vertelt hoe ik er kom. Restaurants, kroegen en andere openbare gelegenheden worden mij ook getoond.



Extra leuk is het als je het op vakantie kunt gebruiken. Ik zit in een hotel en ik wil naar de Brangenburger Tor. Hoe kom ik daar? Welke S-Bahn moet ik pakken, welke lijn, hoe laat vertrekt de S-Bahn? Google Now vertelt jou dat.



Als je een pakketje hebt besteld en je wilt op de hoogte zijn waar het blijft, hoe laat je de vrachtwagen of bestelbus met jouw pakketje bij jou voor de deur staat, wordt je ook gehint.



Wat is het weer nu? En wat is het weer in mijn woonplaats? Daar waar ik werk? Daar waar ik nu ben?



Dit is nog maar het begin want nu kan alleen Google dergelijke kaarten op jouw telefoon toveren, maar dadelijk kan elke softwareontwikkelaar dat, tenzij jij dat niet goedvindt, natuurlijk. Dan kun je het even zo vrolijk uitzetten.



De informatie is in het kort gezegd afhankelijk van jouw agenda, jouw afspraken en jouw reisgedrag.



Wie gebruikt Google Now ook? Ben jij tevreden? Welke informatie zou je willen zien via Google Now (wat nu op dit moment niet beschikbaar is, maar wel welkom is)?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had het ook op mijn telefoon. En wel voor 40 minuten. Toen was mijn batterij leeg. Niet tevreden dus.
Nooit meer verdwalen
Alle reacties Link kopieren
Is dit een forum of een advertentiesite?
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 16 maart 2015 @ 22:08:

Ja, ik had het ook op mijn telefoon. En wel voor 40 minuten. Toen was mijn batterij leeg. Niet tevreden dus.Tijd voor een andere batterij, zou ik zeggen. Vast kapot. Ik speel er geregeld mee, maar alleen 's avonds is het tijd om mijn smartphone aan de oplader te leggen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, batterij is nog prima. Een app mag van mij ook prima batterij-slurpend zijn, als het me wat oplevert. Maar om te weten welk weer het is kijk ik naar buiten. Om een leuk restaurant te vinden loop ik door het centrum en kijk ik waar het er gezellig uitziet. Ik probeer juist nog een beetje om me heen te kijken en gewoon op het bord bij de bushalte te kijken. In plaats van dat mijn telefoon mij voortdurend info pusht. En mijn batterij spaar ik dan om flauwe spelletjes te doen
Alle reacties Link kopieren
Tja... ieder heeft een eigen manier om ingelicht te worden over de dingen die ik hierboven noemde, Thistle.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me handig, zeker op vakantie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Als ik op een feestje ben, waarschuwt het mij wanneer de laatste terugreismogelijkheid is. De kleur is groen, maar naarmate de laatste mogelijkheid nadert, wordt de kleur oranje en later rood.Ik ben haske ouderwetsch. Op een feestje zit mijn telefoon in mijn jas of tas en zie ik niks verkleuren
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Himalaya, natuurlijk zit de telefoon tijdens een feestje in je tas of jas, maar als het tegen elven loopt en je wilt naar huis, is het handig om te weten hoe je naar huis komt. Als je de daarop volgende nacht een hotel wilt pakken hoef je er inderdaad niet op te kijken.



Als ik in het oosten woon en ik heb een Viva-forumuitje in een of andere vreemde stad word ik graag op de hoogte gesteld wanneer mijn laatste bus en trein gaat.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven